Lokni

LOKNI tvoří síť chytrých filtračních stanic, ve kterých si natočíte filtrovanou (perlivou i neperlivou) vodu zdarma nebo za symbolický příspěvek. Uživatelé čepují do své vlastní lahve, a tím šetří stovky tisíc PETek měsíčně. Cílem je maximální úspora plastového odpadu. Zároveň chceme, aby uživatelé pili vodu špičkové kvality. Síť čítá 79 stanic na univerzitách a na 14 autobusových a vlakových nádražích a tvoří platformu pro digitální reklamu Lokni iCLV, kterou firmy využívají pro efektivní cílení svých kampaní, HR nábor nebo plnění ESG cílů díky kofinancování provozu a tím pitného režimu studentů a veřejnosti.

Závazek udržitelnosti

Chceme široké veřejnosti nabídnout možnost si kdykoli a kdekoli natočit do vlastní láhve čerstvou perlivou i neperlivou filtrovanou vodu té nejvyšší kvality a tím přispět ke snižování množství vyprodukovaných plastů, ke zdraví naší planety a ke zdraví naší populace. 

LOKNI

Martin Václavík

CEO společnosti Lokni

Strategie udržitelnosti

Rychle rostoucí komunita Lokni, čítající více jak 125 tisíc uživatelů, ušetřila ke konci roku 2024 15,9 milionů PET lahví, 398 tun plastu a 915 tun C0 2 ušetřeného přepravou PET lahví.

Zdravá alternativa vůči balené vodě do vlastních lahví = ekologický přínos, motivace smýšlet a chovat se více udržitelně, dodržovat pitný režim, žít zdravěji. Kromě ekologického přínosu se snažíme edukovat lidi a motivovat je k ohleduplnému chování vůči planetě a zdraví lidí. 

Dle průzkumu mezi uživateli Lokni se mimo jiné prokázalo, že téměř polovinu z nich odrazuje od pití kohoutkové vody nejasný stav potrubí v domě nebo její nepříjemné senzorické vlastnosti. Přestože je kvalita kohoutkové vody v Česku na vysoké úrovni, důvěra v ni u mnohých stále pokulhává. I proto pak hledají jiné způsoby řešení svého pitného režimu – během pracovního dne nebo na cestách využívají síť našich filtračních stanic, někteří si dokonce natočí filtrovanou v Lokni i na doma. Stále ale zůstává hodně lidí, kteří si do domácnosti koupí vodu v PET lahvi. Právě pro ně tak může být ideálním řešením systém domácí filtrace vody.

Zároveň náš průzkum ukázal, že 40 % uživatelů Lokni změnilo přístup v kupování balené vody a kupuje jich méně. A 15 % z nich přestalo kupovat PET úplně. Tito uživatelé dříve kupovali průměrně 3 litry týdně, a dokonce 30 % z nich až 6 litrů týdně. Pozitivní dopad na zdraví – více jak 40 % uživatelů Lokni pije méně limonád.

Potenciál projektu leží v ještě větším rozšíření ve veřejném prostoru – například další terminály veřejné dopravy, obchodní domy, parky, dětská hřiště atp.

strategie-kluci

strategie_lokni-skoly-mood

Evoto

Kdo má u nás udržitelnost na starosti

Zuzana Václavíková

spoluzakladatelka a obchodní ředitelka

zuzana.vaclavikova@lokni.cz

Zuzana Václavíková je spoluzakladatelkou Lokni. Usiluje o to, aby byl udržitelný přístup k pitnému režimu přirozenou součástí každodenního života. Aby lidé mohli omezit produkci zbytečného plastového odpadu a zároveň dbali na své zdraví díky moderním filtračním technologiím. Ve své roli voblasti business developmentu se mimo jiné věnuje i osvětě a ukazuje firmám možnosti, jak mohou díky partnerství sLokni, a využitím zelené reklamy v rámci platformy Lokni iCLV, ještě více naplňovat a posilovat své ESG cíle.  

„Pití filtrované vody je jednoduchý krok, kterým můžeme pečovat o své zdraví a přírodu zároveň.“ 

Naše projekty

Na začátku byl nápad na omezení spotřeby plastových lahví. Nejprve jsme instalovali filtrační stanice na univerzitách, abychom pomohli vyřešit pitný režim studentům, kteří si nechtěli točit vodu na záchodě ani u pítek a kupovali si často balenou. Že jdeme správným směrem bylo jasné s přibývajícími frontami u první filtrační stanice na ČVUT, která nahradila nepoužívané pítko. 

Dnes oslovujeme i širokou veřejnost, motivujeme k využívání filtračních stanic a snižování spotřeby balené vody. Filtrační stanice Lokni jsou denně v dosahu téměř půl milionu lidí, kdy si natočí filtrovanou vodu desítky tisíc lidí za den. 

Ve své stále se rozrůstající síti filtračních stanic využívá Lokni pokročilou uhlíkovou filtraci kohoutkové vody v kombinaci s UVC LED technologií a inovativním systémem proplachu zabraňujícím stagnaci vody. Nabízí tak zdravější a ekologickou alternativu k balené vodě.

Pitný režim studentů je v rámci příslušného tarifu zdarma v objemu až 3 litry denně, veřejnosti pak nabízí tarif nádraží s denním odběrem 0,5 l neperlivé vody zdarma. Bez využití mobilní aplikace a tarifu je možné si vodu zakoupit kartou za zlomek ceny balené.

Síť zařízení tvoří také vlastní platformu pro digitální reklamu Lokni iCLV, kterou firmy mohou využít pro efektivní cílení firemních kampaní, HR nábor nebo plnění ESG cílů díky kofinancování provozu automatů a tím pitného režimu studentů a veřejnosti. Firmy propojujeme s uživateli prostřednictvím dálkově spravovaného LCD monitoru na filtračních stanicích a banneru v mobilní aplikaci.

Vedle toho dodává Lokni své unikátní technologické řešení centrální filtrace vody z řadu již do desítek českých firem a základních škol. 

Nově nabízíme i systém pro domácí filtraci vody Lokni HOME využívající obdobnou technologii. Při vývoji systému domácí filtrace startup spolupracoval s českými univerzitami a Státním zdravotním ústavem. Základ tvoří inovativní filtr Lokni Spectrum 22+ s aktivovaným uhlím a postříbřenou membránou, který odstraňuje nečistoty.  Na Farmaceutické fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové testy na hmotnostním spektrometru prokázaly, že tento filtr zachytí 99,96 až 100 % vybraných reziduí běžných léků, hormonálně aktivních látek nebo například pesticidů. Varianta PREMIUM navíc tuto filtraci kombinuje s unikátní UVC LED technologií integrovanou přímo v kohoutku, kdy UVC LED systém Lokni odstraní veškeré další bakterie nebo viry.

strategie_domaci-filtrace

jine-2

Projekty

www.lokni.cz

Lokni s.r.o., Vratislavova 4/27, Praha 2 – 128 00