Novým členem Asociace se staly Charitky®
12. 3. 2014
Charitky vznikly před 2 lety jako společensky odpovědný propagační program pro firmy. Umožňují sociální integraci zdravotně postiženým občanům a jejich posláním je pomoc dětem a podpora jejich rozvoje.
Za dobu své existence již podpořily 320 dětí částkou 420 000 Kč, vyrobeno bylo 212 tisíc kusů výrobků. Charitky mají podobu propagačního předmětu s obsahem mentolového či ovocného minidražé. Na patentovaném výsuvném obalu je dostatek prostoru pro vlastní, déletrvající propagaci firem, které si Charitky jako svůj reklamní nosič koupí. 12 % z ceny Charitek je předáváno dále prověřeným neziskovým organizacím, které je adresně darují dětem a mládeži do 18 let. Nezáleží na tom, zda jsou to děti handicapované nebo sociálně znevýhodněné. Důležitým kritériem je především cílená pomoc konkrétnímu dítěti a podpora jeho rozvoje ve společnosti.
Charitky tak mají sociální dopad hned na několika úrovních:
- 12 % z obratu je předáváno na pomoc dětem a podporu jejich rozvoje
- na ruční kompletaci výrobku se podílejí zdravotně postižení občané
- výrobky jsou zcela českého původu
„Charitky – propagační program se sociálním dopadem, ukazují společnosti, že i business může mít sociální rozměr. Charitky dávají finančně udržitelným způsobem zdravotně postiženým nejen možnost pracovat, ale také být i dalším přínosem pro děti,“ říká Miriam Janyšková, jeho zakladatelka.
Projekt se tak během dvou let vyvinul v dokonalý model sociálního byznysu, který má sociální dopad na společnost a zároveň funguje na základě vlastní finanční udržitelnosti.