Strategie udržitelnosti
Střílet od boku není náš styl. Nechtěli jsme tak proto přistoupit ani ke strategii udržitelnosti, a proto jsme ji pečlivě připravili. Začali jsme průzkumem u našich zaměstnanců, obchodních partnerů, dodavatelů surovin, majitelů bezobalových obchodů, ale také například dodavatelů elektřiny. Sbírali jsme zpětnou vazbu, hodnocení vzájemné spolupráce a chtěli vědět, jak si jejich optikou stojíme. Připravili jsme strategii s osmi konkrétními cíli, kterých chceme dosáhnout do roku 2027. V naší strategii také plněně odrážíme Cíle udržitelného rozvoje. Celá strategie udržitelnosti je k přečtení zde.
Naše klíčové oblasti strategie:
1. Udržitelné podnikání
Budeme inspirovat firmy a jednotlivce k udržitelnému podnikání a vybudujeme první evropskou udržitelnou pekárnu. Chceme ukázat, že udržitelný byznys je nejen možný, ale i výdělečný. Proto také postavíme první evropskou pekárnu, která bude chytře hospodařit s vodou a energií, ve které se nebude plýtvat materiály, a která bude fungovat na cirkulárních principech s minimálními potřebami a zátěží pro okolní krajinu.
2. Bio a ekologické zemědělství
Chceme znát původ u 50 % našich surovin a pomoci tomu, aby českých ekozemědělců bylo více. Mapujeme cesty produktů a vytváříme si statistiky pro ty, u kterých známe původního ekozemědělce. V současnosti známe producenty asi 15 % surovin a chceme tento poměr dále zlepšovat.
3. Kvalitní potraviny
Vyrábíme bezpečné a zdravé potraviny i pro alergiky a nabídneme alespoň tři produkty s obsahem proteinu vyšším než 17 %. Od začátku pečeme v Zemance podle původních receptur. Základem je pro nás řemeslný přístup, sladíme jen přírodními sladidly, jsme bio. Vyberou si u nás také lidé s intolerancí na lepek, vegani a maminky dětí od 1 roku. Portfolio kvalitních produktů budeme dál rozšiřovat.
4. Lidé Biopekárny Zemanka
V Zemance chceme pro rodiny to nejlepší – a to platí nejen pro zákazníky, ale i pro naše zaměstnance. Je pro nás důležité, aby se domů vraceli s pocitem, že jejich práce má smysl a věděli, že jsou důležitou součástí našeho podnikání. Zavedeme pro ně dobrovolnický systém a usnadníme nástup novým zaměstnancům. Pravidelně se zaměstnanci mluvíme, věnujeme jim péči a kvalitu firemní kultury měříme nástrojem SocioRating.
5. Rozvoj regionu
Ještě více se zapojíme do rozvoje Sedlčanska. V Zemance pracují hlavně místní lidé, spolupracujeme s místními obchodníky, fungují tady naše dvě výrobny. Do roku 2027 se proto zapojíme do podpory místního turismu a rozvoje ekozemědělství.
