Up-cycled křeslo z papíru – tak vypadá pohodlné posezení ze starých tiskopisů

Ze světa členů

22. 2. 2024

Miliony spokojených klientů Generali České pojišťovny (GČP) s sebou historicky přinášely v minulosti i velké množství tiskopisů. Přes obrovský rozvoj digitalizace na „papíru“ ale stále řada klientů trvá. Ať už jde o smlouvy, pojistky, pojistné podmínky a další nezbytné dokumenty, které však mnohdy u klientů zůstávají ležet bez povšimnutí.

A protože v pojišťovně věří v integraci principů, jakými jsou například ochrana životního prostředí, dodržování lidských práv či aplikování aktivit ve společensko-sociální oblasti, mohl vzniknout i tento neobyčejný projekt s ještě neobyčejnějším výsledkem. Zadáním projektu byl ekologický produkt, který bude nejen praktický, ale zároveň i zaujme na první pohled.
Ideálně takový, který svým vzhledem a příběhem bude nenásilnou formou inspirovat v oblasti udržitelnosti každého, kdo se do něj posadí.

Hlavními ingrediencemi papírového křesla se staly zbytkové tiskopisy (které by nic jiného než standardní recyklace nečekala), dále karton, biologicky odbouratelné lepidlo a agentura NAVZDORY s Igorem Hanečákem. Základ konstrukce se skládá z agenturou vyrobených papírových briket, které byly následně doplněny trochou recyklovaného kartonu. Na skořepinu se využil mix recyklovaného papíru a ekologicky odbouratelného lepidla vyvinutého v NAVZDORY.

Z praktických i estetických důvodů bylo křeslo usazeno na čtyři kovové nohy. A tak, asi metr vysoké dílo z dílny NAVZDORY, vážící necelých 50 kilogramů, spatřilo světlo světa. Výrobu v agentuře optimalizovali i v oblasti vstupních surovin, kde záměrně volili co nejmenší možný počet materiálů pro co nejjednodušší následnou recyklaci. Té by ale měla předejít dlouhá životnost výrobku, jelikož je křeslo nejen svojí povahou bytelné, ale i díky použitým postupům velmi snadno opravitelné.

Nezbývá než sdílet velké díky Generali České pojišťovně a agentuře RD Present, která spolupráci zajistila. Ze strany NAVZDORY ještě patří poděkování za projevenou důvěru a skvělou spolupráci jak při tomto projektu, tak i dalších, které spolu mohli realizovat. A v neposlední řadě i za jejich chuť společně s námi hledat další možnosti, kde up-cycling využít.

Jedním z dalších příkladů up-cyclingu v největší domácí pojišťovně jsou produkty ze starých mesh bannerů GČP, které u nich můžete zahlédnout například v podobě obalů na dokumenty. Za obojí agentura NAVZDORY následně získala společně s GČP a RD Present prestižní ocenění od POPAI v kategorii „Udržitelnost“.


Zdroj: Up-cycled křeslo z papíru – tak vypadá pohodlné posezení ze starých tiskopisů. NAVZDORY. Blogový článek

Související

ČEZ jako jeden z prvních v ČR bude komplexně sledovat vliv svého podnikání na přírodu

Přejít na článek