Nejudržitelnější CSR snídaně Asociace společenské odpovědnosti

20. 6. 2019

Jak na udržitelný event? To bylo téma červnové CSR snídaně pořádané Asociací společenské odpovědnosti ve spolupráci s agenturou M-Ocean. Na akci, která se konala ve středu 19. června v prostorech Business Link Visionary, dorazilo na 120 účastníků.

Firemní akce, konference nebo například festivaly – každou ze zmíněných akcí lze pozvednout z charakteristiky běžná do kategorie udržitelná, tedy šetrná k přírodě a zároveň s pozitivním dopadem na společnost. „Do udržitelného eventu není třeba investovat horentní sumy peněz nebo vyvíjet složité technologie, stačí se u plánování trochu zamyslet. Akce pořádaná s ohledem na udržitelnost může inspirovat a motivovat všechny její návštěvníky, aby svůj přístup v budoucnu změnili také, a to je dobrý krůček směrem k lepší budoucnosti“, uvedla zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová, která všechny účastníky na akci přivítala.

Kde jinde uspořádat udržitelnou snídani než v neudržitelnější budově Česka. Business Link Visionary sídlí v pražských Holešovicích v druhé nejekologičtější kancelářské budově Evropy. Snídaně se konala v moderních coworkingových prostorách Business Linku, jehož koncept představil Ondřej Dostál. Na 650 pracovních míst, 6 venkovních teras, běžecká dráha na střeše, zázemí pro cyklisty, to vše spojeno s ekologickými principy – využití dešťové vody k zavlažování na pozemku i v okolí, vlastní nabíjecí stanice na podporu elektromobility nebo 100 % spotřebované elektrické energie z obnovitelných zdrojů (více o budově zde).

První blok akce otevřely Martina Kafková a Lucie Schubert z produkční a eventové agentury M-Ocean. Ve svém příspěvku se zaměřily na konkrétní kroky, které pomohou eventu k udržitelnému štítku. „Když tvoříte koncept klasického eventu, máte na prvním místě vizi klienta, cíle a jejich naplnění zážitky, informacemi a aktivitami, na které účastníci jen tak nezapomenou. V případě udržitelného eventu přidáváte ještě cíle, které vedou k šetrnosti vůči životnímu prostředí a společnosti. Je to výzva, ale vynaložená energie se vrací ve formě pozitivní zpětné vazby od účastníků, médií i vašeho dobrého pocitu,“ uvedla Martina Kafková.

Klíčové je především zvolení lokace akce tak, aby byla bez problémů dostupná pěšky, na kole nebo MHD namísto dopravy autem. Záleží také na volbě správného cateringu, aby jídlo nezbývalo nebo aby se nepodávalo na jednorázovém nádobí. Neméně důležité je i vybavení, které se například při venkovních akcích používá – v ideálním případě by mělo být z recyklovaného materiálu a opakovaně použitelné. Speciální přístup zaslouží také dárky, merchandise, tiskoviny nebo odpady. M-Ocean dala dohromady 10 + 1 tipů a kroků z praxe, jak na udržitelný event. Přečíst si je můžete v novém čísle magazínu Asociace společenské odpovědnosti Listí červen 2019.

Následovaly příspěvky členů Asociace společenské odpovědnosti. Josef Novák ze společnosti CI2 ostatní seznámil s indikátory udržitelného rozvoje či environmentálním reportingem. Vysvětlil také, co znamená uhlíková stopa akce a jak ji měřit, snížit a následně offsetovat. O přístupu postaveném na společenské odpovědnosti mluvila Jana Straková ze společnosti EYELEVEL, která navrhuje, vyrábí a zařizuje značkové prodejny, a to v kombinaci designu s unikátními moderními technologiemi, které pomáhají udržitelnosti. Následovala Linda Matějovská z firmy Conscious and Craft, kde za použití jedinečných zdrojů vytváří udržitelné dárkové předměty na míru. Studio mimo jiné vyrobilo udržitelné trofeje z materiálů budoucnosti pro letošní Ceny SDGs 2019 (více o trofejích zde).

S nápadem využití exotického dřeva z přepravních palet ostatní seznámil Lubomír Krupa z Ateliéru Paletky, který dává materiálům druhý život přeměnou na různé druhy nábytku. Opracování dřeva a výrobu menších kousků si mohli účastníci sami zkusit na připraveném workshopu. S možnostmi naprostého minimalizování plýtvání jídlem akci uzavřel Adam Podhola z iniciativy Zachraň jídlo. Představil nejen připravovanou kuchařku Zachraň jídlo, ale také dva druhy zero-waste sušenek upečených speciálně pro příležitost CSR snídaně z kávové sedliny nebo zbylého ovoce. K jejich výrobě přispěli další členové A-CSR – Kofola dužinou ovoce zbylého po odšťavňování nápojů UGO, nebo Potravinová banka Praha doplňkovými surovinami.

Abychom dostáli duchu udržitelného eventu, nechali jsme si spočítat uhlíkovou stopu. Více než stovka účastníků snídaně na akci dohromady urazila celkem 522 km autem a 1 633 km veřejnou dopravou. Celková uhlíková stopa byla vypočítána na 899,43 kg CO2. Uhlíkovou stopu jsme se rozhodli vykompenzovat offsetováním. Účastníci na místě sami rozhodli, který projekt bude podpořen – zvítězila výsadba dlouhověkých dřevin v české krajině.

Udržitelnou snídani, kávu nebo domácí limonády a další občerstvení na principu zero-waste připravil sociální podnik Náruč – Modrý domeček.

Kompletní fotogalerii akce od Jana Nechvíle najdete zde.

Související

Westfield Chodov přenese své zákazníky na severní pól 4D vlakem a na VR sáních

Přejít na článek

Julian Lechner: Hledá odpady s potenciálem a motivuje k tomu i další firmy. I o tom promluví na Global Goals Summitu

Přejít na článek

Češi budou opět smečovat za lepší svět. Přihlášky do beach volejbalového turnaje jsou otevřeny do konce června

Přejít na článek