Sdílené pracovní pozice i omezení schůzek: Jak nadnárodní Unilever pečuje o stovky svých zaměstnanců?

26. 9. 2022

Když Unilever v roce 2010 představil svůj plán udržitelného rozvoje, jeden z cílů, který deklaroval, byl pomoci více jak miliardě lidí zlepšit jejich zdraví a životní styl. A stejně tak, jako se stará o spotřebitele, se chce starat o zdraví zaměstnanců.

„V pandemii jsme se přesvědčili, že naše efektivita práce neklesla, naopak jsme se museli více zaměřit na well-being zaměstnanců, aby se dokázali odpojit a najít si během pracovního dne čas na pauzu a odpočinek. V práci jdete na oběd, zastavíte se s kolegou na kávu, ale doma byli často lidé od rána do večera připojeni na počítači,” okomentovala Michaela Franeková, generální ředitelka Unilever ČR/SR a dodala, že lidé chtějí přejít od tradičního pracovního nastavení 40 hodin / 40 týdnů / 40 let k něčemu flexibilnějšímu, co je přizpůsobeno jejich potřebám a životní fázi. Aby zaměstnanci měli možnost dostatečně načerpat síly, zavedl Unilever 30 dní volna v roce.

Aby se maminky i tatínkové mohli vrátit z rodičovské…

Jedna role, dva zaměstnanci – společnost Unilever usnadňuje návrat rodičů zpět do práce. Co to přesně znamená? „Máme jednu pracovní pozici, kterou vykonávají zpravidla dvě ženy – maminky. Funguje nám to skvěle, nejen, že stíhají svou práci, ale mají více času i na sebe a svou rodinu. Své úkoly si rozdělí a se zkrácenou pracovní dobou jsou k dispozici tak, aby vše zvládaly v rámci standardní pracovní doby,” vysvětlila Michaela Franeková.

Pandemie za sebou zanechala některé výhody v zaměstnání, například pravidelnou práci z domu nebo takzvané focus bloky – časové období v době oběda a ve středu a v pátek odpoledne, kdy se zaměstnanci Unileveru věnují pouze své práci a nemají žádné meetingy. A protože všichni jsme jen lidé a občas se cítíme pod psa nebo nám něco komplikuje život, nabízí Unilever psychologickou, finanční i právní podporu zaměstnancům i jejich blízkým.

Vzdělávání je základ

„Naše zaměstnance péče o psychiku i tělo zajímá, proto jim připravujeme několikrát ročně workshopy a semináře na téma zdraví. Loni to byl třeba ucelený program o zdravém životním stylu, spánku a výživě nebo přednáška o stresu,” popsala Franeková a doplnila, že letos se bude Unilever zabývat mimo jiné úskalími týmové spolupráce, ergonomii v práci a spoustou dalších témat.

Odpočatí, zdraví a motivovaní zaměstnanci znamenají pro jakoukoli společnost první velký úspěch. I proto je starost o ně součástí ESG strategie a nedílnou součástí udržitelného firemního rozvoje. A Unilever jde příkladem.


Zdroj: Text pro časopis Nový prostor

Související

Náš udržitelný e-shop Nakup na Dobro pomáhá projektu WOMEN FOR WOMEN: Obědy pro děti

Přejít na článek

Milník v boji proti hepatitidě E: V Jižním Súdánu se uskutečnila první očkovací kampaň na světě

Přejít na článek