Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

28. 7. 2020

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu, 79. celkově napříč Českem a Slovenskem. Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy. Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

„Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ láká do technologicky moderního a designově vybaveného podniku zakladatel a ředitel řetězce UGO, Marek Farník. „Ačkoliv je v centru města nyní méně lidí, než jsme byli v minulých letech zvyklí, zákazníci si již novou provozovnu od pilotního spuštění našli,“ dodává Farník.

Pod slupkou projektu „Václavák“

Projekt nové Salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice. Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně, autory přestavby jsou architektonické studio Archicraft ve spolupráci s ostravskou kreativní agenturou Kantors. Zákazníci si mohou čerstvé šťávy a zdravé pokrmy vychutnat ve dvou patrech. Zajímavostí je, že objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah.

Od Farmářského salátu až po melounové speciality

V menu Salaterie najdete jak klasické UGO stálice, tak sezónní novinky. Aktuální Melounové léto kombinuje melounové drinky s trendy poke salátovými miskami, na zimní měsíce se značka chystá využít typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů. „Česká jablka či mrkev již používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO. Podle dat nasbíraných z prodejů napříč celou Českou i Slovenskou republikou je dlouhodobě nejprodávanějším salátem Farmářský s kuřecím. Mezi nejoblíbenější drinky patří jablečné kombinace: první je s banánem a jahodami a druhá s grepem a pomerančem.

Milníky UGO v patnácti letech

2005 Marek Farník se vrací z cest po Austrálii a společně s manželkou Kateřinou zakládají firmu s myšlenkou, že budou provozovat juice bary.

2006 Farníkovi v Ostravě v OC Futurum otevírají první UGO juice bar, ve kterém prodávají čerstvé šťávy. Kombinace chutí jsou výsledkem dlouhých porad s rodinou a přáteli.

2007 UGO poprvé vyráží také za hranice Ostravy. Takřka najednou otevírá dvě nové provozovny v plzeňských nákupních centrech Olympie a Plaza a třetí v centru Bondy v Mladé Boleslavi. Zákazníci ochutnávají novinku: jahodovo-malinovou točenou zmrzlinu 100% z ovocné šťávy, bez laktózy, bez konzervantů a umělých barviv.

2009 UGO je už populární u mimopražských, do vysoce konkurenčního prostředí metropole se ale dostává až čtyři roky od založení firmy. První pražský Freshbar vyrostl v obchodním domě Palladium. Do roku 2009 se také datuje úplně první kontakt se společností Kofola.

2010 Mimořádný rok: přichází první franšízant a otevírá se nový Freshbar v Košicích. Tím vstupuje UGO na Slovensko.

2012 Po celém roce jednání se značka UGO stává součástí společnosti Kofola. V moravskoslezském Krnově poprvé sjíždí z linky šťáva upravená unikátní technologií paskalizace, kdy za použití vysokého tlaku nedochází ke ztrátě vitamínů a minerálů. Lahvičky se nejprve prodávají jen ve Freshbarech, zanedlouho míří do obchodů řetězce Globus.

2014 Rok růstu: součástí UGO se stává 17 poboček Mangaloo, které se proměňují na UGO Salaterie a Freshbary. UGO zdvojnásobuje počet svých zaměstnanců.

2015 Otevírá se první UGO Salaterie v Brně. Zákazníci si nejvíce objednávají koktejl kombinující borůvky, maliny, ananas a jahody. Na podzim se hitem stává nový devítidenní program Očista, který si okamžitě získal řadu skalních fanoušků.

2017 UGO kupuje výrobnu čerstvých balených salátů Titbit v pražských Nových Butovicích a rozšiřuje se tak sortiment balených salátů prodávaných v supermarketech nebo vlacích Regiojetu.

2019 Prostory v Nových Butovicích už nedostačují, výroba se stěhuje za Prahu, do středočeských Jažlovic, kde sortiment čerstvých balených salátů nachází prvotřídní zázemí.

2020 Lehká bilance v polovině roku: koronavirus sice uzavřel většinu UGO poboček na dlouhé týdny, ale v rekordním čase se podařilo spustit vlastní rozvoz jídla až do domu.


Zdroj: Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí, Tisková zpráva, 28. 7. 2020.

Související

Jak udržitelně restartovat Česko? Druhý ročník konference Bold Future ukáže nezbytné kroky

Přejít na článek

První letošní CSR snídaně členů Asociace se nesla v duchu cirkulární ekonomiky

Přejít na článek