Již 16 strategických dodavatelů společnosti Tesco ve střední Evropě zveřejňuje své údaje o plýtvání potravinami

6. 12. 2022

Nedávno zveřejněné údaje fondu WWF a globální výzkum společnosti Tesco Driven to waste odhadují, že téměř 10 % všech emisí skleníkových plynů je důsledkem plýtvání potravinami – od zemědělců až ke spotřebiteli. Podle zprávy WRAP se dopad celosvětového plýtvání potravinami na životní prostředí rovná šestinásobku celosvětových emisí skleníkových plynů z letecké dopravy. Tyto zprávy ukazují, jak důležité je snižovat plýtvání potravinami v celém dodavatelském řetězci, nejen v maloobchodě a při spotřebě.

Nikdo nemůže řešit plýtvání potravinami sám. Proto se od doby, kdy jsme poprvé zveřejnili naše údaje, snažíme spolupracovat i s našimi dodavateli, abychom do roku 2030 snížili plýtvání potravinami v našich dodavatelských řetězcích na polovinu. Věříme, že co měříme, to můžeme řídit, a proto vyzýváme dodavatele, aby zveřejňovali svá data o plýtvání,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.

Společnost Tesco je prvním maloobchodním prodejcem v České republice, který zveřejňuje údaje o plýtvání potravinami ve svých vlastní provozech, a již v roce 2019 dosáhla Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDG) snížit do roku 2030 plýtvání potravinami na polovinu.

Investice, které společnost Tesco vkládá do motivace a podpory všech zúčastněných stran ke snižování množství odpadu, budou přínosem pro všechny. Řešení problému plýtvání potravinami je důležité nejen pro planetu, ale i pro podnikání. Nedávný průzkum WRAP mezi 1 200 prodejními místy a 200 společnostmi v 17 zemích jasně ukazuje, že každý americký dolar investovaný do snížení plýtvání potravinami přinese zpět 14 dolarů. Hodnota potravinového odpadu na celém světě činí 940 miliard dolarů ročně.

V roce plným nebývalých výzev pro maloobchodníky, dodavatele a zákazníky nebylo řešení problému plýtvání potravinami nikdy naléhavější. Plýtvání přispívá nejen ke změně klimatu, ale má dopad i na naše peněženky. Kromě dodavatelů se zaměřujeme také na zákazníky, kterým pravidelně sdělujeme tipy a doporučení, jak neplýtvat potravinami a šetřit rodinné rozpočty,“ dodává Katarína Navrátilová.

Řetězec Tesco vyzývá potravinářský průmysl, aby následoval jeho příkladu a začal měřit a zveřejňovat vlastní údaje a přijímat cílená opatření. Dne 26. října pořádá společnost Tesco společně s WWF v Praze konferenci o udržitelných potravinových systémech s názvem Síla je na našich talířích. Cílem této konference je spojit politiky, odborníky a zástupce podniků a diskutovat o budoucnosti potravinářského odvětví a legislativním rámcem udržitelných potravinových systémů. Ukázat příležitosti a také překážky z obchodního hlediska, v neposlední řadě také možnosti, jak přimět zákazníky k udržitelnějšímu stravování.

Společnost Tesco využívá nedokonalé kaiserky, aby zabránila plýtvání potravinami

Společnost La Lorraine byla založena v České republice v roce 1999 a stala se největším tuzemským výrobcem a distributorem mraženého pečiva a cukrářských výrobků. V roce 2016 se společnost zavázala, že do roku 2030 sníží množství potravinového odpadu a odpadu určeného ke krmení zvířat ve vlastních zařízeních o 50 %. Jedním ze způsobů, jak snížit množství potravinového odpadu, je spolupráce se společností Tesco na projektu „Kaiserky“. Společnost La Lorraine dodala společnosti Tesco 234 tun kaiserek s vizuálními vadami (ale ve vynikající chuťové kvalitě) jako surovinu pro výrobu pizza kaiserek. U pizza kaiserky spotřebitel nepozná rozdíl od kaiserky bez vizuální vady.

Jsme rádi, že díky spolupráci s Tescem se nám daří každý rok zachránit přibližně 4 miliony kusů kaiserek, které mohou být dále spotřebovány, tím se nám daří efektivně snižovat potravinový odpad,“ doplňuje za La Loraine Jiří Zýka, obchodní ředitel pro ČR/SR.

Další informace o údajích o potravinovém odpadu společnosti Tesco a jejich dodavatelů naleznete na stránce: https://corporate.itesco.cz/zprava-o-udrzitelnosti-202122/pece-o-planetu/odpady-a-obaly/plytvani-potravinami/plytvani-potravinami-nasi-dodavatele/


Zdroj: Již 16 strategických dodavatelů společnosti Tesco ve střední Evropě zveřejňuje své údaje o plýtvání potravinami. Tesco. Tisková zpráva. 29. 9. 2022.

Související

Plzeňský kraj rozšířil rezervaci velkých kopytníků u Nýřan téměř na dvojnásobek

Přejít na článek

Globální summit udržitelnosti se blíží a volná místa se plní. V Praze vystoupí řečníci ze Španělska i Gambie

Přejít na článek

Hello bank! podporuje udržitelné nákupy. Stává se partnerem Nakup na Dobro

Přejít na článek