Přesně tuto otázku jsme si pokládali v rámci závěrečného dílu Akademie SDGs, který se uskutečnil 7. října 2021 v Impact Hub Praha. Akce se soustředila na 4. cíl udržitelného rozvoje - kvalitní vzdělání a o svůj názor se s námi podělili ti nejpovolanější z oboru.
Akademie SDGs je společným projektem Asociace společenské odpovědnosti a Impact Hub ČR. Celou akcí provázela Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
Na úvod zazněly krátké prezentace členů Asociace společenské odpovědnosti na téma vzdělání. Svůj dopad v oblasti vzdělání sdílely společnosti T-Mobile, Replug me, Eduzměna, Holky z marketingu, Metropolitní univerzita Praha a EDUin.
Hlavní částí akce byla panelová diskuse vedená Bohumilem Kartousem, ředitelem Pražského inovačního institutu. V panelové diskusi se o své zkušenosti podělili:
Danuše Nerudová, rektorka Mendelovy univerzity v Brně,
Eva Pavlíková, spoluzakladatelka a ředitelka Česko.Digital,
Petr Šmíd, marketingový ředitel Google ČR, SK, HU a RO.
8 nejzajímavějších podnětů z diskuse
Školní systém vychovává děti pro svět, který už není. Zároveň ale víme, že když v dětech budeme rozvíjet schopnosti, znalosti a kompetence, tak jsme schopni je lépe připravit na svět, který je.
Pandemie ukázala, že je potřeba se dívat mnohem více dopředu.
V době pandemie se ukázala velice silná role technologií. Využívání videokonferencí pro školní vyučování vzrostlo 50 násobně, přičemž po skončení distanční výuky se čísla nevrátila zpět na původní nízké hodnoty, ale využívání technologií si udrželo dobrou pozici.
Ve školním systému i v byznysu je spousta dobrých strategií, u kterých je však většinou problémová realizace. Systém je tak většinou pomalejší, než bychom potřebovali.
Ve vzdělávání je potřeba posílit kompetence jednotlivců, neměli bychom se spoléhat na to, že školní systém nás připraví. Je důležité se věnovat celoživotnímu vzdělávání, protože je na každém z nás, jakými kompetencemi se vybavíme.
Část učitelů je demotivovaná systémem, protože systému tak, jak je nastaven, tak stačí, aby byl člověk průměrný. V momentu, kdy chce člověk něco inovovat nebo dělat věci jinak, tak se většinou setkává s tím, že systém je rigidní a klade odpor.
Změna je v nás. Je to o každém z nás a často je změna jen v naší hlavě. Místo informací a vět oznamovacích bychom ve škole měli používat otázky. Klást si je a sámi si na ně i odpovídat.
Měli bychom se soustředit na silné stránky. Školní systém se zaměřuje spíše opačně – snaží se zlepšovat slabé stránky a procvičovat, co dětem nejde, ale už nerozvíjí jejich silné stránky, kreativitu a v čem jsou dobří.
Na veřejnou část akce navazovaly expertní konzultace s mentory a networking, v rámci které ho si mohli hosté užít udržitelný catering, který zajistila Mňamárna.
Ke každé z části programu Akademie SDGs je připravena open source knihovna se záznamem z akce. Doplněna je o řadu inspirativních odkazů. Knihovnu najdete již brzy zde.
Akademie SDGs je součástí Cen SDGs 2021. Partnery obou projektů jsou Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo životního prostředí, Česká rozvojová agentura a Impact Hub ČR. Byznys partnery pak společnosti Hello bank!, Google s programem Grow with Google, Tesco a Unilever.
Cookies na tomto webu slouží k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a
analýze provozu. Kromě toho sdílíme informace o vašem používání webových stránek s našimi partnery v
sociálních médiích, reklamě a webové analytice, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi,
které jste jim poskytli nebo které shromáždili z vašeho používání jejich služeb. Více informací o
zpracování zde.
Jednotlivé souhlasy
Nutné, aby stránky fungovaly
Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit web použitelným povolením základních funkcí, jako je navigace na stránce a přístup do zabezpečených oblastí webu. Bez těchto cookies nemůže web správně fungovat.
Preferenční, abyste si mohli ukládat vaše nastavení
Předvolené soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se web chová nebo vypadá, například preferovaný jazyk nebo oblast, ve které se nacházíte.
Statistické, abychom mohli stránky zlepšovat
Analytické cookies pomáhají majitelům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami, a to anonymním shromažďováním a hlášením informací.
Marketingové, pro správné nastavení marketingové komunikace
Marketingové cookies se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou pro jednotlivého uživatele relevantní a poutavé, a tím cennější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Nutné cookies jsou vždy aktivní, jelikož jsou třeba z fungování webové stránky.