Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

28. 7. 2020

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu, 79. celkově napříč Českem a Slovenskem. Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy. Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

„Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ láká do technologicky moderního a designově vybaveného podniku zakladatel a ředitel řetězce UGO, Marek Farník. „Ačkoliv je v centru města nyní méně lidí, než jsme byli v minulých letech zvyklí, zákazníci si již novou provozovnu od pilotního spuštění našli,“ dodává Farník.

Pod slupkou projektu „Václavák“

Projekt nové Salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice. Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně, autory přestavby jsou architektonické studio Archicraft ve spolupráci s ostravskou kreativní agenturou Kantors. Zákazníci si mohou čerstvé šťávy a zdravé pokrmy vychutnat ve dvou patrech. Zajímavostí je, že objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah.

Od Farmářského salátu až po melounové speciality

V menu Salaterie najdete jak klasické UGO stálice, tak sezónní novinky. Aktuální Melounové léto kombinuje melounové drinky s trendy poke salátovými miskami, na zimní měsíce se značka chystá využít typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů. „Česká jablka či mrkev již používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO. Podle dat nasbíraných z prodejů napříč celou Českou i Slovenskou republikou je dlouhodobě nejprodávanějším salátem Farmářský s kuřecím. Mezi nejoblíbenější drinky patří jablečné kombinace: první je s banánem a jahodami a druhá s grepem a pomerančem.

Milníky UGO v patnácti letech

2005 Marek Farník se vrací z cest po Austrálii a společně s manželkou Kateřinou zakládají firmu s myšlenkou, že budou provozovat juice bary.

2006 Farníkovi v Ostravě v OC Futurum otevírají první UGO juice bar, ve kterém prodávají čerstvé šťávy. Kombinace chutí jsou výsledkem dlouhých porad s rodinou a přáteli.

2007 UGO poprvé vyráží také za hranice Ostravy. Takřka najednou otevírá dvě nové provozovny v plzeňských nákupních centrech Olympie a Plaza a třetí v centru Bondy v Mladé Boleslavi. Zákazníci ochutnávají novinku: jahodovo-malinovou točenou zmrzlinu 100% z ovocné šťávy, bez laktózy, bez konzervantů a umělých barviv.

2009 UGO je už populární u mimopražských, do vysoce konkurenčního prostředí metropole se ale dostává až čtyři roky od založení firmy. První pražský Freshbar vyrostl v obchodním domě Palladium. Do roku 2009 se také datuje úplně první kontakt se společností Kofola.

2010 Mimořádný rok: přichází první franšízant a otevírá se nový Freshbar v Košicích. Tím vstupuje UGO na Slovensko.

2012 Po celém roce jednání se značka UGO stává součástí společnosti Kofola. V moravskoslezském Krnově poprvé sjíždí z linky šťáva upravená unikátní technologií paskalizace, kdy za použití vysokého tlaku nedochází ke ztrátě vitamínů a minerálů. Lahvičky se nejprve prodávají jen ve Freshbarech, zanedlouho míří do obchodů řetězce Globus.

2014 Rok růstu: součástí UGO se stává 17 poboček Mangaloo, které se proměňují na UGO Salaterie a Freshbary. UGO zdvojnásobuje počet svých zaměstnanců.

2015 Otevírá se první UGO Salaterie v Brně. Zákazníci si nejvíce objednávají koktejl kombinující borůvky, maliny, ananas a jahody. Na podzim se hitem stává nový devítidenní program Očista, který si okamžitě získal řadu skalních fanoušků.

2017 UGO kupuje výrobnu čerstvých balených salátů Titbit v pražských Nových Butovicích a rozšiřuje se tak sortiment balených salátů prodávaných v supermarketech nebo vlacích Regiojetu.

2019 Prostory v Nových Butovicích už nedostačují, výroba se stěhuje za Prahu, do středočeských Jažlovic, kde sortiment čerstvých balených salátů nachází prvotřídní zázemí.

2020 Lehká bilance v polovině roku: koronavirus sice uzavřel většinu UGO poboček na dlouhé týdny, ale v rekordním čase se podařilo spustit vlastní rozvoz jídla až do domu.


Zdroj: Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí, Tisková zpráva, 28. 7. 2020.

Související

Bez společenské odpovědnosti se kvalitní firemní strategie neobejde

Přejít na článek