9 globálních trendů jako příležitost pro růst značek

Ze světa členů

10. 12. 2024

Současná geopolitická situace a klimatické změny mají dopad na globální i domácí prostředí, což v kombinaci s ekonomickým tlakem, inflací a technologickými změnami zásadně mění hodnoty spotřebitelů.

V tomto kontextu v Ipsosu identifikovali 9 klíčových globálních trendů, které představují pro značky nejen výzvu, ale i významnou příležitost. Porozumění těmto trendům a jejich dynamice je klíčové pro dosažení úspěchu v dnešním rychle se měnícím prostředí. Značky by měly sladit své hodnoty s hodnotami svého cílového publika, aby budovaly důvěru a vytvářely silné vztahy. V nejistém světě je právě důvěra to, co ukotvuje zákazníky při jejich nákupních rozhodnutích.

3 klíčová zjištění o vnímání globálních trendů v Česku:

  1. 78 % Čechů vnímá zrychlující se tempo změn ve světě, ale reagují na ně různými způsoby: někteří se adaptují a přijímají je, zatímco jiní usilují o udržení kontroly a návrat k tradičním hodnotám.
  2. Osobní autonomie je pro Čechy klíčovou hodnotou: V nejistém a rychle se měnícím světě, který nemohou lidé plně ovlivnit, se snaží mít kontrolu alespoň nad svým vlastním životem.
  3. 7 z 10 českých spotřebitelů uvádí, že s největší pravděpodobností dají přednost novému produktu od značky, kterou již znají. Budování důvěry je proto pro značky nezbytné, pokud se chtějí odlišit od konkurence.

9 Globálních Trendů a jak je vnímá spotřebitel

  1. FRAGMENTACE GLOBALIZACE

    V Česku postupně ustupuje skepticismus vůči globalizaci, ale zároveň sílí důraz na lokálnost. Značky mají příležitost využít výhod lokálního přizpůsobení, například prostřednictvím označení „Vyrobeno v Česku“, a zároveň nezapomínat na přínosy, které přináší jejich globální dosah. Tento trend otevírá nové možnosti pro růst značek, které dokáží efektivně kombinovat lokální a globální strategie. 60 % Čechů je ochotno připlatit za výrobek, který je vyroben lokálně.

  2. ROZTŘÍŠTĚNÁ SPOLEČNOST

    Témata jako migrace, stárnutí populace a přerozdělování veřejného bohatství vedou k rostoucí roztříštěnosti ve společnosti. Tento trend vytváří nejen napětí na úrovni politiky, ale i uvnitř rodin a komunit. Značky se dnes musí zaměřit na autentickou a transparentní komunikaci, která rezonuje s hodnotami jejich cílového publika. Očekává se, že budou proaktivně přistupovat k řešení těchto výzev a hledat způsoby, jak pozitivně přispět k širšímu společenskému dialogu. 67 % Čechů věří, že značka může podpořit dobrou věc a zároveň dosahovat zisku.

Na další trendy se podívejte přímo na webu.


Zdroj: 9 globálních trendů jako příležitost pro růst značek. Ipsos. Blogový článek

Související

Třiadvacátým EY Podnikatelem roku České republiky se stal Jakub Havrlant z Rockaway Capital

Přejít na článek

EY Podnikatelem roku České republiky se pro rok 2023 stává Sotirios Zavalianis z AKESO holding a.s.

Přejít na článek