Až 86 % Čechů minulý rok pomohlo. Letos se k tomu i skrze Giving Tuesday chystá až třetina české veřejnosti

8. 11. 2022

Solidarita a ochota pomoci jeden druhému je teď potřeba více než kdy dřív. Možností, jak to udělat, je spousta. Podle nového výzkumu vypracovaného pro Asociaci společenské odpovědnosti společností Ipsos k tématu Giving Tuesday, které letos připadá na 29. listopadu, až dvě třetiny dotazovaných říkají, že když nebudou mít dostatek financí na dobročinnost, budou se snažit zapojovat alespoň jiným způsobem, například darováním věcí nebo dobrovolnictvím.

Dárci jsou a budou letos ve své solidaritě kreativnější a originálnější, prostor jim nabízí právě tradiční Giving Tuesday. Za necelé tři týdny se po celém světě opět spojí stovky milionů lidí a v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků budou konat dobro.

„Na web Giving Tuesday přibývají od 1. listopadu výzvy neziskových organizací, firem i různých spolků, a vytvářejí tak pro veřejnost zajímavé způsoby, jak udělat dobrý skutek. Na jednom místě se potkávají osobní příležitosti k dobročinnosti, lidé si na Giving Tuesday 29. listopadu jen vyberou, která forma pomoci je jim nejbližší,” popisuje Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku Giving Tuesday od roku 2016 zastřešuje.

Každý může přiložit ruku k dílu

„V průběhu posledních let postupně roste částka, kterou lidé věnují na dobročinnost, nejčastěji darují do 500 Kč. Nelehká ekonomická situace může proměnit způsoby konání dobra. Tři čtvrtiny lidí říkají, že se budou muset více rozmýšlet, zda a jaké aktivity podpoří,“ doplňuje k výsledkům výzkumu manažerka komunikace Ipsos Markéta Kneblíková.

Je mnoho možností, jak svou pomoc pojmout – darování času, dobrovolničení, ale i odborných znalostí. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na www.givingtuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění i aktivity z minulých let.

Navíc se opět společnost ČEPS letos rozhodla podpořit neziskové organizace, které svoji výzvu na Giving Tuesday registrují. Tři z nich mohou získat finanční dar ve výši 150 000 korun. „Pomoc potřebným je naléhavým tématem současnosti. ČEPS v rámci své hlavní platformy společenské odpovědnosti, Dárcovského programu, dlouhodobě podporuje řadu projektů,” říká Hana Klímová, ředitelka Komunikace ČEPS, a.s., a doplňuje, že se podpora z Dárcovského programu zaměřuje zejména na sociální a charitativní pomoc, regionální kulturu, sport hendikepovaných a rozvoj vzdělanosti. Výzva Štědré dny ČEPS na tyto aktivity navazuje a rozšiřuje myšlenku firemního dárcovství dovnitř společnosti. „Jsme proto velmi rádi, že se již druhým rokem můžeme zapojit do projektu Giving Tuesday s vlastní výzvou, a podpořit 3 neziskové organizace, které vyberou přímo naši zaměstnanci,” dodává Hana Klímová.

Globální hnutí Giving Tuesday se slaví ve více než 80 zemích. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků.

Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a Lidl Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.givingtuesday.cz či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.


Autor: Asociace společenské odpovědnosti

Související

Coca-Cola projektem “50 míst pro dobrý skutek“ podpořila až 4000 klientů neziskového sektoru

Přejít na článek

Zákazníci Tesco darovali v jarní Sbírce potravin přes 75 tun potravin a drogerie

Přejít na článek

95 milionů versus 7 miliard: Giving Tuesday se blíží, stejně jako Black Friday

Přejít na článek