Coca-Cola pokračuje v pomoci komunitám v době pandemie

2. 5. 2020

Společnost Coca-Cola se zavázala k podpoře svých zaměstnanců, spotřebitelů, zákazníků a komunit během pandemie COVID-19. Přes začínající uvolňování opatření chce však i nadále pokračovat s pomocí tam, kde je potřeba.

Prioritou společnosti je udělat vše, co je v jejích silách, aby zajistila bezpečnost a pohodu svých zaměstnanců, zůstala na blízku svým zákazníkům a pomohla komunitám. Společnost The Coca-Cola Company a její nadace The Coca-Cola Foundation věnují nejvíce postiženým komunitám po celém světě dar v celkové výši přes 3 miliardy korun.

V České republice a na Slovensku spolupracuje s Červeným křížem. Společně zajišťují produkty, zdravotnický materiál a dary organizacím podporující ty, kteří v jejich společnosti pracují s nejrizikovějšími a nejpotřebnějšími osobami. Také podporuje vývoj lékařských ventilátorů a dalšího vybavení pro pacienty s COVID-19, na kterém se bude pracovat během následujících měsíců.

V úterý 21. dubna darovala nadace The Coca-Cola Foundation Českému červenému kříži 6,3 milionu korun a Slovenskému červenému kríži přes 184 tisíc euro. Český červený kříž použije většinu peněz na podporu výroby plicních ventilátorů CoroVent vyvinutých týmem odborníků z ČVUT spolu s dobrovolníky z platformy COVID19CZ. Slovenský červený kríž plánuje za tyto prostředky nákup zdravotnických stanů, které se využívají pro působení dobrovolníků v areálech nemocnic.

Prioritou společnosti je pomoc první linii. Poskytuje nápoje nemocnicím a členům integrovaného záchranného systému, tedy policii, armádě a záchranářům. V nemocničních kantýnách poskytuje zdarma vodu NATURA k polednímu menu, nápoje z prodejních automatů rozdává záchranářům a krizovým štábům v izolovaných oblastech, jako byl Uničov, Litovel, Kynice na Moravě, atd. Je také partnerem slovenského ministerstva vnitra, které kordinuje podporu hlavních karanténních center na Slovensku.

Dále se společnost rozhodla uzavřít partnerství s projekty jako Vaříme nepostradatelným a Nekašlemenavás v Česku a #jedlozdravotnikom na Slovensku. Tyto projekty poskytují členům integrovaného záchranného systému menu Coke&Meal zdarma. Podporuje také iniciativu vietnamských obchodů Srdce pro IZS, která poskytuje zdarma kávu, pití a svačinu pro členy IZS a mnoho dalších.

Coca-Cola podporuje i komunity. Pracuje na transformaci svých prodejních automatů na Rouškomaty a ve spolupráci s Cenami Anděl a Českým červeným křížem uspořádala projekt nesoucí název Pod okny. V rámci něj jezdili muzikanti zpívat klientům i personálu domovů pro seniory, přičemž pódiem interpretů byly dvory a zahrady domovů. Jednalo se o sérii dvacetiminutových vystoupení pro 25 domovů v Praze a středních a severních Čechách. Do projektu, jehož cílem bylo potěšit izolované seniory, se zapojili například Tomáš Klus, Ewa Farna, Anna K., Ondřej Ruml či Richard Krajčo. Kromě hudebního zážitku domovům předali i ochranné pomůcky a zásobu nápojů.

Současně společnost od dubna pozastavila komerční reklamy Coca-Coly a ostatních svých značek v Evropě, na Středním východě a v Africe (EMEA). Domnívá se totiž, že v tuto chvíli není vhodné pokračovat v plánovaném marketingu. V České republice a na Slovensku chce proto využít tento reklamní prostor pro neziskový sektor a pokud možno jej zpřístupnit i místním zdravotním úřadům.


Zdroj: Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

Související

Vedení společnosti URW ČR sníží své odměny ve prospěch lidí v první linii

Přejít na článek

Nominujte na Cenu Via Bona ty, kteří pomáhají spojovat rozdělenou společnost

Přejít na článek