Díky další redukci hmotnosti PET lahví ušetří společnost Lidl přes 500 tun plastu ročně

23. 7. 2021

Společnost Lidl pokračuje nadále v redukci plastů ve svých výrobcích. Aktivity v oblasti snižování spotřeby plastů jsou součástí strategie s názvem REset Plastic. Tato strategie představuje komplexní přístup od snižování množství přes design, recyklaci a likvidaci až po inovace a edukaci. Díky aktuálním opatřením v oblasti redukce gramáže PET lahví dochází k úspoře 500 tun plastu ročně.

K redukci gramáže PET lahví přistoupila společnost Lidl u svých nealkoholických nápojů pod značkami Saguaro, Freeway a Naturis. Konkrétně došlo k redukci u vody 2l (z 31,5 g na 28 g), vody pramenité neochucené 1,5l (z 28 g na 23,5 g), stejně tak u vody ochucené Saguaro. U půllitrových PET lahví došlo k redukci z 13,5 g na 11,9 g. Roční úspora plastu tak dosahuje zhruba 400 tun.

Současně Lidl zúžil etikety na 2l a 1,5l vodách z širokých na úzké a sjednotil tak etikety napříč formáty. Úspora plastu představuje v ČR ročně dalších zhruba 50 tun. V neposlední řadě došlo ke změně typu víček z vysokých na nízká, čímž došlo ke snížení hmotnosti uzávěrů. To představuje v souhrnu zhruba dalších 50 tun úspory plastu. Celková úspora plastu tak dosahuje 500 tun ročně. „Již v roce 2018 se nám podařilo redukovat gramáž našich PET lahví, čímž jsme ušetřili zhruba 300 tun ročně. Aktuálně s další výraznou redukcí, která vede k úspoře zhruba 500 tun plastu ročně se nám tak oproti původnímu stavu před rokem 2018 daří šetřit celkem 800 tun. Rozhodně však plánujeme ve snižovaní plastů u našich produktů pokračovat,“ doplňuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

Všechny PET lahve od tuzemských dodavatelů navíc obsahují 25 % recyklovaného PETu. Společnost Lidl tak již dnes splňuje požadavek evropské směrnice 2019/904, který od roku 2025 nařizuje minimálně 25% podíl recyklovaného plastu v plastových lahvích.


Zdroj: Díky další redukci hmotnosti PET lahví ušetří společnost Lidl přes 500 tun plastu ročně. Lidl Česká republika. Tisková zpráva, 13. 7. 2021.

Související

Coca-Cola vydává zprávu o udržitelnosti 2020, tentokrát ve zbrusu novém kabátě

Přejít na článek

Sušenky ze zbytků? Biopekárna Zemanka a UGO představují novinku, která využívá suroviny bez plýtvání

Přejít na článek