DPD vstupuje na argentinský trh, chce se stát jedničkou poslední míle

Ze světa členů

5. 6. 2023

Geopost, mateřská společnost české DPD ve spolupráci s TASA Logística, otevřel nové zastoupení DPD v Argentině. Reaguje tak na lokální raketově rostoucí sektor e-commerce a do pěti let se chce stát jedničkou v logistice poslední míle v Argentině. DPD Argentina si už také stanovila cíle v oblasti udržitelného doručování a bude tak následovat ostatní pobočky v síti po celém světě. Skupina Geopost vstupem na trh navazuje na úspěšnou latinskoamerickou cestu, kterou zahájila v Brazílii, kde úspěšně působí již od roku 2017 pod značkou Jadlog.

TASA Logística, se kterou Geopost spolupráci uzavřel, je rodinná firma, která vznikla již v roce 1936 a specializuje se na komplexní logistická řešení. Firma operuje i v dalších okolních zemích, jako je Chile, Paraguay nebo Uruguay.

Trh e-commerce v Argentině nastartovala pandemie a meziročně (2021 vs. 2022) vzrostl o 73 %. Výhoda přítomnosti DPD na místním trhu je pro české i evropské odesílatele, ať už se jedná o firmy (B2B) nebo koncové zákazníky (B2C), zásadní – balík je přepravován po celou jeho cestu v rámci jedné sítě. Zákazníci tak mohou využívat všechny služby na které jsou zvyklí a mohou si být jisti, že zboží dorazí bezpečně a profesionálně na místo určení.

Jakmile se v rámci přepravy do zahraničí objeví vícero doručovatelů, může to zásadně ovlivnit zákaznickou zkušenost, v horším případě i kvalitu doručení. Od některých přepravců můžeme v poslední době slyšet, kde všude v zahraničí působí. Často ale balíky předávají za hranicemi dalším společnostem, které je pak doručují v rámci poslední míle. Pro Geopost jako globálního přepravce je standardem, že balík doručí až ke koncovému příjemci, nejčastěji pod značkou DPD, a může tak udržet stejnou kvalitu svých služeb na mezinárodní i lokální úrovni, ” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

Skupina Geopost postupně rozšiřuje svůj vliv za hranicemi Evropy i v jiných regionech. V roce 2022 například navýšila svůj podíl ve společnosti Aramex (z 24,8 na 28 %), která má silnou doručovací síť na Středním východě, v Asii, Africe a Oceánii.


DPD vstupuje na argentinský trh, chce se stát jedničkou poslední míle. DPD. Tisková zpráva

Související

Laboratoř udržitelnosti: Jak na ESG v praxi nebo engagement zaměstnanců?

Přejít na článek

Méně obalů a méně plastu s kávou do vlastního v obchodech Tchibo

Přejít na článek