Jak se zapojily firmy do Giving Tuesday 2021?

2. 12. 2021

V úterý 30. listopadu jsme společně oslavili Světový den štědrosti a dobrých skutků - Giving Tuesday. Letos se opět podařilo prolomit rekord darovaných peněz, k čemuž přispěli i členové Asociace společenské odpovědnosti z oblasti firem. Projděte si naše příklady dobré praxe a nechte se inspirovat.

Díky sbírce Srdce dětem se pro vážně nemocné děti podařilo získat 43 000 000 Kč

O tom, že jsme opravdu štědrým národem jasně hovoří i úspěch letošní veřejné sbírky Srdce dětem. „Podporou Giving Tuesday vyjadřujeme obdiv a díky všem našim zákazníkům a zaměstnancům, bez jejichž štědrosti a dobrého srdce by naše sbírka Srdce dětem nikdy nebyla tak úspěšná. Společnými silami se nám podařilo pro vážně nemocné děti získat 41 570 450 Kč. Vybranou částku Lidl navýšil na neuvěřitelných 43 000 000 Kč! Výtěžek ze sbírky poslouží k zakoupení přístrojů, zdravotních pomůcek, léků a dalších potřeb pro nemocné děti. Jsme rádi, že se Srdce dětem stalo i letos nejštědřejší veřejnou sbírkou v rámci Giving Tuesday,“ dodává Tomáš Myler, vedoucí firemní komunikace Lidl Česká republika.

 

Advokátní kancelář PEYTON legal uspořádala charitativní sbírku oblečení pro Azylový dům sv. Terezie v Karlíně

Akci byla určena pro celý kancelářský komplex Futurama Business Park za účelem zvýšení dopadu materiální a lokální pomoci pro potřebné. Zaměstnanci se tak mohli zapojit během tří týdnů, kdy se sbíralo zimní oblečení, zejména svetry, kalhoty, šály, čepice, ale také boty, deky nebo spodní prádlo. Celkem se podařilo ve sbírce společnými silami shromáždit téměř 100 tašek a pytlů s přibližně až 3 000 kusy oděvů, které letos zahřejí nejednoho potřebného. PEYTON legal tuto akci pořádal poprvé, ale jistě ne naposledy. Rádi by z události udělali tradici, která každoročně pomůže tam, kde je potřeba.

 

Zaměstnanci ČEZ vybrali rekordní částku – na pomoc lidem v tíživé situaci putuje téměř 7 milionů korun

Do jubilejního 15. ročníku charitativního projektu „Plníme přání, myslíme na druhé“ nominovali zaměstnanci Skupiny ČEZ ze svého okolí celkem 109 osob, které se ocitly v těžké životní situaci. Během šesti týdnů pak pro ně mezi sebou dokázali vybrat přes 3,4 miliony korun. Nadace ČEZ následně tuto sumu zdvojnásobila a navýšila na konečných 6,95 milionu korun. Rekordní částka opět aspiruje na titul nejštědřejší zaměstnanecké sbírky v rámci mezinárodního dne dárcovství Giving Tuesday, který se slaví právě dnes. Za 15 let fungování sbírky poslali zaměstnanci společně s Nadací ČEZ na splnění přání přes 49 milionů korun.

 

Unilever využil Giving Tuesday k darování téměř 30 000 kusů drogistického zboží a 3 500 kartonů zmrzlin

Společnost Unilever se i v tomto roce zapojila do iniciativy Giving Tuesday. Charitativním organizacím darovala téměř 30 000 kusů drogistického zboží a 3 500 kartonů zmrzlin v celkové hodnotě více než 1 100 000 Kč. „Jsem ráda, že jsme se letos již potřetí zapojili do celosvětové iniciativy Giving Tuesday a mohli jsme podpořit české charitativní organizace v podobě darování drogerie a zmrzlin našich značek. Vzhledem k aktuální pandemické situaci se do aktivit nemohli zapojit i naši zaměstnanci, tak jako tomu bylo v předchozích letech,“ uvádí Lucie Kotalová, vedoucí komunikace společnosti Unilever v České republice a na Slovensku. U příležitosti letošního Giving Tuesday rozdělil Unilever své výrobky mezi charitativní organizace Fond ohrožených dětí Klokánek, Dobré víly dětem, Nadační fond Veroniky Kašákové a Potravinovou banku.

 

PENNY spolu s Nadací Krása pomoci rozdávalo seniorům potraviny

Zakladatelka nadace a předsedkyně správní rady Taťána Gregor Brzobohatá společně s nutriční specialistkou PENNY Hanou Stříteckou obdarovaly vytipované klienty nadace a poradily jim, jak se vhodně stravovat, aby lépe zvládali příznaky stárnutí. Již od počátku října PENNY společně s Nadací Krása pomoci zajišťuje nákupy potřebným klientům nadace, a to u příležitosti Giving Tuesday- Hana Střítecká tak v PENNY vybrala potraviny, které při dlouhodobém užívání seniorům pomohou s nejčastějšími zdravotními komplikacemi. Působí dlouhodobě například proti problémům s krevním tlakem a se srdcem, proti úbytku svalů nebo zlepšují mozkovou aktivitu. Cílem bylo nejen seniory navštívit a naplnit jim ledničku, ale také jim poradit, jaké potraviny jsou vhodné, a jak mohou vhodně doplnit svoji stravu.

 

Albatros Media daruje knihy do škol

Albatros Media každoročně vypisuje v rámci Giving Tuesday zaměstnanecké granty, díky kterým pak podpoří společensky prospěšné projekty vybrané z návrhů svých kolegů, a to souhrnnou částkou 1 000 000 Kč. Letos ovšem byly tyto finanční prostředky odeslány do sbírky SOS Morava, aby tak mohly být neprodleně využity při řešení pustošivých následků tornáda na jižní Moravě. „Součástí firemní kultury Albatros Media je i rozvoj jednotlivce a celé společnosti,“ říká spolumajitelka AM Silke Horáková. „Již šestým rokem Nadace Albatros podporuje vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí částkou 10 000 000 Kč. V rámci Giving Tuesday letos darujeme školám knihy v hodnotě 140 000 Kč a pomůžeme dětem při učení i naším projektem talentify.me.“

 

Hello bank! nakoupila 1 000 Nocleženek

Zima je pro lidi bez domova nejtěžším obdobím. Ve spolupráci s e-shopem Nakup na Dobro zakoupila společnost Hello bank! 1 000 Nocleženek, které zajistí lidem bez domova noc v teple. Zakoupením Nočleženky podpořili konkrétní lidi bez domova, kteří tak bude moci díky tomuto daru strávit noc v teple noclehárny Armády spásy. Nocleženka nezahrnuje pouze samotný nocleh, ale i další pomoc a rozvoj služeb pro lidi bez domova.

 

Výzva ŠTĚDRÉ DNY ČEPS podpoří tři projekty

Společnost ČEPS u této příležitosti Giving Tuesday otevřela speciální dárcovský program Štědré dny ČEPS. Ze všech výzev, které se do letošního Giving Tuesday přihlásily a splnily kritéria výběru, vyberou 10 projektů, které postoupí do zaměstnaneckého hlasování ČEPS. Na základě hlasování zaměstnanců získají 3 projekty finanční dar ve výši 150 000 Kč.

Související

Více stromů, důstojnější stáří, zdravější půda. Hello Země má své vítěze

Přejít na článek

Coca-Cola projektem “50 míst pro dobrý skutek“ podpořila až 4000 klientů neziskového sektoru

Přejít na článek