Kooperativa a Transkript online spustili novou službu pro osoby se sluchovým postižením

Ze světa členů

24. 8. 2023

Cílem společnosti Kooperativa je, aby služby byly dostupné pro všechny své klienty. I pro ty se speciálními potřebami. V roce 2020 proto Kooperativa navázala spolupráci se společností Transkript Online, také členem Asociace společenské odpovědnosti. Od té doby mají klienti se sluchovým postižením možnost využívat textový hovor s přepisem, tzv. přepis online.

„V České republice žije dle odhadů České unie neslyšících až 500 000 osob s postižením sluchu. Vzhledem k faktu, že většina těchto osob přišla o sluch během svého života a neovládá znakový jazyk, představuje online přepis nejpřirozenější způsob, jak mohou tito lidé komunikovat se svým okolím,“ uvádí Josef Sekáč, provozní ředitel společnosti Transkript. Dosavadní zkušenosti prokázaly, že online přepis výrazným způsobem zkracuje dobu obsluhy, předchází nedorozumění a zvyšuje spokojenost neslyšících klientů.“

Od 1. 11. 2020, kdy byla služba v Kooperativě zpřístupněna, bylo odbaveno přes 510 hovorů. Nejde o velký počet hovorů, ale díky této možnosti jsme zpřístupnili a zkvalitnili poskytované služby i pro naše klienty se sluchovým postižením, a to je přesně důvod, proč ji využíváme,“ potvrzuje úspěšnost služby Tomáš Szewieczek, ředitel Centra zákaznické podpory.

Jak již bylo uvedeno, v ČR žije cca 500 000 osob se sluchovým handicapem. Z toho cca 10 až 15 000 osob preferuje při komunikaci český znakový jazyk (čzj) jako jazyk mateřský. Většinou se jedná o lidi vrozeně neslyšící, nebo ty, kteří ohluchli před rozvojem řeči, případně lidé s těžkou nedoslýchavostí. Pro tyto klienty rozšířila Kooperativa od 1. 8. 2023 možnost komunikace o novou službu. Jedná se o předklad z/do českého znakového jazyka.

Jak služba funguje? Informace ke službě najdou klienti na webových stránkách Kooperativy. Svůj dotaz, týkající se např. pojistné smlouvy nebo události, odešlou klienti v českém znakovém jazyce na uvedenou e-mailovou adresu. Dotaz zašlou ve formě buď přílohy e-mailu, odkazu na stáhnutí videa nebo ve formě odkazu na video např. na YouTube apod. Dotaz klienta bude přesměrován na překladatele společnosti Transkript Online, kteří ho přeloží do psaného českého jazyka a zašlou operátorům Kooperativy. Po zodpovězení dotazu klienta bude odpověď přeposlaná překladatelům společnosti Transkript Online, kteří ji přeloží do českého znakového jazyka. Poté bude klientovi odpověď zaslána zpět.

Transkript Online je první a největší společností na českém trhu poskytující profesionální službu online přepisu. Jejím posláním je pomáhat odbourávat komunikační bariéry klientů. Sama firma zaměstnává až 80 % osob s handicapem. Kvalita přepisuje je standardně velmi vysoká, což dává zákazníkovi jistotu, že stoprocentně porozumí všemu, co mu operátor říká. Pokud zákazník chce, může své dotazy operátorovi na lince pokládat i písemně.

Stále hledáme možnosti, jak můžeme naše služby klientům rozšířit a udělat ještě dostupnějšími. Jsme rádi, že se nám díky spolupráci s Transkript Online daří tyto cesty nacházet a můžeme tak dostát ocenění z roku 2022 Pojišťovna bez bariér,“ dodává Tomáš Szewieczek.


Zdroj: Kooperativa a Transkript online spustili novou službu pro osoby se sluchovým postižením. Kooperativa. Tisková zpráva

Související

Jak zamezit plýtvání potravinami? Odpovídá výzkum mezi Brňany i nová evropská legislativa

Přejít na článek

Díky další redukci hmotnosti PET lahví ušetří společnost Lidl přes 500 tun plastu ročně

Přejít na článek