

Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání
27. 3. 2020
Unilever přispěje globálně více než 100 miliony euro na pomoc komunitám zasaženým koronavirem. Společnost daruje potraviny, dezinfekční produkty a mýdla řadě organizací také v Česku a na Slovensku.
Společnost Unilever tento týden oznámila širokou škálu opatření, kterými podpoří boj proti pandemii koronaviru (Covid-19). Veškeré kroky společnosti jsou navrženy takovým způsobem, aby pomáhaly chránit životy i živobytí všech lidí, kteří jsou se společností jakkoliv spjati – od spotřebitelů a komunit přes obchodní partnery a dodavatele až po samotné zaměstnance. Aktivně pomáhají všechny divize společnosti také v České a Slovenské republice.
Spotřebitelé a lokální komunity
Unilever přispěje 100 miliony euro na pomoc v boji proti pandemii darováním mýdel, dezinfekčních prostředků i potravin. To zahrnuje:
Zaměstnanci
Unilever udělá maximum proto, aby ochránil své zaměstnance, jejichž příjmy by mohly být ohroženy v důsledku současné situace na trhu. Veškerá opatření se budou vztahovat jak na naše zaměstnance, třetí strany, tak i další osoby, pracující ve všech našich lokacích. Podpora Unileveru bude poskytnuta ohroženým zaměstnancům nebo spolupracovníkům v případě, že se na ně nevztahují již platná nařízení a podpora občanů jednotlivých vlád. Toto platí také pro zaměstnance v České i Slovenské republice.
Alan Jope, generální ředitel společnosti Unilever, k tomuto kroku dodává: „Jsme hluboce zarmouceni dopadem, který má koronavirus na lidské životy po celém světě. Svět čelí největší zkoušce za celá desetiletí. Naše týmy, především ti lidé, kteří jsou nyní v první linii ve výrobních závodech, distribučních centrech i v obchodech, odvádějí úžasnou práci. Stále tvrdě pracují na tom, abychom mohli vyrábět co nejvíce hygienických a potravinových produktů, které jsou nyní nejvíce žádané.
Věříme, že darování mýdel, dezinfekčních prostředků a potravin ve výši 100 milionů euro významně přispěje k ochraně životů mnoha lidí a že díky zabezpečení příjmů a pracovních míst našich zaměstnanců dodáváme alespoň nějakou jistotu během těchto těžkých časů. Naše stabilita na trhu a vysoký obrat znamenají, že můžeme, a především bychom měli tuto pomoc a podporu poskytovat, co nejvíce to půjde.“
Zdroj: Tisková zpráva Unilever, 26. 3. 2020.
Společnost Unilever se řadí mezi největší dodavatele potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči na světě. V roce 2018 společnost celosvětově zaměstnávala 169 000 lidí a dosáhla obratu 51 miliard eur. Může se pochlubit více než 400 značkami, zahrnujícími například Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Knorr, Lipton, Magnum nebo Algida, které mají své stálé místo v domácnostech po celém světě.
Unilever plán udržitelného rozvoje (USLP), který byl představen v roce 2010, leží v srdci všeho, co Unilever dělá. Jeho cílem je za současného růstu byznysu snižovat environmentální stopu a přitom zvyšovat pozitivní dopad na společnost. V USLP si Unilever stanovil tři velké cíle. Jejich základem je devět závazků s menšími cíli, které usilují o společenský, environmentální a ekonomický přínos napříč hodnotovým řetězcem. V těchto oblastech může společnost Unilever nejvíce ovlivnit a přitom podporovat Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs), a proto se na ně chce soustředit i nadále. Vedle lokálních iniciativ a partnerství se značky společnosti Unilever stále více zaměřují na to, aby měly jasně vymezené společenské nebo environmentální poslání nebo misi, kterými přispívají k plnění SDGs.