Nejlepší dárek? Ten udržitelný! Z katalogu i jarmarku SDGs networkingu

22. 8. 2020

Co by klientům firem udělalo radost? Jaké dárky s přesahem vybrat pro známé? Co jako podnik i jako jednotlivec mohu udělat pro udržitelný rozvoj? Odpovědi na tyto otázky a ještě více rad a tipů se sdílelo na SDGs networkingu Asociace společenské odpovědnosti. Vnitřní i venkovní unikátní prostory Máj 4. patro daly příležitost pro praktickou ukázku udržitelných darů i propojování kontaktů v doprovodu libé kultury a gastronomie.

Podvečer 20. srpna 2020 nám znovu připomněl, jak je důležité propojovat své síly, podílet se na věcech a projektech, které mají smysl. Čtvrté patro obchodního domu Máj se v tento čas proměnilo v prostor udržitelnosti. A to ve všech aspektech.

Hlavní bod večera – Katalog udržitelných dárků – představila kreativní hlava a duše celé organizace Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová. „Nejen firmy, ale třeba i úřady státní správy se na nás stále obracejí s dotazem, jaké dárky dávat svým klientům a zaměstnancům, aby byly originální a hodnotné. A odpověď je nasnadě právě díky katalogu udržitelných dárků, kde si vybere každý. Je důležité darovat dárky, které mají smysl,” uvedla ředitelka Asociace.

Katalog následně pokřtila krásná umělkyně Terezie Vodička Kovalová, která všechny přítomné potěšila hrou na violoncello. Popřála také, aby se dárky z katalogu co nejvíce prodávaly. Talentovaná violoncellistka se stala jednou z tváří kampaně Naše planeta s Janem Saudkem. Ta doprovázela letošní ročník Cen SDGs. Terezie je mimo jiné kromě výborné hudebnice také propagátorkou udržitelného módy. Na akci si oblékla lněné šaty značky White Sage od Dominiky Býmové.

Nová dekáda udržitelného rozvoje – spolupráce, podpora, reakce a zrychlení

Své tipy a rady na panelové diskuzi na téma „Nová dekáda udržitelného rozvoje” sdíleli Roman Knap za společnost Česká pošta, Lukáš Zapletal za firmu Coca-Cola HBC a Andrea Studihradová z České spořitelny. Jak globální pandemie ovlivnila aktivity a strategie firemní udržitelnosti? Může mít koronavirová krize na cíle udržitelnosti i nějaký pozitivní dopad? Jaké Cíle udržitelného rozvoje jsou pro firmy klíčové?

Každá krize je určitá forma očisty. Vždy přijde obrovské poučení. A následně má člověk prostor pro zlepšení, nastartovat jiné věci a zrychlit,” okomentoval aktuální situaci Roman Knap, generální ředitel České pošty. Například Českou spořitelnu pozitivně překvapilo, jak jednotlivci i firmy přešli z hotovosti na digitální platby, a tak začala jako banka sledovat nové trendy digitalizace, aby všem mohla poskytnout to nejlepší a nejefektivnější.

Tato situace je pro mnoho firem důležitá v pohledu sestavování priorit, jejich vize,” sdílel základní radu v soudobé situaci Lukáš Zapletal, ředitel komunikace, právních služeb a bezpečnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Jejich společnost si především stanovila za cíl jít “zelenou” šetrnou cestou a soustředí se na recyklaci, výrobu plně recyklovatelného materiálu lahví a další.

Česká spořitelna podporuje iniciativu Změna k lepšímu. „Koronavirus odkrývá, že tato země potřebuje nejen investovat do sociální kapitálu, prosperity a krajiny. Každý může něco udělat a my jsme připraveni tyto projekty financovat,” uvedla manažerka CSR České spořitelny, Andrea Studihradová, a také doplnila, jak ji těší prohlížet si katalog dárků od neziskových organizací či sociálních podniků, které také prošly programy a akcelerátory od České spořitelny.

Potěšení pro oko, pohlazení pro duši, zážitek pro smysly

Na prázdninovém SDGs Networkingu bylo možné si prohlédnout představený katalog udržitelných dárků, za jehož krásný design je zodpovědné reklamní a grafické studio MadLove. Katalog vytiskl odpovědně na certifikovaný PEFC papír sociální podnik Tiskárna Broumov. Přináší více než 160 nápadů – od jídla a nápojů, módy a doplňků, přes zážitky a dobročinné skutky, až po kosmetiku. Co je možné např. nabídnout? Firemním klientům Srdce ze zlata, přátelům návod na to, jak být happy nejen v práci a rodině dárek na celý život – strom.

Hosté se mohli i názorně podívat na několik ukázek udržitelných darů. Na jarmarku udržitelnosti měly své místo např. móda White Sage od Dominiky Býmové, čaje Sonnentor, květiny z Aranžérie, plecháčky od Loono, módní kolekce organizace Debra – Na dotek, podpora vzdělávání od Karierko.cz, obaly z recyklovaných oděvů Forewear, tričko Václava Havla od Nadace Forum 2000 a další.

Na terase byla pro hosty připravena lounge zóna. Odpočívat mohli na barevných SDGs křesílkách. Limonádu si mohli vychutnat v nových udržitelných vratných kelímkách Asociace společenské odpovědnosti, které pro ně budou připraveny na každé z nadcházejících akcí.

Partnery celé akce byla Česká pošta, Česká spořitelna, Coca-Cola HBC a Rada kvality ČR. Mediálním partnerem se stal Magazín Reportér. O serotonin a pocity štěstí díky gastronomii se postarala společnost Zátiší catering Group ve spolupráci se značkou The Vegetarian Butcher. Každý z účastníků si z akce odnesl nejen katalog s udržitelnými dárky, ale také nejlepší pepř na světě. Kampotský pepř, který je jako jediný na světě chráněn geografickou indikací, stejně jako Champagne ve Francii, a byl povýšen na šampaňské mezi pepři. Pro členy Asociace a panelisty ho jako dárek věnovala společnost .pepper..field.

Každý si tedy přišel na své a mohl si i porovnat, jaké chutě mu více lahodí. A u společného networkingu i porovnat své myšlenky a nápady, co bude lahodit udržitelnému rozvoji společnosti nejlépe.

Fotogalerii z celé akce zobrazíte zde.

Související

Tisíce lidí fandily na Václavském náměstí hře, která mění svět

Přejít na článek