ŠKODA AUTO

Škoda Auto je výrobcem automobilů s dlouholetou tradicí a velmi silně si uvědomuje globální výzvy a svou odpovědnost k životnímu prostředí a společnosti. 

Závazek udržitelnosti

Strategie udržitelnosti společnosti je založena na třech hlavních ESG pilířích a definuje celkem osm strategických oblastí. 

V environmentálním pilíři se Škoda Auto hodlá stát inovátorem ve sféře opětovného využívání zdrojů se Simply Clever udržitelnými řešeními. Mezi strategické oblasti patří dekarbonizace, oběhové hospodářství a ochrana lokálních ekosystémů. 

V pilíři sociální udržitelnosti Škoda Auto mezi strategické oblasti staví lidé a komunity a zahrnuje podporu vzdělávání, mobility, well-beingu, dobrovolnictví a oblasti diverzity. Proaktivně zapojuje místní komunity, podporuje zaměstnance a věnuje se humanitární pomoci. 

V oblasti správy společnosti se Škoda Auto chce stát vzorem etického jednání a odolnosti vůči krizím. Strategickými oblastmi byly definovány integrita a compliance, řízení rizik a budování udržitelných obchodních vztahů.

Pro více informací se podívejte na zprávu o udržitelnosti a zprávu o trvale udržitelném rozvoji.

Nadační fond Škoda Auto

Klaus Zellmer

CEO ŠKODA AUTO

Strategie udržitelnosti

Sociální udržitelnost patří mezi základní kameny strategie udržitelnosti Škoda Auto.

Strategie a aktivity v oblasti sociální udržitelnosti jsou inspirovány principy sdílené hodnoty (CSV) a zaměřují se na vzdělávání, mobilitu, dobrovolnictví a zapojení zaměstnanců, well-being a diverzitu.  

Cílem strategie Next Level 2030 je minimalizovat ekologickou stopu, podporovat udržitelný růst a pozitivně ovlivňovat společnost. Strategie „Nejlepší ve své třídě v udržitelnosti“ v sociální oblasti klade důraz na dvě hlavní kategorie, jimiž jsou lidé a komunity a diverzita. V rámci nich se Škoda Auto zaměřuje na následující strategické oblasti: 

  • Vzdělávání

Vzdělávání ve Škoda Auto patří mezi zásadní pilíře strategie udržitelnosti a podpory společenské odpovědnosti. Škoda Auto považuje celoživotní vzdělávání a rozšiřování kvalifikací zaměstnanců za jednu z nejvyšších priorit. Vedle podpory zaměstnanců se Škoda Auto věnuje spolupráci se školami a poskytuje vzdělávací aktivity tak, aby byly přístupné pro každého. 

Společnost založila vzdělávací instituce, jako je učiliště Škoda Auto, Škoda Auto Vysokou školu či Škoda Academy. Podporuje technické a digitální vzdělávání skrze mobilní edukativní laboratoř EDU.Lab, Technologickou gramotnost, Technologickou olympiádu, vznik žákovských vozů nebo například akci EDU WEEK – Týden pro učitele, která se zaměřuje na rozvoj vzdělávacích aktivit.

  • Mobilita  

Škoda Auto aktivně pracuje na zajištění bezbariérové a bezpečné mobility. Zaměřuje se především na poskytování dostupné mobility pro skupiny s hendikepem či jiným omezením a na podporu bezpečnosti na silnicích. Výchova v oblasti dopravní bezpečnosti a prevence představuje klíčové téma, kterému se dlouhodobě věnujeme. 

V rámci projektu Škoda Autoškolám a Start Driving vzdělává začínající řidiče a instruktory autoškol o bezpečnosti silničního provozu. Škoda Handy pomáhá lidem se zdravotním postižením prostřednictvím specializovaného financování, pojištění a společně s partnery provádí úpravu vozidel. Aktivity v této oblasti rozšiřuje Nadační fond Škoda Auto, který vypisuje grantovou výzvu Dopravní bezpečnost.

  • Dobrovolnictví a zapojení zaměstnanců  

Dobrovolnictví a angažovanost zaměstnanců je historicky pevnou součástí kultury společnosti. Je založené na pracovních skupinách zaměstnanců (Dobrovolníci Škoda) prostřednictvím akcí Ukliďme Česko aj. Škoda Auto pomáhá skrze humanitární pomoc – v posledním období například v Turecku, na Ukrajině či v boji proti pandemii covid-19.

Pomocí grantu Škoda Stromkyvysadila společnost přes 1,3 milionu stromů ve více než 240 lokalitách. Mezi další projekty, do kterých se dobrovolníci tradičně zapojují, patří TERIBEAR hýbe Mladou Boleslaví, Den stromů, Den Země  – výzva Ukliďme Česko či například Škoda Social Week.

Za zaměstnanecké sbírky získala Škoda Auto v roce 2023 první místo za cenu Fóra dárců a zvláštní uznání za efektivní pomoc Ukrajině.

  • Well-being

Škoda Auto klade důraz na well-being zaměstnanců, nabízí řadu preventivních programů zaměřených na fyzické i duševní zdraví. Neustále optimalizuje pracovní prostředí a podmínky podle potřeb zaměstnanců, rozvíjí zejména ergonomické a fyzioterapeutické programy. Podporuje dobré životní podmínky znevýhodněných dětí a nedávno byl spuštěn veřejný web skodastresu.cz

  • Diverzita  

Podpora diverzity, rovných příležitostí a inkluze je základním kamenem strategie společnosti Škoda Auto. Společnost pracuje s Next Level Škoda Diversity Strategy 2030, která se týká oblasti rovných příležitostí, genderové vyváženosti a zvyšování obecného povědomí o Škoda Auto jako odpovědném zaměstnavateli a partnerovi jak interně, tak směrem k veřejnosti.

Programem Family Friendly Policy společnost aktivně podporuje rodiče, dále se pyšní mentoringovým programem Woman to Woman a je partnerem festivalu Prague Pride.

strategie-vzdelavani

strategie-mobilita

strategie-dobrovolnictvi

Calm,Female,Executive,Meditating,Taking,Break,At,Work,For,Mental

strategie-diverzita

Nadační fond Škoda Auto

Společnost v roce 2018 založila Nadační fond Škoda Auto, aby jeho prostřednictvím podpořila a spoluvytvářela rozvoj Mladoboleslavska a navázala tak na filantropickou činnost zakladatelů společnosti Václava Klementa a Václava Laurina. Ti se vždy chovali odpovědně, podporovali nejen své zaměstnance, ale především pomáhali vytvářet důstojné a inspirativní prostředí pro všechny obyvatele Mladoboleslavska. Nadační fond Škoda Auto v roce 2021 rozšířil svou působnost i do dalších regionů, kde má Škoda Auto v České republice své výrobní závody – Rychnovska, Vrchlabska a Jilemnicka. Během pěti let svého působení podpořil nadační fond společně s partnery již přes 600 konkrétních projektů a studií v celkové částce 450 milionů Kč.

Aktivity nadačního fondu směřují k naplňování Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) a stojí na čtyřech programových pilířích:

  • grantové programy na posilování občanské společnosti, kulturního života, dopravní bezpečnosti nebo rozvoje sociálních služeb;
  • strategické projekty rozvíjené s partnery zaměřené na revitalizaci veřejného prostoru a historických památek;
  • kvalitní vzdělání a profesionalizace neziskových organizací;
  • filantropie a zaměření na jednotlivce – podpora angažovanosti obyvatel a veřejných sbírek.

Jedním z nejdůležitějších poslání je propojovat partnery z různých oblastí, podporovat výměnu zkušeností a přinášet nové a inovativní náměty. Významnými partnery nadačního fondu jsou zástupci veřejné správy a měst, se kterými vede nadační fond dialog o naplňování dlouhodobých rozvojových projektů a které povzbuzuje v zavádění transformačních strategií. Pořádá také průzkumy veřejného mínění a podporuje zejména ty projekty, které vycházejí z diskuze s občany.



VYBRANÉ PROJEKTY ŠKODA AUTO A NADAČNÍHO FONDU ŠKODA AUTO 

nadacni-fond_logo

finn

Projekty

www.skoda-auto.cz

www.nfsa.cz

Škoda Auto a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II,293 01 Mladá Boleslav