Češi mají dobré srdce. Zákazníci Kauflandu spolu s obchodním řetězcem loni darovali potřebným rekordních 60 milionů korun

11. 1. 2023

Společenská odpovědnost a solidarita jsou důležitou součástí podnikání obchodního řetězce Kaufland. Ten dlouhodobě podporuje široké spektrum neziskových organizací a projektů po celé republice a pomáhá těm, kteří to nejvíce potřebují. Mnoha sbírek se účastní i samotní zákazníci, kteří spolu s Kauflandem v loňském roce na dobročinné účely darovali celkovou částku 60 milionů korun. „V této nelehké době je takový výsledek obdivuhodný. Děkujeme všem našim zákazníkům za jejich štědrost a našim zaměstnancům za jejich nadšení a aktivní přístup,” říká tisková mluvčí společnosti Renata Maierl.

Výše zmíněná částka podpoří nebo již podpořila desítky tuzemských dobročinných a komunitních projektů i charitativních organizací. Například 16 milionů korun, které zákazníci spolu s Kauflandem před měsícem darovali v tradiční Vánoční sbírce pro Světlušku, nyní prostřednictvím Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška poputuje lidem se zrakovým hendikepem po celé České republice.

Mezi stěžejní aktivity patří také pravidelná celostátní Sbírka potravin, do níž Kaufland jako jediný obchodní řetězec zapojuje všechny své prodejny s aktivní podporou vlastních zaměstnanců. Právě díky jejich ochotě, empatickým zákazníkům a finančnímu přispění ze strany Kauflandu se loni v jarním a podzimním kole sbírky podařilo vybrat celkem 192 tun potravin a drogerie, které následně Česká federace potravinových bank darovala lidem v nouzi. V průběhu loňského roku navíc Česká federace potravinových bank z Kauflandu obdržela ještě další potraviny a drogerii v hodnotě 13 500 000 korun.

Kaufland dbá rovněž na rozvoj regionů, v nichž přímo působí. V rámci projektu „Milion pro…“ vždy v místech, kde otevře novou prodejnu, během následujících tří let rozdělí částku milion korun na podporu komunitních projektů a místních spolků. V uplynulém roce také spustil celorepublikové grantové řízení na rozvoj komunitních zahrad, jehož prostřednictvím rozdělil téměř 700 000 Kč.

Obchodní řetězec zareagoval i na válku na Ukrajině, a ve spolupráci s Člověkem v tísni daroval finanční částku 12 500 000 korun a České federaci potravinových bank poskytl potraviny v celkové hodnotě 5 000 000 korun.

Lhostejný Kauflandu není ani osud dětí z dětských domovů, proto věnoval 300 407 korun z přeplatků ze stravenek organizaci Dejme dětem šanci, která se snaží ulehčit samostatný vstup do života právě mladým lidem bez rodičů. Stejnou částkou financoval také splnění přání seniorů z projektu Ježíškova vnoučata.

Kaufland je dlouhodobým významným partnerem Centra Paraple či organizací Helppes, Loono nebo DEBRA ČR a v průběhu celého roku podporuje děti z dětských domovů v Žatci a Humpolci. Podílí se i na menších veřejně prospěšných projektech, jako jsou například Zažít město jinak, Dětský filmový festival v Ostrově, Letní festival Platforma Humpolec, workoutové hřiště v Karviné nebo obědy pro seniory pořádané spolkem Nesedím, sousedím.


Zdroj: Češi mají dobré srdce. Zákazníci Kauflandu spolu s obchodním řetězcem loni darovali potřebným rekordních 60 milionů korun. Kaufland. Tisková zpráva. 9. 1. 2023.

Související

Proč se letos zapojit do Giving Tuesday, světového dne štědrosti a dobrých skutků?

Přejít na článek

Ostravská ADRA zapojila v minulém roce rekordní počet dobrovolníků

Přejít na článek