Giving Tuesday 2020: Zapojte se a registrujte své aktivity již nyní!

31. 10. 2020

Giving Tuesday, světový den štědrosti a dobrých skutků, letos připadá na úterý 1. prosince 2020. V tento den se stovky milionů lidí po celém světě spojí, aby konali dobro. Připojte se k nim a pojďte nejen v toto úterý, udělat něco dobrého. Své dobročinné aktivity, ale i výzvy k pomoci můžete registrovat na webu Giving Tuesday od 1. listopadu 2020.

Giving Tuesday vznikl v roce 2012 s jednoduchou myšlenkou: vytvořit den, který inspiruje lidi k tomu, aby konali dobro. Za posledních devět let se myšlenka rozrostla v globální hnutí, které celoročně inspiruje stovky milionů lidí po celém světě k dárcovství, štědrosti a spolupráci. „Štědrost není zakázána ani zrušena. V současné době plné nejistot stále existuje jedna pravda, která nám dává naději. Naději, že jsme společně schopni dosáhnout neuvěřitelných věcí. Giving Tuesday je tak pro lidi z celého světa jedinečnou příležitostí stát při sobě a navzájem se i v této nelehké době podpořit,” dodává Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která za Giving Tuesday v Česku stojí.

Ačkoli Giving Tuesday oficiálně připadá na úterý 1. prosince, aktivity a kampaně běží déle než jen jeden den. V úterý 1. prosince může něco dobrého startovat nebo naopak končit. Zapojit se může jednoduše kdokoliv, ať už darováním svého času, věnováním peněz potřebným či nabídkou svých odborných znalostí, které by mohly někomu prospět.

Organizace, firmy, ale i jednotlivci mohou registrovat své dobročinné projekty, aktivity nebo výzvy k pomoci na stránkách Giving Tuesday Česko od 1. listopadu. Na webu jsou mimo jiné k dispozici ukázky úspěšných aktivit z předešlých let a tipy, jak aktivity komunikovat. Loni se do Giving Tuesday zaregistrovalo 333 dárcovských výzev, díky kterým se podařilo na dobročinné projekty v Česku vybrat přes 71 milionů korun.

Giving Tuesday v letošním roce klade důraz na možnosti, jak podpořit naše komunity způsoby, které jsou bezpečné a umožňují dělat dobré skutky i při dodržování sociální distance, jako například online dárcovství, online nakupování, či online expertní dobrovolnictví. Pro organizace, které se chtějí o Giving Tuesday dozvědět více detailů, je přichystán vzdělávací webinář, na kterém se například dozví tipy, jak se zapojit a jak zaujmout širší komunitu dárců. Webinář se uskuteční ve středu 11. 11. za spolupráce Skupiny ČEZ, dárcovské platformy Darujme.cz a komunity expertních dobrovolníků Česko.Digital. Registrovat se lze zdarma zde.

Dne 11. 11. 2020 se také Giving Tuesday Česko ujme globálního instagramu Giving Tuesday, prostřednictvím kterého bude svět informovat o tom, jaké dobročinné aktivity se v Česku realizují a jak Češi mění svět k lepšímu.

Partnery letošního ročníku jsou Skupina ČEZ a Albatros Media. Partnerem pro výzkum trhu a veřejného mínění je výzkumná agentura Ipsos. Další podrobnosti o Giving Tuesday najdete na webových stránkách Giving Tuesday, případně na dalších komunikačních kanálech jako Facebook, Instagram či Twitter.

Související

Češi mají dobré srdce. Zákazníci Kauflandu spolu s obchodním řetězcem loni darovali potřebným rekordních 60 milionů korun

Přejít na článek

Vuch společně se svými zákazníky přispěla prostřednictvím limitované edice kabelek projektu Tělo s příběhem

Přejít na článek