Dobrovolnictví v Tchibo nabralo nový rozměr

19. 3. 2020

Zaměstnanci sociální Kavárny u Žambocha měli příležitost vyzkoušet si práci za kávovým barem i v zázemí brněnské prodejny Tchibo.

To, že firmy vysílají své dobrovolníky pomáhat do neziskových firem a sociálních podniků není nic nového. Že by ale zaměstnanci sociálních podniků praktikovali přímo ve firmách tak zcela běžné není. První takovou vlaštovkou je edukační projekt společnosti Tchibo Laskavý šálek. V jeho rámci si v úterý 25. 2. odpoledne v brněnském obchodě Tchibo v Galerii Vaňkovka vyzkoušelo sedm neslyšících zaměstnanců sociální Kavárny u Žambocha práci jak za kávovým barem, tak v zázemí prodejny.

Všichni praktikanti na sobě měli zelená trička a plakáty ve stejné barvě informovali zákazníky o jejich přítomnosti. Za pomoci tlumočníků do znakové řeči připravovali zákazníkům kávu, ale zároveň se v teoretické části školení dozvěděli podrobnosti o sortimentu kávy, jaké jsou mezi nimi rozdíly, jak se káva správně praží, mele či skladuje. V zázemí prodejny se pak dobrovolnice Tchibo zaměřily na vysvětlení toho, jak správně postupovat při skladování zákusků, dortů či rozmrazování pečiva.

„Je to poprvé, co jsme v rámci běžného provozu našeho obchodu spolupracovali s hendikepovanými lidmi a dali jim možnost vyzkoušet si teoreticky nabyté zkušenosti v rámci každodenního provozu jednoho z našich obchodů. Velmi mile mě překvapily reakce našich zákazníků, obzvláště těch stálých, kteří aktivně podporovali neslyšící praktikanty při jejich zkušebním dnu,“ komentuje projekt Monika Vlková, interní trenérka společnosti Tchibo Praha, a dodává. „Dle reakcí účastníků školení byla tato zkušenost velmi přínosná i pro ně, což mě opravdu těší. Neslyšící baristé z Kavárny u Žambocha měli poprvé v životě možnost zažít pořádný provoz a velkou frekvenci zákazníků, jelikož u nich v kavárně pracují ve velmi tichém a poklidném prostředí s poměrně malou návštěvností, takže to pro ně byla opravdová změna. A musím říci, že u nás obstáli na jedničku.“

Společnost Tchibo Praha se dobrovolnictví – manuálnímu i expertnímu – věnujeme již řadu let a umožňuje svým zaměstnancům čerpat dva pracovní dny na dobrovolnické aktivity ročně. Je jen na nich, zda se zapojí do mezinárodně organizovaných dní Give & Gain Day a nebo si zvolí vlastní organizaci, kam půjdou pomáhat. S vytipováním organizací, které mají zájem o dobrovolníky pomáhá organizace HESTIA– centrum pro dobrovolnictví.

V roce 2019 vznikl z iniciativy zaměstnanců vlastní vzdělávací program expertního dobrovolnictví Laskavý šálek. V jeho rámci interní trenérky spolu s kolegy z obchodů školí v sociálních kavárnách vytipovaných Hestií. Zájem je o témata, která jsou firmě vlastní, teoretické i praktické znalosti a dovednosti týkající se kávy, prodejních dovedností či obsluhy zákazníků.


Zdroj: Tisková zpráva Tchibo, 3. 3. 2020.

Související

Hestia představila portál DobroVID-19 pro rozjezd dobrovolnických programů

Přejít na článek

21. ročník NGO Marketu je tady! Přijďte na veletrh neziskovek, který pořádá Nadace Forum 2000

Přejít na článek