Letošní kampaň ke Giving Tuesday jsme odstartovali na doposud největším společensky odpovědném networkingu

3. 10. 2018

Na 150 členů Asociace společenské odpovědnosti a příznivců Giving Tuesday dorazilo 2. 10. na akci s názvem Nové technologie a inovace v dárcovství.

Akce se konala v proskleném prostoru Respiria Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT v Praze, a to ve spolupráci s Nadací Vodafone, která byla partnerem akce. Jak mohou nové technologie a inovace pomoci v dárcovství? Otázka, kterou hned v úvodu položila hostům ředitelka a zakladatelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová. Se svou keynote speech vystoupil první ze zahraničních hostů – zakladatel největšího celosvětového svátku dárcovství Giving Tuesday, Henry Timms. Zaměřil se hlavně na sociální sítě jako na jedno ze stěžejních prostředí pro efektivní šíření pomoci a dobrovolnictví: „Nápad není nic, pokud se nehýbe. Myšlenky šíří lidé, a právě díky jejich aktivitě a sdílení se dávají do pohybu a mohou něco změnit.“

Následovala panelová diskuse o budoucnosti dárcovství, kterou moderovala ambasadorka Giving Tuesday v Česku, spisovatelka a zakladatelka Nadačního fondu Be Charity Bára Nesvadbová. O vlastních zkušenostech s motivováním zaměstnanců do dobrovolnictví nebo o osobních cestách k různým formám dárcovství debatovali investorka a majitelka Albatros Media Silke Horáková, prezident Zátiší Group Sanjiv Suri a podnikatel a filantrop Jan Školník.

Představením kampaně Giving Tuesday pro letošní rok uzavřela první část dne moderátorka konference Lucie Mádlová. „Moc nás těší, že se v Česku do oslav Giving Tuesday zapojuje stále více firem, institucí i jednotlivců – znamená to totiž, že si uvědomují svojí společenskou odpovědnost, a to nás naplňuje velkou nadějí do budoucna.“

V odpolední části pokračoval prezentací projektů Instant Network a Škola v kufru druhý zahraniční host dne – Oisin Walton z globální Nadace Vodafone. Ukázal mimo jiné, jak dokáže několik trénovaných dobrovolníků rychle pomoci například v místech postižených přírodními katastrofami, kdy vytvoří chybějící mobilní pokrytí. „S obnovenou sítí dokážeme pomoci zdravotníkům a záchranářům s lepší prací v terénu. Zároveň můžeme propojit rodiny, kamarády i známé, aby o sobě dali zprávu, že jsou v pořádku.“

O projektu Škola v kufru řekli více zástupci Nadace Vodafone na svém odpoledním workshopu. Účastníkům dali vyzkoušet tablety, ve kterých jsou mimo jiné aplikace pro žáky – právě s tímto kufrem můžou dětem poskytnout v krizových oblastech dostačující vzdělání. Další zájemci se přesunuli na workshop Hestia, který se zaměřil na praktické trendy ve firemním dobrovolnictví. Po skupinkách se pracovalo na možnostech efektivního a účinného programu pro různě zaměřené společnosti. Mluvilo se taky o příležitostech a limitech expertního dobrovolnictví. Třetí skupina zamířila z konference na workshop Asociace společenské odpovědnosti a Darujme.cz. Ten se zaměřil na data o dárcích, včetně praktických tipů a nápadů, jak lze tyto informace využít v kampani Giving Tuesday. Následovala skupinová práce, ve které dostali všichni prostor ke sdílení vlastních zkušeností s jednotlivými dárci.

Po celou dobu dopolední části konference bylo pro přítomné připraveno vynikající občerstvení od partnera akce Zátiší catering. Všichni řečníci si na památku odnesli malované talířky od Butterflies and Hurricanes s motivem „Giving Back is the New Black“. Autorkou fotografií je Petra Jansová, celou fotogalerii si můžete prohlédnout ZDE.

O Giving Tuesday

Giving Tuesday se po celém světě slaví již od roku 2012. Do Česka přišel v roce 2016 pod hlavičkou Asociace společenské odpovědnosti. Během chvíle se stal globálním dárcovským hnutím, které je poháněno jednotlivci, rodinami, neziskovými organizacemi, firmami a komunitami po celém světě. Giving Tuesday přichází jako protipól k nákupnímu šílenství na Black Friday. Miliony lidí se na Giving Tuesday spojí, aby nejen v tento den podpořili aktivity, kterým věří, a společenství, ve kterých žijí.

Pojďte společně s námi v úterý po černém pátku na oplátku všichni udělat něco dobrého. Tvořit pomocí dobra lepší svět. Letošní oslavy spadají na 27. 11. 2018. Více informací na webových stránkách www.giving-tuesday.cz.

Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou Albatros Media, LaceUp a Velvyslanectví USA v České republice. Od včerejšího dne je možné na webových stránkách registrovat dárcovské výzvy na odkaze www.giving-tuesday.cz/registrace.