Nejštědřejší úterý v roce. Na Giving Tuesday v Česku opět padl dárcovský rekord

15. 12. 2020

Úterý 1. prosince na celém světě patřilo štědrosti a dobrým skutkům. Stovky milionů lidí z nejrůznějších koutů světa se v tento den u příležitosti Giving Tuesday spojili a konali dobré skutku. V Česku se na dobročinné projekty v rámci kampaně Giving Tuesday podařilo vybrat více než 73 milionů korun. Giving Tuesday se koronavirové krizi navzdori opět stalo nejštědřejším úterým v roce.

Světový den štědrosti a dárcovství každý rok vybízí společnost ke konání dobrých skutků. Letos se do Giving Tuesday v Česku zaregistrovalo 238 dárcovských výzev, které vyzývaly k darování peněz, oblečení, potravin a konání dalších dobročinných aktivit. O tom, že štědrost není Čechům rozhodně cizí, hovoří i výsledky výzkumu agentury Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti. Již v říjnu ukázal, že pro 85 procent obyvatel České republiky je důležité pomáhat druhým.

V letošním roce kladla kampaň Giving Tuesday důraz především na to, jak podpořit potřebné lidi způsoby, které jsou bezpečné a umožňují dělat dobré skutky i při dodržování sociální distance. To se odrazilo i na chování dárců, kteří nejčastěji volili možnost přispívat online. Například prostřednictvím dárcovské platformy Darujme.cz se na dobročinné projekty vybralo 7 099 828 Kč.

Do online prostředí se letos z velké části přemístila i Sbírka potravin, která jako každý rok vyvrcholila právě na Giving Tuesday. Zákazníci Rohlik.cz a Tesco online měli možnost zakoupit charitativní balíčky, a pomoci tak například maminkám samoživitelkám, opuštěným seniorům, dětem v dětských domovech nebo postiženým. Přes oba online portály se dohromady darovalo 62,8 tun potravin v hodnotě 4 791 200 Kč.

Letošní nejúspěšnější veřejnou sbírkou se stala sbírka Srdce dětem v Lidlu. Ta probíhala ve všech prodejnách obchodního řetězce a lidé na ni mohli přispívat i online. Na pomoc rodinám s vážně nemocnými dětmi se přes organizaci Život dětem vybralo neuvěřitelných 39 000 000 Kč.

Nejštědřejší zaměstnaneckou sbírkou se stal i letos projekt „Plníme přání, myslíme na druhé“, realizovaný Skupinou ČEZ, Nadací ČEZ a jejich zaměstnanci. Na pomoc lidem v těžké životní situaci se jim podařilo vybrat 5 891 802 Kč.

Na počest všech dobrých skutků napříč Českem se v úterý 1. prosince po setmění rozzářila rozhledna na pražském Petříně v barvách Giving Tuesday. Večer se také rozsvítila Nemocnice na Bulovce v Praze. Ta na sobě nesla symboly srdce a baterie, které se v rámci dobročinné aktivity „Světlo lékařům“ postupně od 24. listopadu do 1. prosince objevovaly na budovách nemocnic a domovů pro seniory po celé republice a symbolicky zářily pro všechny zdravotníky, pečovatele, dobrovolníky a spoluobčany zasažené pandemií Covid-19. Tato kampaň zaznamenala velký úspěch i ve světě a stala se inspirací pro ostatní zahraniční lídry Giving Tuesday.

Giving Tuesday se koná vždy první úterý po Dni díkuvzdání. V Česku ho již od roku 2016 zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. A tak s velkou radostí vzdáváme díky všem partnerům, bez kterých by kampaně nemohly vzniknout. O letošní ročník nejštědřejšího dne v roce se postarala Skupina ČEZ a Albatros Media. Partnerem pro výzkum trhu a veřejného mínění byla výzkumná agentura Ipsos. Ambasadorem pro expertní dobrovolnictví platforma Česko.Digital, pro online dárcovství platforma Darujme.cz. Partnerem projektu Světlo lékařům byla Česká spořitelna. O celou vizuální identitu se i letos s láskou staralo grafické a reklamní studio MadLove.

Související

Sbírka potravin: zaměstnanci se opět zapojili do firemních potravinových sbírek

Přejít na článek

Uživatelé EPPky loni sportováním podpořili projekty za téměř 24 milionů korun

Přejít na článek

První květnové úterý vzdá celý svět hold dobrým skutkům. V Praze se na jejich počest rozsvítí Petřín i Černínský palác

Přejít na článek