Lidl podniká odpovědně, potvrdila Národní cena za CSR
25. 6. 2021
Odpovědné a udržitelné podnikání je pro Lidl prioritou, stále důležitějším se stává i v očích zákazníků. Také v loňském roce se proto věnoval svým dlouhodobým projektům v oblasti podpory nemocných dětí i vzdělávacích institucí, nezapomínal ani na naplnění dříve stanovených závazků týkajících se odpovědné tvorby sortimentu. I díky tomu se Lidl stal Absolutním vítězem Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost, první místo obdržel také v kategorii Byznys.
Přesto, že rok 2020 patřil k těm náročnějším, dařilo se Lidlu plnit závazky spojené s jeho sortimentem i podporovat ty, kteří jeho pomoc potřebují. Rekordní úspěch zaznamenala sbírka Srdce dětem, kdy se navzdory očekávání podařilo nemocným dětem a jejich rodinám poskytnout 39 milionů korun. Za deset let svého fungování putovalo na podporu 4 766 rodin více než 200 milionů
korun. Být dobrým sousedem se Lidl snaží také v místech, kde otevírá nové nebo rekonstruuje stávající prodejny. U příležitosti jejich otevření podpořil částkou přesahující jeden a půl milionu celkem 17 vzdělávacích institucí.
„Ocenění v Národní ceně ČR za společenskou odpovědnost nás velmi těší a je pro nás důkazem, že se ubíráme správným směrem. Nejedná se přitom pouze o projekty zaměřené na podporu společnosti, jejíž jsme součástí. Zaměřujeme se rovněž na náš přístup k zaměstnancům, dodavatelům, životnímu prostředí i přímo tvorbě našeho sortimentu,“ upřesňuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.
V minulém roce se Lidlu například dařilo dále rozšiřovat certifikaci produktů svých privátních značek a podporovat tak jejich udržitelnou výrobu, ale také snížit obsah soli či cukru u dalších výrobků. „O 17 % jsme snížili obsah cukru například u jogurtových nápojů Active, o 2 g méně cukru je u smetanových termizovaných krémů,“ zmiňuje Tomáš Myler.
Pro Lidl je důležitá také spokojenost zaměstnanců. Aby mohli skloubit volný čas a práci, nabízí Lidl zkrácené úvazky. V obchodním roce 2020 činil podíl zkrácených úvazků (35 hodin týdně a méně) více než 75 %. S tím se pojí také adekvátní ohodnocení práce, kdy nástupní mzda na pozici prodavač/pokladní v roce 2020 dosahovala částky 28 571 Kč.
Tyto i další oblasti podnikání Lidl důkladně popsal v podkladové zprávě pro Národní cenu za CSR, data pravidelně zveřejňuje také v pravidelně vydávané Zprávě o udržitelném rozvoji. Prostřednictvím této zprávy chce poskytnout transparentní a srozumitelná data o svém podnikání všem – zákazníkům, zaměstnancům, obchodním partnerům, zástupcům neziskového sektoru, médiím a dalším stakeholderům. Její další vydání plánuje ve druhé polovině letošního roku.
Zdroj: Lidl podniká odpovědně, potvrdila Národní cena za CSR. Lidl Česká republika. Tisková zpráva, 3. 6. 2021.
Související
Ze světa členů
EY Podnikatelem roku České republiky se pro rok 2023 stává Sotirios Zavalianis z AKESO holding a.s.