Celosvětová kampaň #EmbraceEquity rezonuje v Česku díky OPIM a platformě D&I Shapers

Ze světa členů

28. 4. 2023

Cílem letošní celosvětové kampaně #EmbraceEquity je upozornit na rozdílné významy slov equality (rovnost) a equity (férovost), a proč rovné příležitosti již nestačí a mohou být spíše vylučující než inkluzivní. Kampaň ukazuje konkrétní příklady, jakým způsobem můžeme podpořit inkluzi a férovost, jak na úrovni osobní, tak i celofiremní prostřednictvím různých mechanismů podporujících vyloučené skupiny v pracovním prostředí.

V Česku kampaň #EmbraceEquity rezonuje díky organizaci OPIM a platformě D&I Shapers. OPIM působí v oblasti diverzity, férovosti a inkluze již přes 20 let a je zastřešující organizací pro platformu D&I Shapers, sdružující organizace napříč odvětvími, které mají rozmanitost, férovost, rovnost a inkluzi na prvních místech v žebříčku hodnot a v jejichž zájmu je systémová změna v této oblasti..

V kampani #EmbraceEquity sdílejí zaměstnanci a zaměstnankyně členských organizací své inspirativní příklady z praxe, ať už se týkají jejich osobního přístupu, nebo toho, jak ve firmě vytvářejí skutečně inkluzivní prostředí tak, aby se každý zaměstnanec a zaměstnankyně mohl/a projevit ve své jedinečnosti. „Ve firmách vnímáme velký pokrok v tom, jak vytvářejí inkluzivní prostředí. V diverzitě jsme úplně jinde než před deseti lety. Chtěli jsme proto dát firmám příležitost jít příkladem a inspirovat ostatní, aby se nebáli udělat i jednoduchý čin, který pomůže dalším lidem cítit se ve společnosti přirozeně a přijímáni,” říká Jana Tikalová, ředitelka organizace OPIM a spoluzakladatelka D&I Shapers.

Kampaně se zatím účastní 11 firem a přidávají se další. #EmbraceEquity s OPIM a D&I Shapers poběží do konce května. Sledujte LinkedIn a instagramový účet OPIM, kde jsou k vidění všechny zveřejněné příspěvky. „Do kampaně #EmbraceEquity se s námi zatím zapojily členské organizace D&I Shapers, odstartovali jsme 8.3. na Mezinárodní den žen, a od té doby přidáváme každý pracovní den nový příspěvek. Příkladů je mnoho a my je chceme sdílet. Proto chceme vyzvat všechny, pro které je férovost a inkluze důležitá a chtějí sdílet své osobní či celofiremní počiny, ať se k nám připojí. S přípravou grafických podkladů a příspěvků pomůžeme,” vyzývá Marie Horniecká, Business Development Manager, OPIM.


Zdroj: Celosvětová kampaň #EmbraceEquity rezonuje v Česku díky OPIM a platformě D&I Shapers. OPIM. Tisková zpráva

Související

Zaměstnanci Lidlu vysázeli během týdne prvních 5 500 stromů v Lidl Lese

Přejít na článek

Inovacemi k udržitelnosti: Poznali jsme digitální dvojče, řízené ortézy i tištěný dům

Přejít na článek