Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů. V únoru se rozhodujme při nákupech podle původu surovin

Ze světa členů

30. 1. 2025

V současném světě čelíme velkým problémům od válečných konfliktů přes nerovnosti mezi lidmi až po dopady klimatických změn a ztrátu biodiverzity. Fairtrade může být součástí řešení, jak některým výzvám čelit, a počítají se i zdánlivě drobné kroky, třeba ve změně nákupního chování jednotlivců, firem a institucí. Proto už tento únor proběhne nová kampaň Fairbruary, měsíc Fairtrade nákupů, do které se zapojuje mnoho obchodníků a do něhož, jak věříme, se zapojí i řada spotřebitelů.

„Fairbruary je měsíční akce, během které chceme motivovat lidi, aby se zastavili, zamysleli a zkusili udělat malý krok směrem k férovější a udržitelnější budoucnosti. Aby nenakupovali více, ale aby více o nákupu přemýšleli a přemýšleli o původu surovin,“ vysvětluje Lubomír Kadaně, ředitel Fairtrade Česko a Slovensko.

V ČR a na Slovensku je nyní k dostání téměř 2 800 fairtradových výrobků. Nejoblíbenějšími fairtradovými produkty jsou v ČR kakao a káva. K dostání na českém trhu jsou také fairtradové růže, třtinový cukr, čaj, banány. U některých obchodníků lze koupit i fairtradovou bavlnu, víno, sušené ovoce, oříšky, džusy, limonády, ledovou kávu, kosmetiku, zmrzlinu nebo kokosové mléko.

Do kampaně se zapojily různé společnosti, například Lidl s čokoládami a banány, Pfanner s fairtradovým džusem, Manner s oplatky, pražírna FairBio se zrnkovou kávou a mnoho dalších. „Chovat se zodpovědně je naprosto zásadní součástí naší nákupní politiky. Proto je pro nás důležité, aby každému, kdo je součástí našeho dodavatelského řetězce, byly zajištěny řádné pracovní podmínky a aby za svou práci obdržel spravedlivou odměnu. Tu nejlepší cenu zároveň chceme nabízet také našim zákazníkům. Proto nás tato společná únorová kampaň velmi těší,“ říká ředitel Nákupu společnosti Lidl Česká republika Konrad Senger.

I jeden zakoupený výrobek nebo bábovka upečená z fairtradového kakaa může být pro někoho na druhém konci světa příležitostí ke spravedlivějšímu životu. S Fairtrade mohou lidé v Africe, Asii a Latinské Americe dosáhnout lepších platových a pracovních podmínek, celosvětově je zapojeno do systému přibližně dva miliony pěstitelů. Fairtrade jim díky sociálním, ekologickým a ekonomickým standardům umožňuje uživit se důstojně vlastní prací a zároveň pečovat o životní prostředí.


Zdroj: Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů. V únoru se rozhodujme při nákupech podle původu surovin. Fairtrade Česko a Slovensko. Tisková zpráva

Související

Letošní COP28 poprvé bojuje za klima téměř bezmasým jídelníčkem

Přejít na článek

Zoopark Zájezd pokračuje v obnově populace kriticky ohrožené koroptve polní

Přejít na článek