Giving Tuesday: Registrace k dobrým skutkům začínají!

1. 11. 2022

Solidarita a ochota pomoci jeden druhému je teď potřeba více než kdy dřív. Možností, jak to udělat, je spousta, a stále zůstává prostor na kreativitu a originalitu… A i proto je tu už tradiční Giving Tuesday. Za necelý měsíc se po celém světě opět spojí stovky milionů lidí a v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků budou konat dobro. Letos tento den připadá na 29. listopadu. A dnes, první listopadové úterý, spouští Asociace společenské odpovědnosti registraci dobročinných aktivit na webu Giving Tuesday.

„Kreativní, osobní a především plné laskavosti. To jsou projekty, které se každý rok registrují a oslovují tak širokou veřejnost, aby se k nim přidala a dobro konala spolu s nimi. Díky sdružení na jedné platformě si lidé mohou vybírat to, co je jim nejbližší,” říká Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která v Česku zasadila první semínko kolektivního dobra právě v podobě Giving Tuesday.

Každý může přiložit ruku k dílu

Do Giving Tuesday se může jednoduše zapojit kdokoliv. Možností, jak svou pomoc pojmout, je nespočet – darování peněz, času, dobrovolničení, ale i odborných znalostí. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na www.givingtuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění také ukázky úspěšných aktivit z předešlých let a další tipy.

Třeba Domov sv. Josefa představil v minulém roce Domovenku – jedna hodina s odborníkem pro pacienta s roztroušenou sklerózou, naděje na lepší a samostatnější život. Advokátní kancelář PEYTON legal zase uspořádala v roce 2021 charitativní sbírku oblečení pro Azylový dům sv. Terezie v Karlíně. Celkem se podařilo společnými silami shromáždit téměř 100 tašek a pytlů s až 3 000 kusů oblečení, které pomůže zahřát nejednoho člověka v nouzi. A se zimou bojovala a stále bojuje i Nocleženka Armády spásy, díky které stráví člověk bez domova jednu noc v teple noclehárny.

Společnost ČEPS se opět letos rozhodla podpořit neziskové organizace, které svoji výzvu na Giving Tuesday registrují. Tři z nich mohou v rámci Štědrých dnů ČEPS získat finanční dar ve výši 150 000 korun. Jinou formou pomáhá společnost Lidl se svou sbírkou Srdce dětem pořádanou už podvanácté vždy před Vánoci na pomoc rodinám s vážně nemocnými dětmi nebo vydavatelství Albatros a zaměstnanecké granty pro společensky prospěšné projekty.

Globální hnutí Giving Tuesday se slaví ve více než 80 zemích. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků.

Přidáte se i vy?

 

Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a Lidl Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na www.givingtuesday.cz či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.


Autor: Asociace společenské odpovědnosti

Související

Coca-Cola projektem “50 míst pro dobrý skutek“ podpořila až 4000 klientů neziskového sektoru

Přejít na článek

Magenta Experience Center v barvách štědrého úterý. Jak probíhal Giving Tuesday Summit 2021?

Přejít na článek