Tesco pomáhá časopisu Nový Prostor mimořádným prodejem časopisů

5. 5. 2020

Ve všech obchodech Tesco si mohou od května zákazníci mimořádně zakoupit neprodané výtisky březnového a dubnového čísla časopisu Nový Prostor.

Pouliční prodej Nového prostoru, tzv. “street-paper“ časopisu prodávaného lidmi v tíživé sociální situaci, je v rámci aktuálních vládních opatření téměř nemožný. Tesco se proto rozhodlo podpořit speciální prodej neprodaných výtisků. Polovina z prodeje každého kusu poputuje na sbírkový účet NP na podporu prodejců časopisu. Časopisy budou k dostání v obchodech až do 3. června.

Prodejci časopisu nyní čelí bezprecedentní situaci. Prodej časopisu je po dobu pandemie výrazně omezen. „Prodejci Nového Prostoru ze dne na den přišli o většinu svých zákazníků, s vyhlášením nouzového stavu zmizeli z ulic i čtenáři. Velká část našich prodejců navíc patří mezi nejvíce ohroženou skupinu obyvatel,“ vysvětluje Jan Štěpánek, šéfredaktor časopisu Nový Prostor. Výpadek v příjmech prodejců může vést až ke ztrátě bydlení. Nový Prostor se proto inspiroval aktuálními iniciativami na podporu prodeje “street-paper“ časopisů v zahraničí. Tesco společně se svým dodavatelem Mediaprint & Kapa Pressegrosso, spol. s r.o. přišlo následně s řešením a obratem zařadilo do prodeje březnové a dubnové číslo za standardní cenu 50 Kč za kus.

Náš prodaný náklad se po vyhlášení nouzového stavu smrsknul na jednu pětinu a my hledáme způsoby, jak zajistit možnost výdělku našim prodejcům a také cesty, jak ekonomicky přežít jakožto poskytovatel sociální pomoci. Proto jsme rádi, že Tesco vyslyšelo naši prosbu a umožní prodej remitend březnového a dubnového vydání NP“ doplňuje Jan Štěpánek. V rámci tohoto výjimečného prodeje jde polovina z ceny na sbírkový účet prodejců NP. Tyto finanční prostředky slouží na úhradu havarijních výdajů spojených se zdravím prodejců, kteří jsou v akutní nouzi a v současné době je z tohoto účtu dotováno také zajištění bydlení na ubytovnách. Naprostá většina prodejců si totiž díky svému úsilí a pomoci čtenářů může dovolit ubytování na ubytovně. Pokud by prodejci přišli o příjem z prodeje NP, hrozí, že mnoho z nich skončí zpátky na ulici. Z druhé poloviny částky budou uhrazeny náklady na výrobu časopisu a provoz sociální služby.

Nezisková organizace Nový Prostor byla založen v roce 1998 a pomáhá osobám bez sociálního zabezpečení, lidem bez domova a lidem v těžké finanční a životní situaci. Podpora probíhá primárně přes prodej stejnojmenného časopisu. Koupí časopisu zákazníci podpoří prodejce polovinou koncové ceny.

Veškeré informace o časopisu a dalších možnostech pomoci najdete na webových stránkách Nového prostoru.


Zdroj: Tesco pomáhá časopisu Nový Prostor mimořádným prodejem časopisů, Tisková zpráva Tesco, 30. 4. 2020. Dostupné ZDE.

Související

Za šest let lidé se sportovní aplikací EPP nasportovali téměř 135 milionů korun

Přejít na článek

Česká spořitelna podpořila v době pandemie řadu dobročinných projektů

Přejít na článek