Experti na komunikaci pomůžou školám s mediální gramotností, aktuálním tématem budou proruské dezinformace

14. 3. 2022

Nadace České spořitelny (Nadace ČS) a Asociace public relations (APRA) spouští projekt na podporu mediální gramotnosti středoškoláků. Cílem je zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím. Mezi studenty se vydají šéfové komunikace firem, ředitelé PR agentur, akademici, novináři a další experti na média. Střední školy se o lektory mohou hlásit od poloviny března v rámci nadačního projektu Den pro školu.

Zprostředkování lektorů školám se uskuteční prostřednictvím platformy www.denproskolu.cz Nadace ČS. Zde se mohou zároveň hlásit dobrovolníci – profesionálové z oblasti médií a komunikace. Obě strany tu také najdou podpůrné materiály pro výuku.

Tématy setkání budou mediální manipulace, jak se šíří a vznikají účelové dezinformace, jak je poznat a nenaletět jim, kde hledat ověřené zdroje. „Mediální gramotnost je v dnešní společnosti stále důležitější, bohužel na většině českých škol se jí věnuje minimální pozornost. Situace na Ukrajině a související ruská propaganda potřebu osvěty násobně zvýšila,“ říká Michal Vlasák, místopředseda Asociace public relations.

„Platformu Den pro školu jsme spustili s cílem propojit odborníky s učiteli a studenty, to se daří. Právě v dnešní době je obrovskou výhodou, že k této složité problematice mluví experti z dané oblasti, přinesou relevantní informace a podpoří učitele,“ komentuje projekt Lucie Ellingerová, manažerka komunikace Nadace České spořitelny.


Zdroj: Experti na komunikaci pomůžou školám s mediální gramotností, aktuálním tématem budou proruské dezinformace. Nadace České spořitelny. Tisková zpráva, 7. 3. 2022.

Související

Veřejná debata na téma Domácí a genderově podmíněné násilí otevřela naléhavá témata a vyzvala k diskusi

Přejít na článek

Polský rozvojový fond hledá zájemce z Česka do akceleračního programu

Přejít na článek