V Lidlu odstartoval 11. ročník sbírky Srdce dětem

4. 11. 2021

V pondělí 1. 11. začala ve všech prodejnách Lidl celorepubliková sbírka Srdce dětem. Jedna z největších veřejných sbírek je zaměřena na pomoc těžce nemocným dětem a jejich rodinám. Zákazníci mohou svoji podporu vyjádřit až do 14.11. zakoupením samolepky ve tvaru srdíčka za 30 Kč nebo libovolnou částkou. Za deset let fungování sbírka vynesla již více než 200 milionů a pomohla téměř šesti tisícům nemocných dětí a jejich rodinám.

Celorepublikovou sbírku pořádá společnost Lidl Česká republika ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Život dětem již po jedenácté. Soustavně přitom roste její známost a důvěryhodnost. To potvrzuje i fakt, že se Srdce dětem v rámci loňského Giving Tuesday stala nejúspěšnější českou veřejnou sbírkou. „Za dobu svého trvání se sbírka Srdce dětem v našich prodejnách stala již neodmyslitelnou předvánoční tradicí. Jsme moc rádi, že jejím prostřednictvím můžeme pomáhat stále
většímu počtu dětí a jejich rodinám. Loňský rok předčil naše očekávání a věříme, že i letošní rok bude úspěšný,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel Lidlu. Největší podíl na úspěchu sbírky mají podle Pavla Stratila zákazníci, ale také kolegyně a kolegové v prodejnách.

S tím souhlasí také ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková. „Jsme nesmírně vděčni společnosti Lidl, všem zaměstnancům a obdivuhodnému množství zákazníků za pomoc vážně nemocným dětem. Loňská sbírka byla přes specifické a obtížné podmínky nesmírně úspěšná, zákazníci byli velmi štědří, i když sami prožívali značně komplikované období a my doufáme, že i letošní ročník se setká s velkým pochopením a laskavostí jak zákazníků, tak všech prodavačů společnosti Lidl. Za rodiče nemocných dětí z celého srdce děkujeme za tolik potřebnou pomoc,“ doplňuje.

Pomoci těm, kdo to nejvíce potřebují, mohou zájemci ve všech prodejnách Lidl. Počítá se každá koruna, za 30 Kč pak zákazníci obdrží samolepku ve tvaru srdce, kterou mohou následně nalepit na tabla umístěná ve výlohách prodejen. Sbírku doprovází také příběhy konkrétních dětí z daného regionu, kterým život ulehčil výtěžek sbírky z minulého roku. Zákazníci se tak mohou dozvědět, jaká částka putovala například na úhradu rehabilitace, kompenzačních pomůcek nebo terapie. Kasičky v prodejnách ovšem nejsou jediným způsobem, jak do sbírky přispět. Je to možné i on-line na app.srdcedetem.cz.

Vybrané peníze ze sbírky putují rodinám s dětmi, kterým alespoň trochu ulehčí jejich každodenní boj se závažnou nemocí. Sbírka pomáhá dětem, které se potýkají s dětskou mozkovou obrnou, onkologickým onemocněním, cystickou fibrózou, mukopolysacharidózou, nemocí motýlích křídel, autismem, spinální svalovou atrofií a dystrofií či různými kombinovanými onemocněními. Výtěžek sbírky tak poslouží na nákup konkrétního zdravotnického materiálu, pomůcek, nebo léčebných a rehabilitačních pobytů. Mezi jednotlivé rodiny rozděluje vybrané prostředky obecně prospěšná organizace Život dětem, která jim pomáhá v průběhu celého roku.


Zdroj: V LIDLU PRÁVĚ ODSTARTOVAL 11. ROČNÍK SBÍRKY SRDCE DĚTEM. Lidl Česká republika. Tisková zpráva, 1. listopadu 2021.

Související

Tesco pomáhá časopisu Nový Prostor mimořádným prodejem časopisů

Přejít na článek

3000 přečtených knih pomůže dětem v nouzi. Začíná akce Čteme pro Kuře.

Přejít na článek