CzechTourism
Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Hlavním cílem je propagace České republiky jako turisticky atraktivní destinace doma i v zahraničí. Jejím nejvýznamnějším nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu je cestovatelský portál kudyznudy.cz. Tento stěžejní projekt agentury CzechTourism obsahuje více než osmdesát tisíc tipů na výlety a trávení volného času a denně jej navštíví až sto tisíc návštěvníků.
Agentura má dvacet čtyři poboček v zahraničí, které působí na více než čtyřiceti světových teritoriích. Vzhledem k svému zahraničnímu působení má agentura CzechTourism významnou roli pro plnění strategie vlády „Česko – země budoucnosti“ („Czech Republic – Country for the Future“). Ve spolupráci s dalšími státními agenturami plánuje CzechTourism propagovat české startupy a téma digitalizace v oblasti cestovního ruchu.
Součástí agentury je také Institut turismu, který sleduje vývoj a trendy cestovního ruchu v České republice i zahraničí, spolupracuje s akademickou sférou a vyhodnocuje efektivnost a přínos činností agentury pro cestovní ruch České republiky.
CzechTourism spolupracuje jak s regionálními, tak s mezinárodními a národními partnery, podporuje významné kulturní i sportovní eventy, připravuje odborné semináře, workshopy a uděluje certifikace subjektům působícím v cestovním ruchu, které na sobě usilovně pracují a snaží se zkvalitňovat poskytovaný servis. Dosud bylo certifikováno a značku kvality „Q“ obdrželo na tisíc subjektů.