Loono spustilo preventivní kampaň v pražském metru

25. 8. 2021

Nezisková organizace Loono spustila další venkovní osvětovou kampaň. Vizuál nese heslo „Zůstaň negativní“ a reaguje tak na neustále se zvyšující počet lidí nakažených virem HIV a také na důležitost včasného testování. Na plakátu Loono spolupracovalo s kreativní agenturou Isobar a už od pondělí 16. srpna se objevuje ve vestibulech pražského metra. Projekt byl realizován za finanční podpory Ministerstva zdravotnictví České republiky.

Celosvětově se nákaza virem HIV vyšplhá až k 1,8 milionům případů. Jen v České republice se za rok 2020 virus HIV diagnostikoval u 251 případů a podle různých epidemiologických modelů se odhaduje, že až 20-25 % nakažených lidí v ČR o své infekci stále neví. Tito lidé pak nejsou včas léčeni a hrozí riziko postupu do další fáze onemocnění (AIDS) či nevědomého přenosu na další lidi.

Vizuál, na kterém Loono spolupracovalo s agenturou Isobar, bude lidi nabádat k používání kondomu jakožto nejspolehlivějšímu antikoncepčnímu prostředku, který chrání před onemocněním HIV a zároveň připomene význam pravidelného testování. Lidé, kteří se budou chtít dozvědět více informací, budou odkázáni na speciální podstránku www.doledobry.cz, kde mimo jiné naleznou, jakými dalšími způsoby se mohou před pohlavními nemocemi chránit nebo zjistí, na jakých konkrétních místech se lze nechat preventivně testovat.

Nepodcenit včasné testování a zahájení vhodné léčby doporučuje také předseda České společnosti AIDS pomoc, Robert Hejzák: „Od roku 1996 máme účinnou léčbu, která dnes dokáže infekci dostat do kontrolovaného stavu. Pacienti neumírají, žijí dlouhý a produktivní život.”

Kromě offline kampaně se Loono chystá své aktivity pokrýt také v online prostředí. „Je skvělé, že máme možnost vzdělávat veřejnost také online. Plynule navážeme na výlepovou kampaň a budeme edukovat ohledně prevence HIV s důrazem na pravidelné testování. Lidé nám také budou moci poslat dotazy skrze naší poradnu a poslechnout si speciální epizody našeho podcastu,” říká Petra Císařová, marketingová manažerka v Loono.


Zdroj: Loono spouští preventivní kampaň v pražském metru. Loono z.s. Tisková zpráva, 12. 8. 2021.

Související

Běhej a uklízej okolí! Do projektu Run & Plog se přihlásilo 1 200 běžců

Přejít na článek

Čisté energie a mír: Veřejnost se od vzdělávání přesunuje k jiným prioritám udržitelného rozvoje

Přejít na článek

Podpora rostlinných výrobků v Česku roste: Seminář ve Sněmovně kladl důraz na rozvoj plant-based kategorie

Přejít na článek