Experti na komunikaci pomůžou školám s mediální gramotností, aktuálním tématem budou proruské dezinformace

14. 3. 2022

Nadace České spořitelny (Nadace ČS) a Asociace public relations (APRA) spouští projekt na podporu mediální gramotnosti středoškoláků. Cílem je zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím. Mezi studenty se vydají šéfové komunikace firem, ředitelé PR agentur, akademici, novináři a další experti na média. Střední školy se o lektory mohou hlásit od poloviny března v rámci nadačního projektu Den pro školu.

Zprostředkování lektorů školám se uskuteční prostřednictvím platformy www.denproskolu.cz Nadace ČS. Zde se mohou zároveň hlásit dobrovolníci – profesionálové z oblasti médií a komunikace. Obě strany tu také najdou podpůrné materiály pro výuku.

Tématy setkání budou mediální manipulace, jak se šíří a vznikají účelové dezinformace, jak je poznat a nenaletět jim, kde hledat ověřené zdroje. „Mediální gramotnost je v dnešní společnosti stále důležitější, bohužel na většině českých škol se jí věnuje minimální pozornost. Situace na Ukrajině a související ruská propaganda potřebu osvěty násobně zvýšila,“ říká Michal Vlasák, místopředseda Asociace public relations.

„Platformu Den pro školu jsme spustili s cílem propojit odborníky s učiteli a studenty, to se daří. Právě v dnešní době je obrovskou výhodou, že k této složité problematice mluví experti z dané oblasti, přinesou relevantní informace a podpoří učitele,“ komentuje projekt Lucie Ellingerová, manažerka komunikace Nadace České spořitelny.


Zdroj: Experti na komunikaci pomůžou školám s mediální gramotností, aktuálním tématem budou proruské dezinformace. Nadace České spořitelny. Tisková zpráva, 7. 3. 2022.

Související

ADRA spustila petiční kampaň bojující za vzdělání pro všechny děti na světě

Přejít na článek

Dům zahraniční spolupráce zabodoval v prestižní marketingové soutěži

Přejít na článek