Hýbejte se a hlasujte

7. 6. 2022

Do projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY se i letos přihlásilo více než 1 000 týmů! Nyní veřejnost rozhodne o finalistech, pro něž jsou připraveny ceny v celkové hodnotě více než 10 miliónů korun. 2. června začalo hlasování na internetové adrese www.hybemesehezkycesky.cz, v němž se rozhodne, které týmy postoupí do podzimního finálového kola a jak vysoké podpory se jim dostane.

„Příjemně nás překvapilo, kolik týmů se letos přihlásilo. Oproti prvnímu ročníku je nyní zcela jiná situace. Před rokem jsme začínali na konci pandemie, letos je už je vše v běžném režimu. Potvrdilo se nám tak, že podpora dětského sportu je nutná, a je třeba v ní pokračovat. I proto jsme pro letošní rok naši podporu navýšili na dvojnásobek. Celková hodnota výher, o něž se podělí stovky týmů a tisíce dětí, tak může přesáhnout na základě aktivity jejich fanoušků 10 miliónů korun,“ popisuje Jens Krieger, generální ředitel PENNY.

Od 2. do 29. června bude nyní veřejnost hlasovat na internetové adrese www.hybemesehezkycesky.cz o tom, které 3 týmy v daném mikroregionu, do nichž je celá Česká republika rozdělena, postoupí do finálového hlasování. Letos může navíc každý hlasující vlastním pohybem ovlivnit výši finanční podpory pro svůj oblíbený tým. „Chceme, aby lidé a celé rodiny měli motivaci se hýbat a sportovat. Proto jsme hledali způsob, jak je samotné do projektu zapojit. V rámci hlasování pro svůj oblíbený tým tak může každý ke svému hlasu přidat pro svůj tým kilometry, které za uplynulých 24 hodin naběhal nebo nachodil. V regionech, kde fanoušci nachodí nebo naběhají více než 10 000 kilometrů, pak věnujeme všem třem finalistům navíc podporu ve výši 10 000 korun,“ popisuje zapojení veřejnosti Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY. Vítězný tým, o němž rozhodne druhé podzimní kolo hlasování, získá v každém případě podporu ve výši 15 000 korun a další dva finalisté v pořadí 5 000 korun, ale díky zapojení a podpoře fanoušků může vždy jeden tým v mikroregionu získat podporu až 25 000 korun a další 15 000 korun.

Partnery projektu jsou stejně jako v loňském roce Česká obec sokolská a Asociace školních sportovních klubů, jejichž prostřednictvím byly osloveny tisíce týmů napříč Českou republikou. Hlavní tváří projektu je fotbalový internacionál Vladimír Šmicer, který jej podpořil už v loňském roce. „Jsem rád, že tento projekt pokračuje i letos, a především, že se rozšířil na celé rodiny. Kde jinde, než v rodině mají děti dostávat ten nejlepší příklad. Těžko je motivuje máma nebo táta sedící u počítače. Řada rodičů pak své děti vozí po nejrůznějších kroužcích, ale už dětem nedávají to nejcennější – společný čas s nimi. Nemusí to být sport na vrcholové úrovni, vždyť stačí vyjet na kolo, proběhnout se, zakopat si s míčem, dnes je takových možností… A my je, bohužel, často nevyužíváme. Já se nezastavím, pořád něco dělám: golf, hokej, tenis, kolo… Myslím, že to má smysl. Pro mě určitě, a když to u mě vidí moje děti, přijde jim to jako přirozená součást života a přidají se,“ říká Vladimír Šmicer, který odehrál 80 zápasů v reprezentaci, vybojoval stříbro na ME v Anglii 1996 a vyhrál s Liverpoolem v roce 2005 prestižní Ligu mistrů.

Projekt HÝBEME SE HEZKY ČESKY představilo PENNY na jaře roku 2021 s cílem podpořit dětský sport a návrat dětí k pohybu po pandemii a dlouhodobých omezeních. Jeho cílem je poskytnout finanční a materiální podporu sportovním klubům a týmům po celé zemi. „Nápad vznikl spontánně. Sami jsme řešili, co s dětmi, jak je udržet u sportu, když bylo všechno zavřené. Tím, že jsme s naší sítí prodejen na více než 400 místech po celé republice, tak jsme se i skrz naše zaměstnance dozvídali, jak zejména malým, regionálním týmům dochází finance a hrozí jim zánik. Jako dobrý soused jsme se rozhodli těmto týmům pomoci a připravili pro ně dotační program. Od začátku jsme si dali za cíl podpořit co nejvíce dětí a sportovních týmů po celé zemi. Nechtěli jsme jen jednoho vítěze. Pro mnohé týmy je 15 000 korun částka, která jim výrazně pomůže s rozpočtem. Díky tomu mohou například zaplatit nové dresy, energie nebo třeba i organizaci domácích zápasů, a tak dále. Už loni jsme tak podpořili stovky týmů, a tím tisíce dětí po celé zemi. Ohlas byl takový, že jsme přirozeně připravili druhý ročník,“ popisuje vznik projektu Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.

Prostřednictvím partnerů, kterými jsou opět Česká obec sokolská a Asociace školních sportovních klubů, byly na jaře osloveny tisícovky týmů po celé České republice, aby se od projektu přihlásily. V prvním kole hlasování, které se letos uskuteční od 2. 6. do 29. 6., pak veřejnost na internetové adrese www.hybemesehezkycesky.cz hlasuje o finalistech soutěže. V podzimním kole pak veřejnost přímo v prodejnách PENNY bude hlasovat o výši podpory pro jednotlivé finalisty. Vítězové budou známi v průběhu října letošního roku.


Zdroj: Hýbejte se a hlasujte. PENNY. Tisková zpráva, 2. 6. 2022.

Související

Když prevence není nikdy dost: Udržitelný brunch upozornil na péči o duši, svaly i mozek

Přejít na článek

PENNY První Pomoc: PENNY spouští osvětovou kampaň pro veřejnost

Přejít na článek

Eduzměna se rozšiřuje, v dalších regionech podpoří změnu školství

Přejít na článek