Strategie udržitelnosti
Sociální udržitelnost patří mezi základní kameny strategie udržitelnosti Škoda Auto.
Strategie a aktivity v oblasti sociální udržitelnosti jsou inspirovány principy sdílené hodnoty (CSV) a zaměřují se na vzdělávání, mobilitu, dobrovolnictví a zapojení zaměstnanců, well-being a diverzitu.
Cílem strategie Next Level 2030 je minimalizovat ekologickou stopu, podporovat udržitelný růst a pozitivně ovlivňovat společnost. Strategie „Nejlepší ve své třídě v udržitelnosti“ v sociální oblasti klade důraz na dvě hlavní kategorie, jimiž jsou lidé a komunity a diverzita. V rámci nich se Škoda Auto zaměřuje na následující strategické oblasti:
Vzdělávání ve Škoda Auto patří mezi zásadní pilíře strategie udržitelnosti a podpory společenské odpovědnosti. Škoda Auto považuje celoživotní vzdělávání a rozšiřování kvalifikací zaměstnanců za jednu z nejvyšších priorit. Vedle podpory zaměstnanců se Škoda Auto věnuje spolupráci se školami a poskytuje vzdělávací aktivity tak, aby byly přístupné pro každého.
Společnost založila vzdělávací instituce, jako je učiliště Škoda Auto, Škoda Auto Vysokou školu či Škoda Academy. Podporuje technické a digitální vzdělávání skrze mobilní edukativní laboratoř EDU.Lab, Technologickou gramotnost, Technologickou olympiádu, vznik žákovských vozů nebo například akci EDU WEEK – Týden pro učitele, která se zaměřuje na rozvoj vzdělávacích aktivit.
Škoda Auto aktivně pracuje na zajištění bezbariérové a bezpečné mobility. Zaměřuje se především na poskytování dostupné mobility pro skupiny s hendikepem či jiným omezením a na podporu bezpečnosti na silnicích. Výchova v oblasti dopravní bezpečnosti a prevence představuje klíčové téma, kterému se dlouhodobě věnujeme.
V rámci projektu Škoda Autoškolám a Start Driving vzdělává začínající řidiče a instruktory autoškol o bezpečnosti silničního provozu. Škoda Handy pomáhá lidem se zdravotním postižením prostřednictvím specializovaného financování, pojištění a společně s partnery provádí úpravu vozidel. Aktivity v této oblasti rozšiřuje Nadační fond Škoda Auto, který vypisuje grantovou výzvu Dopravní bezpečnost.
- Dobrovolnictví a zapojení zaměstnanců
Dobrovolnictví a angažovanost zaměstnanců je historicky pevnou součástí kultury společnosti. Je založené na pracovních skupinách zaměstnanců (Dobrovolníci Škoda) prostřednictvím akcí Ukliďme Česko aj. Škoda Auto pomáhá skrze humanitární pomoc – v posledním období například v Turecku, na Ukrajině či v boji proti pandemii covid-19.
Pomocí grantu Škoda Stromky vysadila společnost přes 1,3 milionu stromů ve více než 240 lokalitách. Mezi další projekty, do kterých se dobrovolníci tradičně zapojují, patří TERIBEAR hýbe Mladou Boleslaví, Den stromů, Den Země – výzva Ukliďme Česko či například Škoda Social Week.
Za zaměstnanecké sbírky získala Škoda Auto v roce 2023 první místo za cenu Fóra dárců a zvláštní uznání za efektivní pomoc Ukrajině.
Škoda Auto klade důraz na well-being zaměstnanců, nabízí řadu preventivních programů zaměřených na fyzické i duševní zdraví. Neustále optimalizuje pracovní prostředí a podmínky podle potřeb zaměstnanců, rozvíjí zejména ergonomické a fyzioterapeutické programy. Podporuje dobré životní podmínky znevýhodněných dětí a nedávno byl spuštěn veřejný web skodastresu.cz.
Podpora diverzity, rovných příležitostí a inkluze je základním kamenem strategie společnosti Škoda Auto. Společnost pracuje s Next Level Škoda Diversity Strategy 2030, která se týká oblasti rovných příležitostí, genderové vyváženosti a zvyšování obecného povědomí o Škoda Auto jako odpovědném zaměstnavateli a partnerovi jak interně, tak směrem k veřejnosti.
Programem Family Friendly Policy společnost aktivně podporuje rodiče, dále se pyšní mentoringovým programem Woman to Woman a je partnerem festivalu Prague Pride.