Příznivci odpovědného podnikání se sešli v Etneteře

27. 11. 2015

Letos již potřetí uspořádala Asociace společenské odpovědnosti u příležitosti Evropského týdne malých a středních podniků akci s názvem PODNIKÁME ODPOVĚDNĚ.

Akce i letos proběhla ve spolupráci s Radou kvality ČR, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a nově P3 – People, Planet, Profit.

PODNIKÁME ODPOVĚDNĚ má každý rok zvláštní atmosféru. Možná proto, že se blíží konec roku, kdy bilancujeme úspěchy a strategicky plánujeme na rok následující nebo jednoduše proto, že téma odpovědného podnikání u malých a středních firem je vlastní dobrým lidem.

My jsme si letos dali za cíl, že PODNIKÁME ODPOVĚDNĚ zakotvíme v Holešovickém přístavu, ve společnosti Etnetera. A podařilo se. Více než 60 účastníků se 25. listopadu usadilo do multifunkčního prostoru, „srdce“ Etnetery, které funguje jako pražská kavárna, zasedací místnost, kantýna a hudební klub v jednom.

Úvodní slovo patřilo Martinu Paličkovi, šéfovi společnosti a předsedovi představenstva Etnetera. Hovořil o vlastní cestě Etnetery ke svobodné firmě, která začala u otázky PROČ? O tom, jak důležité je důvěřovat lidem, nebát se dělat změny a chybovat. Neziskovou sekci DOBRO od ZOOT představila dobronožka každým coulem, Marie Janecká.

Na akci byli exkluzivně představeni účastníci a vítězové Ceny za společenskou odpovědnost „Podnikáme odpovědně“. Vítězem prvního ročníku tohoto prestižního ocenění se staly Technické služby Opava (kategorie malý a střední podnik), ERGON – Chráněná dílna (kategorie sociální podnik) a Liva Předslavice (kategorie rodinná firma).

Martin Girášek, provozně-technický náměstek z Technických služeb Opava, nás přesvědčil, že i komunální odpad lze svážet společensky odpovědně. Nemohli jsme než tleskat paní Dolores Czudkové, která vybudovala ERGON – Chráněnou dílnu, která dnes zaměstnává 150 osob se zdravotním znevýhodněním. Opět jsme se přesvědčili, že rodinné firmy mají velký potenciál ve své přirozenosti. „My jednoduše děláme to, co si myslíme, že je dobré pro naše lidi, pro region i pro naše podnikání,“ podotkla Jana Slováková, marketingová manažerka společnosti KOMFI. Společnost HENNLICH z Litoměřic se ústy PR manažera Martina Jonáše, pochlubila úžasně propracovaným konceptem péče o zaměstnance, který respektuje specifika různých fází života a situací, ve kterých se ocitáme.

Petr Opletal, ředitel společnosti MEDMORAVIA, pro kterého je chov včel srdeční záležitostí, kterou spojil s úspěšným podnikáním, následně zakončil prezentace firem, které jsme účastníkům chtěli představit.

Vynikající africkou kuchyni zajistilo Kafé Afrika, sociální podnik Humanitas Afrika. Férovou kávu a čaj připravila Fair & Bio Pražírna. Ta spojuje fair trade se sociálním integračním podnikáním a do práce v pražírně zapojuje osoby se zdravotním postižením, které tvoří více než polovinu všech zaměstnanců.

Na účastníky akce čekal v průběhu programu také vzdělávací workshop Loono s názvem „#prsakoule“. Na modelech se naučili nahmatat bulky prsou a varlat a správnou techniku jejich samovyšetření. Na 60 účastníků akce se tak přidalo k více než 4 tisícům mladých lidí, které stihlo Loono během krátké chvíle od vzniku kampaně v oblasti prevence vyškolit.

Pracovními prostory, které ctí zaměstnance, představil a zázemím svobodné firmy Etnetera v závěru provedl humourista a politruk, Jan Pastyřík. Všichni přítomní si domů odnesli baťůžky DOBRO. a malou pozornost od společnosti MEDMORAVIA.

Děkujeme a těšíme se na příští ročník!

Fotogalerii z clé akce zobrazíte zde.