Jaké myšlenky přinesla diskuze na téma stabilizace a rozvoj organizace v turbulentní době?

21. 11. 2020

Ve středu 18. listopadu 2020 v rámci Akcelerátoru Cen SDGs uspořádala Asociace společenské odpovědnosti společně s Impact Hub ČR veřejnou panelovou diskusi na téma Tipy pro stabilizaci a rozvoj organizace v turbulentní době. O své postřehy a doporučení se podělili 4 zajímaví řečníci.

Panelovou diskusí provázel Ondřej Durkáč z Impact Hub ČR. Na jeho otázky o stabilizaci a rozvoji organizace v turbulentní době odpovídala Michaela Franeková, generální ředitelka Unileveru pro Česko a Slovensko a viceprezidentka divize potravin a nápojů pro 20 zemí střední a východní Evropy, Yemi A. D., známý choreograf, herec, výtvarný umělec, umělecký režisér, performer a zakladatel JAD Production, Petr Vítek, spoluzakladatel Impact Hub v Česku, se zaměřením na rozvoj akceleračních a inovačních programů a Ondřej Suchý, zakladatel projektu Tealmakers, který rozvíjí organizace s využitím tyrkysových principů.

Tito zkušení lídři se orientují ve velmi odlišných sférách, ať už v byznysu či neziskovém sektoru. Nabídli tak publiku různorodé pohledy na současnou situaci.

Dnešní situace je příležitostí přehodnotit svoje priority a uvědomit si, kam směřujete nejvíc energie. Pokud máte plné ruce práce, těžko flexibilně transformujete svou firmu v něco lepšího.” – Michaela Franeková

Řečníci sdíleli například své vlastní zkušenosti z období koronavirové krize, jak se v současné době daří jejich aktivitám a jaký dopad měl letošní rok na jejich činnost.

Hlavní je mít funkční tým, ale taky čekat nečekané a mít finanční rezervy v podobě alespoň tří měsíců provozních zisků.” – Petr Vítek

Dozvěděli jsme se tak o potížích i nových příležitostech, které současná turbulentní doba přinesla.

Investujte energii do hledání nových, dlouhodobých řešení, která vydrží i po krizi. Když se budete věnovat dočasným záplatám, vložíte spoustu energie do řešení, které za chvíli nemusí sloužit.” – Yemi A. D.

Jako kritický faktor pro přežití a rozvoj organizací vidí všichni řečníci schopnost adaptovat se na nově vzniklou situaci a také udržování funkčních partnerství, které přinesou užitek všem zúčastněným stranám.

I když na to teď možná nemáte ani pomyšlení, zpomalte. Pomůže vám, když v této nelehké době obrátíte pozornost k sobě a svým potřebám.” – Ondřej Suchý

Společně strávený večer v online prostředí nás nabil novou energií a inspirací. Příjemnou atmosféru panelové diskuse si můžete připomenout na tomto odkazu.

Panelová diskuse se uskutečnila v rámci Akcelerátoru Cen SDGs, kde se celkem 25 projektů účastní rozvojového programu a následné individuální akcelerace, která jim pomáhá znásobit pozitivní dopad aktivit, které na podporu SDGs již realizují. Během akcelerace projekty získávají odborné vedení, cenné kontakty a praktické rady, jak rozvíjet produkty, služby či nové obchodní metody. Akcelerátor vznikl ve spolupráci Asociace společenské odpovědnosti a Impact Hub ČR, za laskavé podpory společností Google, Unilever a České rozvojové agentury pod záštitou Ministerstva zahraničních věcí.

První část Akcelerátoru Cen SDGs, rozvojový program, se pomalu přibližuje své cílové rovince. Rádi bychom vás proto pozvali na závěrečný večer, který se uskuteční 7. prosince od 18:00 online. V rámci večera se vám představí 10 projektů, ze kterých porota vybere nejlepších 5, které postoupí do druhé fáze – individuální akcelerace. Ta potrvá 3 měsíce, během kterých budou projekty aktivně pracovat za pomoci vybraného mentora, expertů a získají rozpočet na osobní rozvoj dle vlastního výběru. Do výběru jednoho z nejlepších projektů se můžete zapojit i vy! V závěru večera můžete svým hlasem rozhodnout, kterému projektu dáte možnost účastnit se individuální akcelerace. Zúčastněte se a vyberte projekt, který mění Česko a svět k lepšímu.

Související

Láhev Kláštorná Kalcia získala zlato na Global Water Drinks Awards

Přejít na článek