Coca-Cola: Nejlepší dárek letošních Vánoc jste vy. #DarujmeSe

10. 11. 2020

Coca-Cola představuje svou novou ikonickou vánoční reklamu, s krásným láskyplným příběhem, kde hlavní roli hraje skutečný význam Vánoc. Nejdelší vánoční televizní reklamy v historii značky se ujal slavný oscarový režisér Taika Waititi. Nové video vzkazuje lidem: „Nejlepší dárek letošních Vánoc jste vy sami!“ V Česku navíc Coca-Cola propojí letošní svátky i s myšlenkou pomoci ostatním v už tradičním spojení s Červeným křížem. Tuto charitativní organizaci značka finančně podporuje a vyzývá i milovníky oblíbeného nápoje, aby letos pomohli zdravotníkům – jednoduše, pomocí QR kódu na 3 milionech etiket Coca-Cola.

Letošní vánoční kampaň vyzdvihuje myšlenku, že skutečné kouzlo Vánoc je v nás a že největším darem, který můžeme svým blízkým dát, jsme my sami. Vánoce totiž nemají být jen o nákupech a shonu, ale především o společně stráveném čase s lidmi, které máme rádi. „Stále více zjišťujeme, že náš čas je vzácný. Trávíme jej prací, před obrazovkami počítačů a mobilů, na sociálních sítích nebo ve frontě na nákup. Tento rok bychom si ale ještě více než dříve, měli uvědomit, jak důležité je mít čas a možnost se setkávat s našimi milými. A na to vše Coca-Cola v této kampani myslí,“ vysvětluje Natalia Stroe, generální ředitelka společnosti Coca-Cola ČR a SR.

100 let od první reklamy se Santa Clausem
Reklama navazuje na 100leté dědictví ikonických vánočních kampaní Coca-Cola. A tak i letos uvidíte vlídného Santu hrát rozhodující roli při plnění kouzelných vánočních přání. Hlavní poselství zní „Nejlepší dárek letošních Vánoc jste vy sami“ a je obsaženo i ve vánočním klipu režírovaném oscarovým filmařem Taikou Waititi, proslaveném mimo jiné i režií originálního snímku JoJo Rabbit. Tento krátký film rozvíjí kouzlo Vánoc v nadějeplném příběhu o otcově neutuchající lásce k jeho dceři a jeho cestě za splněním jejího vánočního přání. Letošní vánoční televizní reklama je nejdelší v historii, má 2,5 minuty, a ke shlédnutí je k dispozici i na Youtube.

Rok 2020 byl pro mnohé z nás obtížným, a toto sváteční období bude mít pro všechny ještě větší význam. Coca-Cola slaví Vánoce prostřednictvím svých reklam už od 20. let 20. století, a vždy obsahuje poselství sounáležitosti a důležitých hodnot. Odráží to opravdové kouzlo Vánoc – lásku, ocenění každodenní snahy našich blízkých, smysl pro komunitu a potřebu skutečné přítomnosti v důležitých okamžicích, jako jsou třeba Vánoce,“ uvádí Kateřina Třísková, odpovědná za vánoční kampaň Coca-Cola v ČR a SR.

Vánoce ve znamení pomoci

V duchu hesla #DarujmeSe budou letošní Vánoce jedinečné i ve spojení s charitativním projektem pro Červený kříž. Coca-Cola letos nechala vyrobit 3 miliony etiket s QR kódem pro pomoc této organizaci jak v Česku, tak i na Slovensku. Právě Červený kříž totiž v této nelehké době pomáhá školit a připravovat zdravotnický personál a zajistit potřebný zdravotnický materiál. „Coca-Cola odjakživa symbolizuje vzájemnou blízkost a sdílení společných zážitků. Tyto Vánoce možná budou pro mnoho lidí náročné a plné nejistoty. Těžkosti se netýkají pouze těch, kteří následkem pandemie COVID-19 onemocněli, ale i těch, kteří o ně s vypětím všech sil pečují. Proto i o Vánocích společně podpoříme Český a Slovenský červený kříž,“ popisuje projekt Veronika Němcová, odpovědná za společenskou odpovědnost ve společnosti Coca-Cola ČR a SR.

Jak to funguje? Poskytnutí daru je velmi jednoduché. Ve svém chytrém telefonu stačí otevřít mobilní bankovnictví a kamerou telefonu naskenovat QR kód, umístěný na etiketách nápojů Coca-Cola, který vás přivede přímo na bankovní platbu Červenému kříži.

Každý tak budeme moci přispět jakoukoli, třeba i malou částkou, a pomoci těm, pro které letošní Vánoce nebudou časem tradiční pohody.

Pomáhá také nadace The Coca-Cola Foundation, a to již od začátku pandemie. Komunitám po celém světě nabídla pomoc v celkové hodnotě přes 3 miliardy korun. Českému červenému kříži letos společnost Coca-Cola pomohla částkou 6,3 milionu korun a Slovenskému červenému kříži přes 200 tisíc euro. Český červený kříž použil většinu těchto peněz na podporu výroby plicních ventilátorů CoroVent vyvinutých týmem odborníků z ČVUT spolu s dobrovolníky z platformy COVID19CZ. Slovenský červený kříž za tyto prostředky zajistil nákup zdravotnických stanů, které se využívají pro působení dobrovolníků v areálech nemocnic.

Příběh Santa Clause a Coca-Coly

Santa Claus, kterého všichni známe – ten velký veselý muž v červeném obleku s bílým vousem – nevypadal vždy jako nyní. Ve skutečnosti je mnoho lidí překvapeno, když zjistí, že před rokem 1931 byl Santa líčen buď jako vysoký vyzáblý muž, nebo jako strašidelně vypadající elf. Ve skutečnosti, když kreslíř občanské války Thomas Nast v roce 1862 nakreslil Santa Clause pro Harper’s Weekly, byl Santa malou elfí postavou, která podporovala státy Unie. Nast pokračoval v kreslení Santy i dalších 30 let a za tu dobu změnil barvu jeho kabátu ze žlutohnědé na červenou, která Santovi už zůstala a známe ji dodnes.

Co možná o Santovi nevíte? aneb Malé historické okénko

  • Santa se v reklamách na Coca Colu objevuje od 20. let 20. století – první Santovy reklamy používaly přísně vyhlížejícího Clause v duchu ilustrací Thomase Nasta.
  • V roce 1930 namaloval umělec Fred Mizen slavný obraz Santy mezi lidmi v obchodním domě Famous Barr Co. V St. Louis, jak pije Coca-Colu.
  • od roku 1931 začala Coca-Cola umisťovat reklamy do populárních časopisů a pověřila ilustrátora Haddona Sundbloma, aby vyvinul reklamní obrázky se Santou, který bude realistický a přátelský.
  • Sundblom si vzal inspiraci z básně Clementa Clarka Moora z roku 1822 „Návštěva svatého Mikuláše“. A i když se často říká, že Santa nosí červený kabát, protože červená je barva Coca-Coly, Santa se objevil v červeném kabátu o mnoho dříve, než jej Sundblom namaloval.
  • V letech 1931 až 1964 už olejomalby Santa Clause s Coca-Colou byly v časopisech, na výstavách, billboardech, plakátech, kalendářích a plyšových panenkách. Mnoho těchto předmětů je dodnes populární mezi sběrateli.
  • V roce 1942 dostal Santa Claus kamaráda. Společnost Coca-Cola tehdy představila postavu Sprite Boye, který se pak se Santou objevoval v reklamách ve 40. a 50. letech. Vytvořil jej také Haddon Sundblom a své jméno dostal kvůli tomu, že šlo o skřítka (pozn. anglicky – sprite). (Tento název zatím neměl s oblíbeným nápojem Sprite nic společného, ten představila společnost Coca-Cola až v 60. letech)
  • Výsledná podoba Santa Clause vzniká v roce 1964 – Sanblom využil jako předlohu svého přítele Lou Prentissa, prodavače v důchodu. Když Prentiss zemřel, Sundblom používal jako model sám sebe a díval se při kreslení Santy do zrcadla.
  • Santa v televizi „ožil“ v roce 2001 – Sundblomova kresba se stala základem pro animovanou televizní reklamu v hlavní roli se Santou od Coca Coly. Vytvořil ji oscarový animátor Alexander Petrov.

Související

Nejkrásnější výzva aneb přinášíme radost osamělým seniorům

Přejít na článek