Když zážitek pomáhá: Dejme druhou šanci

8. 3. 2023

Organizace SANANIM z.ú. spustila na začátku tohoto týdne benefiční kampaň za destigmatizaci závislostí a na podporu léčby. Kampaň s názvem Dejme druhou šanci je benefiční aukcí, ve které si mohou lidé vydražit zážitek s devíti různými českými osobnostmi, kteří se uvolnili věnovat svůj čas ve prospěch této kampaně. Ti, kteří jsou úspěšní, se rozhodli věnovat zlomek své slávy ve prospěch opomíjených. Je to obdivuhodné.

Máme radost, že je tu nová šance, jak pomáhat zejména těm, které mnozí přehlíží,” říká Vojtěch Kozlík z organizace SANANIM z.ú.

Lidé, kteří se potýkají se závislostí, jsou přehlížení a závislosti jsou stále hodně stigmatizované. Těmto lidem a jejich blízkým pomáhá SANANIM z.ú. již 33 let a nejenže ví, že léčba závislostí funguje, ale také věří, že si každý zaslouží druhou šanci. V loňském roce měli v péči přes 12 000 klientů uživatelů, kterým dali druhou šanci na život bez drog.

Proto se SANANIM z.ú. rozhodl o unikátní koncept benefiční dražby zážitků, která probíhá do 20. 3. 2023 na webu. Do projektu se zapojili: Barbora Strýcová, Daniela Drtinová, Radek Jaroš, Ondřej Perušič, Tomáš Klus, Martina V. Kopecká, Vavřinec Hradílek, Barbora Kysilková a Tomáš Sedláček.

„Jsme skutečně hrdí, že excelentní tenistka, malířka, moderátorka či výjimečný ekonom, farářka, horolezec nebo jedinečná volejbalistka, kajakář a muzikant jsou těmi, kdo pochopili, že opomíjené je dobré podporovat. Děkujeme za to. A přejeme všem, kdo vydraží setkání s těmito statečnými, aby měli radost jak ze setkání s nimi, tak z dobrého skutku,” dodává Vojtěch Kozlík.

Ondřej Perušič, jeden z nejlepších hráčů beach volejbalu současnosti a podporovatel SANANIMu, říká: „Jsem moc rád, že jsem mohl aspoň drobně touto formou přispět na dobrou věc. Vážím si toho, co SANANIM dělá a jak těžké téma se snaží v Česku otevírat.”

Na tvorbě a produkci kampaně se podílela marketingová agentura that matters. „Jsme rádi, že můžeme být součástí tohoto velmi specifického projektu. Jeho jedinečnost spočívá ve více faktorech, od zapojení známých osobností, přes technologické řešení aukce, až po samotnou mediální strategii, která nedisponuje žádným rozpočtem, proto jsme museli vymyslet co nejvyšší mediální výtlak organicky. Lidé nejenže podpoří dobrou věc, ale zároveň mohou zažít něco unikátního, co si nikde nekoupí – zážitek se svou oblíbenou osobností,” komentuje Jiří Siegel, business & operation manager z agentury that matters.

Mediálními partnery projektu je platforma Strossle, která díky svému zásahu skrze nativní formát dokáže oslovit širokou cílovou skupinu. A také sportovniaukce.cz, která zajištuje formu aukce.

A proč vůbec darovat lidem druhou šanci?

Pro tyto lidi byly drogy (alkohol, gambling či nadužívání léčiv) symbolem magického neznáma, romantické vzpoury nebo únikem z nepřátel​​ské skutečnosti či náplastí na traumatizaci. Oni však poznali jejich odvrácenou tvář – tvář utrpení, bolesti, samoty, nesvobody či smrti. Proto si zaslouží pomoc, zaslouží si druhou šanci.

„Sedm let jsem hrála v on-line casinech. Hrála jsem se sama, tajně. Dlouhodobě jsem se trápila s psychickou nepohodou a nejistotou ve vztazích. Hraní mi přinášelo úlevu, pocit, že žiju, že jsem schopná něco cítit. Nyní jsem na konci léčby a více si vážím sebe sama. Dívám se do budoucnosti, ve které únik v podobě hazardu už nemá místo,” Tamara, 34 let, klientka SANANIMu.


Zdroj: Dejme druhou šanci. SANANIM. Blogový článek.

Související

Včelám se na Brumlovce daří dobře. Ze dvou úlů se stočilo 20 l medu

Přejít na článek

Skutečně zdravá škola a společnost Lidl podpoří dalších šest jedlých školních zahrad

Přejít na článek

Výtěžek vánoční sbírky od T-Mobile podpoří aktivní život seniorů

Přejít na článek