Kaufland

V Kauflandu ví, že rozhodují činy.

Tak zní heslo, kterým obchodní řetězec zastřešuje všechny své udržitelné a společensky odpovědné aktivity. Kaufland svým zákazníkům nabízí kvalitní a čerstvé produkty. Ve svém sortimentu má více než 800 produktů s certifikátem udržitelnosti. Na české poměry je unikátní i jeho spolupráce s lokálními pěstiteli. Kaufland s nimi již více než 10 let uzavírá pěstební kontrakty na následující sezónu. Tento přístup je pěstiteli velmi vítaný, neboť jim umožňuje naplánovat osevní postupy, pěstební etapy či investice do výroby. Stále větší důraz na lokální produkty navíc podtrhuje i nová privátní značka K-Jarmark, jejíž sortiment pochází výhradně od českých výrobců. Kaufland zároveň aktivně snižuje množství plastu. Již v roce 2019 ze svého sortimentu vyřadil jednorázové plastové nákupní tašky, nádobí, brčka či vatové tyčinky. Jen v úseku ovoce/zeleniny ušetří změnou obalů ročně až 100 tun plastu. Zákazníkům nabízí opakovaně použitelný nEKOnečný sáček na ovoce a zeleninu či nEKOnečné víčko k uzavření jogurtů.

Všechny nové a zmodernizované prodejny od roku 2013 využívají moderní technologie, které minimalizují dopad na životní prostředí. Prodejny jsou vytápěny pouze odpadním teplem z chladících boxů. Ty jsou navíc opatřeny dveřmi, takže nedochází k úniku tepla. Prodejny jsou vybaveny úsporným LED osvětlením, rychlodobíjecí stanicí pro elektromobily či moderní vzduchotechnikou. V roce 2019 došlo k instalaci šetřičů vody a speciálního zařízení zabraňujícímu nadměrnému splachování. Nová prodejna v Rakovníku využívá ke splachování toalet dešťovou vodu. Všechny budovy Kauflandu jsou navíc certifikovány energetickým auditem dle ISO 50001. Kaufland je navíc jediným obchodním řetězcem v České republice s vlastním masozávodem. Díky tomu má obchodní řetězec detailní přehled o kvalitě a čerstvosti masa. Masozávod je navíc certifikován ekologickým auditem dle ISO 14001. V rámci logistiky využívá Kaufland zpětného vytížení, moderní poolingový systém a smluvní partneři dynamicky přecházejí na emisní třídu EURO 6.

Kaufland se ve velké míře angažuje rovněž v lokálních a neziskových aktivitách. Je generálním partnerem Světlušky, se kterou pořádá od roku 2019 tradiční vánoční sbírku. Zákazníci řetězce v ní spolu s Kauflandem darovali téměř 30 000 000 Kč. Ty  jsou prostřednictvím Fondu Kaufland přerozdělovány mezi lidi se zrakovým handicapem a lokální neziskové organizace, které jim poskytují své služby. Řetězec rovněž spolupracuje s Ježíškovými vnoučaty, Centrem Paraple, DEBRA ČR, Loono, Dejme dětem šanci či Dětským domovem v Žatci. Ročně podpoří produktovou podporou stovky lokálních akcí. Ve spolupráci s integrační dílnou Kokoza buduje Kaufland u svých prodejen komunitní zahrady či hmyzí hotely.

V květnu 2021 vydal Kaufland svůj historicky první nefinanční report vytvořený dle metodiky GRI. Bližší informace o zprávě a aktivitách Kauflandu naleznete na www.rozhodujiciny.cz