Zapojte se do aukce vánočních dárků. Výtěžek půjde na pomoc dětem s nelehkým osudem

10. 12. 2020

Charitativní organizace Dobré víly dětem, která již šestým rokem pomáhá zlepšovat život dětem v dětských domovech, pořádá další online aukci vánočních dárků. Obrazy, grafiky, fotografie a další předměty věnované zajímavými osobnostmi se draží online od 1. do 13. prosince, výtěžek podpoří právě děti z dětských domovů. Tvářemi celé charitativní aukce se stali herci Jan Cina a Petr Vančura.

Plánovaná akce se měla původně odehrát na Novoměstské radnici a Cina s Vančurou ji měli moderovat. Kvůli vládním omezením je ale aukce přesunuta do online prostoru. „Od 1. do 13. prosince můžete být v klidu doma a klikat, dražit, pomáhat! Jsou tam skvělé věci. Podporujme děti v dětských domovech, tak dražme, dražme, dražme,“ vyzívají Cina s Vančurou na videu, které vzniklo na podporu činnosti.

V nabídce je například fotografie z natáčení Večerníčka na Střeše Lucerny od výherce Czech Press Photo Lukáše Bíby, fotografie z letního tábora Dobrých víl od umělecké fotografky Bet Orten, kniha Kmeny 90 od Vladimíra 518, limitovaný vinyl Toxique s podpisem Kláry Vytiskové, deska Tomáše Kluse s věnováním a další předměty. Online dražba nabízí i obrazy pěti autorů z dětských domovů nebo komentovanou prohlídku Novoměstské radnice či Kostela sv. Ludmily na náměstí Míru.

Výtěžek z aukce poputuje zmíněné organizaci Dobré víly dětem, která zmírňuje sociální deprivaci dětí v dětských domovech. Potkávají se s tamními dětmi každý týden, znají příběh každého z nich. Vědí o jejich zálibách, radostech i trápeních. Dávají jim svůj čas, lásku a pozornost. Pořádají pro ně víkendové pobyty, sportovní a kulturní akce, výlety do přírody nebo letní tábory.

„Letos si bohužel vzhledem k současné situaci nemůžeme užít společný večer. Dejte si s námi tedy alespoň virtuální skleničku a udělejte radost sobě nebo někomu, koho máte rádi a pomozte tak dávat dětem to nejcennější, čas, pozornost a lásku, zve zakladatelka neziskové organizace Angelika Nevěřilová. V loňském roce se podařilo na aukci vybrat skoro dvě stě tisíc korun a taková částka podle Nevěřilové pomůže zajistit třeba letní tábor pro děti ze tří dětských domovů.

Zájemci se můžou zúčastnit aukce na https://aukce.dobrevily.cz až do neděle 13. prosince.

Organizace Dobré víly dětem v letošním Adventu také spouští emotivní kampaň, jenž má za cíl upozornit na více jak osm tisíc dětí, které nemají takové štěstí, aby mohly Vánoce strávit se svými blízkými. Prostřednictvím autentických spotů vypráví příběh dvou dospělých lidí, které si dětským domovem prošli. „Díky tisíci hodinám strávených v dětských domovech, jsme vyslechli nespočet vyprávění. Syrové příběhy Mily a Rudy, které jsme se během Adventu rozhodli prezentovat českému divákovi, je symbolizují,“ uvedla ke kampani Nevěřilová a dodává: „Věříme, že ostrý kontrast mezi nelehkými osudy, které museli prožít, a vánoční atmosférou, povede k zamyšlení nad životními příběhy těchto dětí, které jsou v ústavní péči.“

„Chtěli jsme na příbězích dětí, které prošly peklem a následně normálním životem ukázat, jak důležitý je osobní přístup, pozornost a láska. Věříme, že vyprávění, které uslyšíte, donutí rodiny s dětmi k diskuzi. Ne všechny vánoční příběhy jsou veselé a taková je bohužel realita. Budeme rádi, když se někteří do pomoci zapojí.“ říká Jan Coufal ze společnosti Czech Promotion, který přišel s nápadem na předvánoční spoty.

Kampaň se spustila 1. 12., což je světový den dárcovství tzv. Giving Tuesday, který je odpovědí na rozmařilý svátek spotřeby Black Friday. Spoty vznikly na základě podpory Czech Promotion, společností Heavens Gate v čele s režisérem Viktorem Taušem, jenž spot natočila a Magiclabem, který se postaral o postprodukci. Všechny subjekty se samozřejmě zapojili bez nároku na honorář.

„Spolupráce byla velice příjemná a všem děkujeme za podporu. Věříme, že se kampaň stane nedílnou součástí letošních Vánoc a přinese nám nové Víly a finanční prostředky na rozšíření našeho působení. Dokud bude v České republice 142 dětských domovů, přejeme si, aby každý z nich měl svoji Vílu.“ uzavírá Tereza Šindlerová z organizace Dobré víly dětem, která stojí za vznikem kampaně.

Související

85 procent Čechů pomáhá druhým. Každý čtvrtý se letos navzdory koronaviru zapojí do Giving Tuesday

Přejít na článek