Tesco pomáhá časopisu Nový Prostor mimořádným prodejem časopisů

5. 5. 2020

Ve všech obchodech Tesco si mohou od května zákazníci mimořádně zakoupit neprodané výtisky březnového a dubnového čísla časopisu Nový Prostor.

Pouliční prodej Nového prostoru, tzv. “street-paper“ časopisu prodávaného lidmi v tíživé sociální situaci, je v rámci aktuálních vládních opatření téměř nemožný. Tesco se proto rozhodlo podpořit speciální prodej neprodaných výtisků. Polovina z prodeje každého kusu poputuje na sbírkový účet NP na podporu prodejců časopisu. Časopisy budou k dostání v obchodech až do 3. června.

Prodejci časopisu nyní čelí bezprecedentní situaci. Prodej časopisu je po dobu pandemie výrazně omezen. „Prodejci Nového Prostoru ze dne na den přišli o většinu svých zákazníků, s vyhlášením nouzového stavu zmizeli z ulic i čtenáři. Velká část našich prodejců navíc patří mezi nejvíce ohroženou skupinu obyvatel,“ vysvětluje Jan Štěpánek, šéfredaktor časopisu Nový Prostor. Výpadek v příjmech prodejců může vést až ke ztrátě bydlení. Nový Prostor se proto inspiroval aktuálními iniciativami na podporu prodeje “street-paper“ časopisů v zahraničí. Tesco společně se svým dodavatelem Mediaprint & Kapa Pressegrosso, spol. s r.o. přišlo následně s řešením a obratem zařadilo do prodeje březnové a dubnové číslo za standardní cenu 50 Kč za kus.

Náš prodaný náklad se po vyhlášení nouzového stavu smrsknul na jednu pětinu a my hledáme způsoby, jak zajistit možnost výdělku našim prodejcům a také cesty, jak ekonomicky přežít jakožto poskytovatel sociální pomoci. Proto jsme rádi, že Tesco vyslyšelo naši prosbu a umožní prodej remitend březnového a dubnového vydání NP“ doplňuje Jan Štěpánek. V rámci tohoto výjimečného prodeje jde polovina z ceny na sbírkový účet prodejců NP. Tyto finanční prostředky slouží na úhradu havarijních výdajů spojených se zdravím prodejců, kteří jsou v akutní nouzi a v současné době je z tohoto účtu dotováno také zajištění bydlení na ubytovnách. Naprostá většina prodejců si totiž díky svému úsilí a pomoci čtenářů může dovolit ubytování na ubytovně. Pokud by prodejci přišli o příjem z prodeje NP, hrozí, že mnoho z nich skončí zpátky na ulici. Z druhé poloviny částky budou uhrazeny náklady na výrobu časopisu a provoz sociální služby.

Nezisková organizace Nový Prostor byla založen v roce 1998 a pomáhá osobám bez sociálního zabezpečení, lidem bez domova a lidem v těžké finanční a životní situaci. Podpora probíhá primárně přes prodej stejnojmenného časopisu. Koupí časopisu zákazníci podpoří prodejce polovinou koncové ceny.

Veškeré informace o časopisu a dalších možnostech pomoci najdete na webových stránkách Nového prostoru.


Zdroj: Tesco pomáhá časopisu Nový Prostor mimořádným prodejem časopisů, Tisková zpráva Tesco, 30. 4. 2020. Dostupné ZDE.

Související

Sbírka potravin: zaměstnanci se opět zapojili do firemních potravinových sbírek

Přejít na článek

Vedení společnosti URW ČR sníží své odměny ve prospěch lidí v první linii

Přejít na článek

Připravujeme nové vydání katalogu udržitelných dárků členů Asociace

Přejít na článek