Hornbach si na udržitelném podnikání zakládá

Ze světa členů

25. 7. 2023

Brožura Hornbachu se v jednotlivých kapitolách věnuje všem relevantním tématům, od zaměstnanců, přes zákazníky, sortiment, dodavatele, ochranu životního prostředí až po společenskou odpovědnost a podporu projektů. Odhaluje tajemství udržitelného fungování lídra na poli DIY.

Lidé nejsou jen čísla

Ať už zaměstnanci, dodavatelé či zákazníci, v Hornbachu jsou lidé základem všeho. Společnost si váží jejich kvalit, rozmanitosti i různorodých schopností a umí to ocenit. Genderově vyvážené pracovní týmy, důvěryhodné a motivující prostředí přispívají ke spokojenosti zaměstnanců i zákazníků a zároveň k úspěchu společnosti Hornbach. Férové šance na úspěch a profesní růst jsou zde samozřejmostí. Díky tomu se po rodičovské dovolené vrací zpět do Hornbachu až 84 % žen, přičemž téměř polovinu zaměstnanců globálního týmu této společnosti tvoří ženy.

„Naším cílem je zajistit, aby bylo zachováno dobré pracovní prostředí pro všechny, na všech úrovních a kdekoliv – v prodejně, v call centru, v logistických centrech nebo centrále,“ říká Lada Šmolková, jednatelka společnosti Hornbach pro ČR a Slovensko. O celkové spokojenosti zaměstnanců v Hornbachu ČR a Slovensko svědčí také skutečnost, že zde zůstávají zaměstnání v průměru téměř 9 let.

Zákazníci středobodem ekosystému

Jejich potřebám se uzpůsobuje sortiment i služby. Experti na projekty z Hornbachu jim pomáhají s prvotní vizí, výběrem produktů i finální montáží. Navíc společnost Hornbach garantuje trvale nejnižší ceny a tato záruka platí i po nákupu. Na vybrané značky a přístroje poskytuje Hornbach delší záruku, než stanovuje zákon. Propracovaný a uživatelsky přívětivý e-shop nabízí až 100 tisíc produktů včetně podrobných informací o vlastnostech a dostupnosti výrobků.

„Naším cílem je prodávat pouze výrobky, o jejichž kvalitě jsme přesvědčeni a u nichž jsou nejen kvalita, ale také bezpečnost a užitné vlastnosti na prvním místě. A samozřejmě způsob, jakým byly výrobky vyrobeny – tedy s ohledem na dodržování odpovídajících pracovních podmínek,“ vysvětluje jednatelka Hornbach ČR Stanislava Hradilová.

Sortiment tedy splňuje přísné nároky na kvalitu i udržitelnost. Hornbach klade důraz na původ, složení a certifikaci produktů, běžně nabízí výrobky s certifikacemi FSC®, PEFC a Modrý anděl. V souladu se svojí filosofií odpovědného podnikání, v sortimentu nelze nalézt zábavní pyrotechniku, herbicidy s glyfosátem ani přípravky obsahující neonikotinoid.

Podpora nadací a projektů

Respekt, odpovědnost, spolehlivost, upřímnost, uvěřitelnost i důvěra jsou pro Hornbach velmi důležité – a to nejen z pohledu CSR aktivit ale také jako zájem o člověka, jeho bydlení i zahradu. Ostatně v tomto duchu se nesou i běžné kampaně Hornbachu, jako třeba letošní „Nech to na přírodě“ nebo loňské kampaně k Biodiverzitě.

Jak jsou tyto hodnoty důležité se potvrdilo i v rámci letošního rekordního ročníku soutěže Fénix content marketing. Publikace „Naše kroky k udržitelnému podnikání“, kterou tým Hornbachu připravil ve spolupráci s agenturou PRAM Consulting, získala v soutěži první cenu za nefinanční report. Konkrétně se jednalo o kategorii Jednorázová publikace – brožura. Brožura je k nahlédnutí zde.

Fénix content marketing ocenění potvrdilo, že HORNBACH nejsou „jen“ nekonvenční reklamy, ale především odpovědná firma, které na budoucnosti opravdu záleží.

Aby mohly užitečné projekty vzkvétat, neobejdou se bez podpory. A tak Hornbach dlouhodobě spolupracuje s neziskovými organizacemi a nadacemi, a pomáhá tím komunitám, rodinám i jednotlivcům. Nadacím Via a Pontis v roce 2021/2022 dohromady společnost Hornbach věnovala jeden milion korun. Neziskovému sektoru v roce 2021/2022 věnoval Hornbach hmotné dary v hodnotě 250 tis korun.

Od roku 2022 je navíc členem Asociace společenské odpovědnosti.

Brožura je k nahlédnutí ZDE.


Zdroj: Hornbach si na udržitelném podnikání zakládá. Hornbach. Tisková zpráva

Související

Rostoucí náklady, nízké příjmy, klimatická změna a riziko dětské práce: Světový den pro fair trade připomíná problémy pěstitelů

Přejít na článek

Budoucnost zdraví a výživy – Tetra Pak Index 2023

Přejít na článek

Startuje přihlašování do druhého ročníku unikátního ESG Ratingu. Které firmy jsou nejlepší v ESG?

Přejít na článek