
Ze světa členů
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání
2. 2. 2022
V polovině února tomu bude přesně rok, co se do světa začala šířit idea vytvoření unikátního e-shopu Nakup na Dobro. Na jeho vývoj poté Asociace společenské odpovědnosti v crowdfundingové kampani na Hithitu vybrala více než 500 000 Kč. V srpnu téhož roku pak e-shop s udržitelnými produkty a dárky společně se sociálním podnikem Ergotep uvedla do provozu. Za prvních pět měsíců činnosti měl e-shop obrat více než 2 miliony korun. Zákazníci při svých nákupech rozhodně nemysleli jen na sebe a do košíku přihodili také bezmála 2 600 sazenic stromků a 623 Nocleženek. V roce 2022 e-shop očekává obrat 10 milionů a má ambici rozšířit své Dobro také na zahraniční trhy.
Nakup na Dobro je společným projektem Asociace společenské odpovědnosti a sociálního podniku Ergotep. Jeho hlavním cílem je změnit nákupní chování v Česku směrem k udržitelnosti, u jednotlivců počínaje, velkými firmami a úřady konče. Vše na Nakup na Dobro zákazníci pořídí pro dobro svoje, planety a hlavně stovky lokálních výrobců, sociálních podniků a dobročinných projektů řady neziskových organizací. E-shop nenabízí jen udržitelné dárky, ale udržitelnost naplňuje svým provozem ve všech aspektech. Je jedním z prvních držitelů značky „Udržitelný e-shop“ na Heureka.cz. Nákup na Dobro má navíc velký smysl i pro desítku osob s hendikepem, které e-shop pomáhají udržet v chodu. Třešničkou na dortu je ekologická doprava zcela zdarma pro všechny bez limitu hodnoty nákupu, což je v e-commerce v Česku zcela ojedinělé.
Ekologickou dopravu (100% uhlíkové neutrální doručení) zdarma nabízí e-shop díky exkluzivnímu partnerství s dopravcem DPD. Na oplátku za to vyvinul v košíku dobročinný koncept a vede zákazníky k obnově lesů zničených kůrovcovou kalamitou v okolí skladu Nakup na Dobro na Vysočině. „Zákazníci do košíku za ušetřenou dopravu mohli přihodit sazenici stromu, kterou za ně vysadíme ve spolupráci s organizací PEFC. Za podzim se přes e-shop takových sazenic podařilo zakoupit pro 2 598 stromků, což odpovídá jednomu hektaru lesa. Tento modul jsme pak s přibývajícími zimními mrazy přeměnili na pomoc lidem bez domova, kdy lidé do košíku místo sazenice stromu mohli přidávat jednu noc v teple pro lidi v nouzi. Během prosince zakoupili krásných 623 Nocleženek,“ říká Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti a zakladatelka e-shopu Nakup na Dobro.
V roce 2021 se Nakup na Dobro dařilo
Vše začalo loni v únoru úspěšnou crowdfundingovou kampaní na Hithitu, během které se podařilo na vývoj e-shopu vybrat 534 682 Kč. Nakup na Dobro začal přijímat první objednávky během srpna a do konce roku 2021 měl obrat více než 2 miliony korun. Průměrná hodnota jedné objednávky byla 877 Kč. Udržitelné vánoční dárky pro partnery e-shop připravil pro desítky velkých společností jako např. Google, T-Mobile, Tchibo, EXPOBank či FlixBus. „Nakup na Dobro nám letos v Googlu pomohl usnadnit výběr vánočních dárků pro naše partnery. Dlouho jsme hledali inspiraci na takové dárky, které na jedné straně vyjadřují respekt k partnerům samotným, ale také k přírodě a společnosti. Nákupem na Dobro jsme tak mohli podpořit hodnoty, na kterých nám záleží,“ uvedl Petr Šmíd, marketingový ředitel Google ČR, SK, HU a RO. Právě společnost Google v loňském roce na Nakup na Dobro udělala největší B2B objednávku.
Vlastní limitované produkty a vize do budoucna
E-shop Nakup na Dobro vedle nabízeného zboží od celé řady různých lokálních značek, sociálních podniků a dobročinných organizací začal budovat také vlastní limitované produkty značky Nakup na Dobro (např. charitativní Víno na Dobro, eko kapsička na svačinu Malý princ, káva Nakup na Dobro z kavárny s neslyšící obsluhou a další). I v novém roce pokračuje v dobročinném přesahu, kdy si zákazníci namísto ceny za dopravu mohou do košíku přidat poukaz na pomoc druhým. Do jara mohou zákazníci do košíku vložit Kytku pro babi a dědu – kytičku pro osamělé seniory v domovech seniorů a pečovatelských službách, kterou uváží květinářky s epilepsií z dílny sociálního podniku Aranžérie. Na Velikonoce se charitativní modul přepne na žluté peříčko a pomoc projektu Pomozte dětem. V roce 2022 Nakup na Dobro očekává obrat 10 milionů a nespočet dobrých skutků. Má také ambici expandovat na zahraniční trhy.
Zdroj: E-shop Nakup na Dobro mění svět k lepšímu. Jeho zákazníci pomohli k vysazení hektaru lesa. Asociace společenské odpovědnosti. Tisková zpráva, 1. 2. 2022.
Ze světa členů
Newsletter