552 různých osudů, jeden cíl společný aneb Vydáváme ročenku!

1. 2. 2024

Nové Udržitelné brunche, jedinečná Laboratoř udržitelnosti, rekordní Giving Tuesday nebo úspěšný druhý ročník srovnání společností podle ESG. To všechno posouvalo malými kroky udržitelnost v Česku kupředu.

A teď se za tím ohlížíme v historicky první ročence. Na jedno místo jsme sepsali výsledky výzkumů, do koláží nahodily fotky z našich setkání a přidali i pár rozhovorů nebo nových projektů některých našich členů.

Jen namátkou, jaký byl rok 2023?

  • Přidalo se 58 členů.
  • Poznali jsme potenciální první dámy a pána na debatě v Pražské křižovatce.
  • Párty na ranveji jsme oslavili 10. narozeniny Asociace.
  • Udržitelnost inovací na prvním brunchi reprezentovalo digitální dvojče, řízené ortézy i tištěný dům.
  • V Domově seniorů jsme spolu s CEOs obnovili zahradu v rámci netradičního networkingu.
  • Na Světový den biodiverzity nám včelaři, vinaři nebo cestovatelé řekli, jak pečují o přírodu.
  • Svoje inovace představilo na 11 českých univerzit, které jsou také členy.
  • Poznali jsme dvacítku nejlepších velkých a malých a středních podniků v ESG.
  • Osmý ročník Giving Tuesday se nesl ve znamení rekordů. Češi přispěli částkou více než 97 milionů korun.
  • A advent jsme uzavřeli opět ve společnosti CEOs, tentokrát výrobou vánočních dekorací pro malé pacienty v pražském Motole.

 

Čísla, grafy, procenta

Každý rok se Asociace pustí do několika průzkumů mezi veřejností a společně s agenturou Ipsos tak Česko zásobuje přehledem toho, co hýbe udržitelností v naší zemi a jak ji v rámci různých aktivit vnímají naši krajané. I to je jedna z rubrik nové ročenky.

10 let udržitelnosti v Česku

  • 22 % Čechů si v roce 2013 vybavilo nějakou společensky odpovědnou firmu, v roce 2022 už to bylo 40 %.
  • 78 % členů A-CSR klade v posledních 2 letech větší důraz na udržitelnost.
  • Před 10 lety Češi od firem očekávali pravdivou komunikaci, ochranu životního prostředí a bezpečnost zaměstnanců, dnes je to férovost, udržitelné nakládání s přírodními zdroji, ochrana životního prostředí a snížení ekologického dopadu.

Udržitelnost a e-commerce

  • Pro 40 % Čechů je důležité udržitelné chování e-shopu.
  • 4 z 10 Čechů nakupují od sociálních podniků a chráněných dílen.
  • Více než třetina zákazníků by chtěla znát uhlíkovou stopu produktů.

Jak moc jsou Češi štědří?

  • Pro 8 z 10 Čechů je důležité pomáhat potřebným.
  • Nejčastěji pomáhají dětem, handicapovaným, zvířatům.
  • Průměrný Čech ročně daruje na dobrou věc 500 korun.

A abychom se jen neohlíželi, uzavřeli jsme ročenku výhledem na trendy v udržitelnosti pro rok 2024.

Tak si ji nenechte ujít. Najdete ji na www.udrzitelnecesko.cz.

Děkujeme, že jste stáli po našem boku.

Související

E-shop Nakup na Dobro mění svět k lepšímu. Jeho zákazníci pomohli k vysazení hektaru lesa

Přejít na článek

ČEZ zlepšil rating ESG a posunul se mezi čtvrtinu globálně nejlépe hodnocených energetik

Přejít na článek

T-Mobile doručí zásilky z e-shopu ve vratném ekologickém obalu, pomůže mu s tím startup ReKrabice

Přejít na článek