Udržitelný e-shop Nakup na Dobro slaví první narozeniny. Jak to všechno začalo?

28. 7. 2022

Přesně před rokem spustila Asociace společenské odpovědnosti e-shop s udržitelnými dárky, které mají skutečně smysl. Za celou tu dobu se podařilo získat několik ocenění, rozdat kytky babičkám a Nocleženky lidem bez domova, vysadit přes 3 000 stromů a především prodat spoustu Dobra. A vše začalo na Zelený čtvrtek…

Prvotní myšlenkou bylo podpořit naše členy a jejich udržitelné produkty a služby. V roce 2018 jsme začali vydávat katalog udržitelných dárků členů, které mají skutečně smysl. Inspiraci v něm nalezla řada firem, ale třeba i zástupců státní správy. Po několika letech jsme se rozhodli posunout své úsilí o pořádný krok dál a dát katalogu udržitelných dárků novou tvář. Spojili jsme síly se sociálním podnikem Ergotep, na Zelený čtvrtek vybrali na HitHitu společně s ambasadorem Lukášem Hejlíkem půl milionu korun a vytvořili společensky odpovědný e-shop Nakup na Dobro.

V celém provozu pracují lidé s hendikepem. Věděli jsme, že k zákazníkům se musí naše Dobro dostat cestou, které by i planeta dala zelenou. A tu nám laskavě nabídl dopravce DPD. Díky němu je doprava zdarma a navíc 100% uhlíkově neutrální. Na oplátku za to, že za dopravu zákazníci ušetří, přihodí do nákupního košíku sazenici stromu a Nakup na Dobro tak obnovuje lesy po kůrovcové kalamitě v okolí skladu na Vysočině. Díky udržitelným nákupům už vyrostlo na 3 189 stromů.

S přibývajícími mrazy v prosinci minulého roku jsme stromy přeměnili na pomoc lidem bez domova, lidé do košíku místo sazenice stromu přidávali jednu noc v teple pro lidi v nouzi, vysvětlila Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která má Nakup na Dobro pod svými křídly. Doplnila, že lidé jen za prosinec pomohli 623 Nocleženkami. Společnost Hello bank!, partner pro udržitelné nákupy e-shopu Nakup na Dobro, jich koupila navíc dalších tisíc.

Dobročinný e-shop stihl za první rok svého Dobroběhu i spoustu vlastních kampaní, jednou z nich byla třeba „Kytka pro babi a dědu”. Zákazníci kytiček od květinářek s epilepsií koupili rovných 200. Tým Nakup na Dobro se pak symbolicky na Mezinárodní den žen vypravil za babičkami do Domu s pečovatelskou službou Šlejnická, aby jim předal tulipány a limitovanou edici svačinových kapes, pro babičky na občanku a doklady.“

Následovalo první ocenění – Cena Udržitelný e-shop, kterou uděluje Heureka v rámci soutěže ShopRoku. Udržitelnost se letos oceňovala historicky poprvé a trofej hned patřila Nakup na Dobro. Tím to ale neskončilo. O pár týdnů později si Lucie Mádlová, od které prvotní myšlenka na e-shop s Dobrem vzešla, převzala cenu Marketér roku 2021 za komplexní vytvoření a realizaci společensky prospěšného e-shopu s udržitelnými produkty a dárky.

Firemní předmět nemusí být jen klíčenka nebo propiska

Nakup na Dobro svými hodnotami inspiruje také společnosti při pořizování firemních udržitelných dárků. Připravit dárkové sady, speciální edici reklamních předmětů nebo zero waste výrobky na míru není pro Nakup na Dobro problém. Desítky realizovaných firemních zakázek od firem jako T-Mobile, Tchibo, EXPOBank nebo FlixBus potvrzují, že udržitelnost je vlastní čím dál více společnostem. Oblíbeným dárkem jsou také dárkové vouchery na Nákup na Dobro, které svým partnerům darovala například společnost Google.

Filozofie nakupování s dobro přesahem se ke konci roku 2021 zalíbila společnosti Hello bank! natolik, že se pro rok 2022 stala partnerem e-shopu pro udržitelné nákupy. A také jsme společně vymysleli způsob, jak zážitek z nákupu na e-shopu ještě o kus více zpříjemnit. Za každý nákup zaplacený HelloPay kartou lze získat 5 % z nákupu zpět. Už od počátků také právně podporuje Nakup na Dobro i celou Asociaci společenské odpovědnosti společnost Peyton Legal. Všem našim partnerům patří obrovské díky.

První rok ve znamení nakupování Dobra uběhl a pro ten další si e-shop připravil spoustu novinek a ocenění pro všechny zákazníky. Prvním z nich je 10% sleva na všechny produkty značky Nakup na Dobro, na další se můžeme těšit!


Autor: Asociace společenské odpovědnosti

Související

Heureka, Visa, Komerční banka a Asociace společenské odpovědnosti představují projekt “Udržitelný e-shop”

Přejít na článek

Soutěž ShopRoku zná své vítěze. Cenu Udržitelného e-shopu získalo Nakup na Dobro

Přejít na článek

Dnes je Mezinárodní den povědomí o plýtvání jídlem, připomene ho i papež

Přejít na článek