Kampaň „Rozbalte to“ k podpoře restaurací pokračuje novým reklamním spotem

11. 12. 2020

Kampaň „Rozbalte to“, která od 4. listopadu vyzývá lidi, ať podpoří objednávkou své oblíbené podniky a „rozbalí“ si doma jídlo připravené v restauracích omezeným protipandemickými restrikcemi, nasadí další spot. Stejně jako v tom prvním, i zde jsou ústředními postavami skuteční představitelé dalších pěti konkrétních gastronomických podniků.

Až dosud kampaň zasáhla 65 % cílové skupiny a téměř 50 % z cílové skupiny vidělo spot už nejméně 3x. Skvělý výsledek dosáhl instagramový profil #rozbalteto, kde se za pouhé 3 týdny fungování kampaně objevilo 615 příspěvků.

Druhý spot se tentokrát vedle restaurací (asijské a italské) věnoval i kavárnám a cukrárnám. Vystupuje v něm například Komín Café Říčany a jeho majitelka Jitka Baťková. Celý život pracovala ve zdravotnictví jako zdravotní sestra, ale až letos si splnila svůj životní sen a s pomocí rodinných úspor začátkem roku konečně rozjela vlastní kavárnu. Už po dvou týdnech přišly jarní restrikce a kavárně tak místo vytváření stálé klientely zbyl jen prodej přes okénko. První lockdown říčanský podnik ještě ustál, ale teď při druhém už začíná mít opravdu potíže.

„Projekt ‚Rozbalte to’ pomáhá nejen Jitce Baťkové i ostatním reálným aktérům obou spotů – oni jsou pomyslní reprezentanti tisíců dalších podniků, které to nevzdaly a čekají na vaši objednávku. Kampaň dává vědět lidem, že pomáhat restauracím, kavárnám, barům či bistrům je v těchto těžkých časech důležité – měli by na ně proto myslet a podpořit je objednávkou domů,“ říká Andrea Brožová, tisková mluvčí Mattoni. Projekt iniciovala značka minerální vody Mattoni. Spojila síly s televizí Nova, záštitu poskytlo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

O kampani „Rozbalte to“

Kvůli restrikcím zůstává otevřena přibližně polovina českých restaurací, které fungovaly v létě. Jídlo zákazníkům vydávají skrze výdejní okénka a oproti letním měsícům jsou na zhruba čtvrtinových tržbách*. Mnoho restaurací již muselo propustit své zaměstnance, a ti hledají dočasné uplatnění v jiných odvětvích.

„Mattoni je nedílnou součástí české gastronomie, proto chceme v obtížném období pomoci celému segmentu. Namísto plánované televizní kampaně na naše minerální vody uvádíme kampaň podporující všechny podniky v Česku, které rozvážejí jídlo domů nebo vydávají přes okénka. Na kampaň jsme věnovali veškerý rezervovaný mediální prostor. Prostřednictvím kampaně ‚Rozbalte to’ připomínáme lidem, ať podpoří své oblíbené podniky objednávkou jídla domů,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

„Výzva ‚Rozbalte to’ se obrací na nás všechny, abychom podpořili svoje oblíbené restaurace i teď, když se do nich nemůžeme posadit. Pořád v nás ale zůstává chuť na dobré jídlo, chuť dát si něco, co jsme si sami neuvařili, tak proč si neudělat hezký večer ‚jako v restauraci’ u sebe doma, třeba při sledování oblíbeného televizního pořadu,“ vysvětluje Hana deGoeij, konzultantka pro korporátní záležitosti a inovace TV NOVA. „Výzva také zapadá do konceptu TV Nova Nastartujme Česko, který jsme spustili na jaře a jehož cílem je dávat prostor iniciativám, které chtějí napomoct udržení naší ekonomiky v chodu,“ dodává.

Kampaň začala 4. listopadu v TV NOVA a na Tn.cz. Jejími ústředními postavami jsou skuteční představitelé konkrétních gastronomických podniků, jež vaří jídla na rozvoz nebo mají výdejové okénko. První spot se natáčel v Praze, Poděbradech, Kladně a Mladé Boleslavi, a to v provozech s tradiční i moderní českou gastronomií, ale také v pizzerii nebo italské restauraci.

Do kampaně vzniklé v rekordně krátkém čase dvou týdnů vložila Mattoni za podpory TV NOVA své vysílací časy původně nakoupené pro vlastní produktovou reklamu. Kampaň má přesah na sociální sítě a je provázaná s webem www.rozbalteto.cz, kde se postupně objevují další restaurace, které to navzdory situaci „nezabalily“.

„Každý máme sovu oblíbenou hospodu nebo restauraci, o které nechceme přijít. Rozhodl jsem se pomoci alespoň touto cestou všem kolegům, přátelům, známým, i neznámým, kteří mají se světem gastronomie něco společného. Proto jsem rád, že kampaň ‚Rozbalte to’ je otevřená všem podnikům po celém Česku, které to ještě nezabalily. Pomozme jim porvat se s náročnou dobou,“ říká Roman Vaněk, zakladatel Pražského kulinářského institutu, který již dvanáct let ve svých kurzech vaření zprostředkovává široké veřejnosti kulinářské umění odborníků a špičkových šéfkuchařů z českých restaurací.


Zdroj: Tisková zpráva Mattoni 1873

Související

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Přejít na článek

Impact Hub spouští projekt na podporu podnikání v kreativních a tvůrčích odvětvích

Přejít na článek