„Lepší vyslepičit, než ututlat,“ aktuální kampaň neziskové organizace Oživení

24. 6. 2021

Nezisková organizace Oživení ve spolupráci s vítězkami soutěže Young Lions spouští kampaň s provokativním názvem „Lepší vyslepičit, než ututlat“, která má zlepšit postavení oznamovatelů nekalostí na pracovišti.

Každý pátý Čech se podle průzkumu Behavio setká v práci s neetickým a protiprávním jednáním. Mnoho lidí ale takové jednání neřeší nebo se pouze svěří rodině či přátelům. Málokdo věc oznámil, často kvůli obavám o zaměstnání. Přitom včasné oznámení může zachránit lidské životy či finanční prostředky.

V Poslanecké sněmovně právě probíhá schvalování zákona o ochraně oznamovatelů, který nastaví pravidla ochrany oznamovatelů a zjednoduší lidem rozhodování, zda protiprávní jednání oznámit. Povědomí o tématu u veřejnosti je však velmi nízké, schvalování zákona zatím probíhá bez většího zájmu.

Oživení proto spustilo 14. června kampaň, která si dává si za cíl zvýšit povědomí o tématu, zlepšit postavení oznamovatelů a sdílením skutečných příběhů dodat odvahu těm, kteří se proti nepravostem dosud neozvali. Během kampaně zároveň proběhne Světový den whistleblowerů, jenž připadá na 23. června a oceňuje významnou roli oznamovatelů nejen v boji proti korupci.

Související

Rok 2021 je rokem ochrany oznamovatelů. Jak se jako firma na to připravit?

Přejít na článek