Akce plná tipů, jak na nefinanční reporting

27. 1. 2021

Asociace společenské odpovědnosti ve spolupráci se společností EY Česká republika uspořádala v úterý 26. ledna 2021 webinář s praktickými radami, jak na nefinanční reporting. Účastníci akce se dozvěděli například tipy, jak správně nastavit strategii, jak sestavit zprávu o udržitelném rozvoji a podle jakých standardů v reportování postupovat. Příklady z praxe sdíleli další lídři z byznysu, ale také z neziskové sféry.

Téma udržitelnosti se stává pro spotřebitele rok od roku důležitější. Dle průzkumu #FutureConsumerIndex, který společnost EY na konci loňského roku provedla ve 20 zemích světa, vyplývá, že dochází k obecnému globálnímu posunu směrem ke službám, které jsou lokální, digitální a udržitelné. Udržitelnosti nahrávají i další studie EY, které dokazují, že udržitelnost je pro spotřebitele aktuálně jednou z nejdůležitějších nefinančních hodnot. Pro firmy je proto nesmírně důležité umět své priority, strategie a kroky v oblasti udržitelnosti spotřebitelům srozumitelně a jasně komunikovat.

Není tedy náhodou, že první letošní členská akce Asociace společenské odpovědnosti se věnovala právě tématu nefinančního reportingu. A to, že je téma nefinančního reportingu pro členy velice aktuální, dokazuje i počet účastníků webináře. Byla jich více než stovka. Na úvod vystoupila ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, Lucie Mádlová, která představila nový ročník Cen SDGs a upozornila na možnost přihlásit firemní nefinanční reporty podle SDGs do kategorie Reporting. Současně představila novinku letošní ročníku, kterou je speciální kategorie Kvalitní vzdělávání. Přihlášky do Cen SDGs 2021 budou otevřeny od 1. do 31. března 2021.

Hlavní část webináře byla vedena odborníky z EY Česká republika. Alice Machová, vedoucí partnerka EY pro udržitelný rozvoj, se v úvodu podělila s účastníky o jejich nový firemní závazek. Společnost chce být uhlíkově neutrální do konce roku 2021 a net zero do konce roku 2025. Sdělila pak účastníkům, jaké jsou nové trendy v reportingu udržitelnosti, včetně o aktuálních informací ze Světového Ekonomického Fóra v Davosu o sjednocujícím rámci pro reporting “Stakeholder Capitalism”. O tipy, jak si správně nastavit ESG strategii a měřitelné ukazatele, se podělila Lenka Vaněk, manažerka EY Česká republika. Luděk Jireček, associate partner EY, seznámil účastníky s tím, jakým způsobem probíhá ověřování nefinančních informací ze strany auditora.

Své zkušenosti z praxe sdíleli také další lídři z byznysové i neziskové sféry. Eliška Froschová Stehlíková, vedoucí CSR projektů v Lidl Česká republika, upozornila například na to, jak je důležité najít dobré grafické studio, mít dobré vztahy s oddělení controllingu, které poskytuje data pro report, a umět efektivně předat informace svým stakeholderům. Právě společnost Lidl v loňském roce obsadila v Cenách SDGs první místo v kategorii Reporting.

Petra Junger, manažerka útvaru udržitelný rozvoj ve Skupině ČEZ, vyzdvihla, že ke sběru nefinančních dat používají vlastní interní aplikaci a propojují naplnění strategie udržitelného rozvoje s ukazateli metodiky GRI i SDGs. O zkušenosti z neziskového sektoru se podělila Anna Josková, koordinátorka společenské odpovědnosti na České zemědělské univerzitě. Ta podtrhla užitečnost zpětné vazby z různých CSR soutěží a důležitost zpětné vazby od svých partnerů a stakeholderů.

V rámci akce vystoupil také Jan Školník, filantrop, podnikatel a spoluzakladatel odpovědného grafického studia Broumov. Ten upozornil na možnost nechat si odpovědně zpracovat a vytisknout nefinanční reporty, navíc v režimu náhradního plnění, právě v jejich studiu. Grafické studio Broumov je sociálním podnikem, které dává práci místním designerům a podporuje projekty, jakým je třeba oživení kláštera Broumov. Vzniklo spojením reklamního a grafického studia MadLove a Agentury pro rozvoj Broumovska.

Související

Laboratoř udržitelnosti: Jak na ESG v praxi nebo engagement zaměstnanců?

Přejít na článek

„Když nemůžeš, tak uklízej,“ začíná nový projekt se společenským přesahem

Přejít na článek