Unilever

Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů osobní péče a krásy, péče o domácnost, potravin a zmrzlin, s prodejem ve více než 190 zemích a produkty používanými 3,4 miliardami lidí každý den. V domácnostech po celém světě najdete přibližně 400 značek, včetně ikonických světových značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos a Surf.  Mezi lokální poklady patří např. značka Míša a Savo.

Naše počátky jsou spojené s na svou dobu revolučními produkty, a to kostkou mýdla Sunlight, díky které se ve viktoriánské Anglii povedlo pozvednout úroveň hygieny a snížit výskyt nebezpečných nemocí, a margarínem, který zpřístupnil výživnou a dostupnou potravinu mnoha lidem v Holandsku.

Vizí Unileveru je být světovým lídrem v oblasti udržitelného podnikání. Strategie udržitelnosti, tzv. Unilever Compass, se zaměřuje na aktuální výzvy dnešní doby, a to hlavně v oblasti sociální a enviromentální. Velmi důležitou roli hrají inovace a jejich silná podpora, které jsou zároveň motorem udržitelnosti. Naše značky uspokojují potřeby zákazníků, ale také mají silný přesah v rámci sociálních nebo enviromentálních projektů. Mezi tyto klíčové značky patří např. Domestos, který se zaměřuje na edukaci dětí ve školách a školkách ohledně hygieny, Hellmann´s  bojuje proti plýtvání potravinami, Dove podporuje  skutečnou ženskou krásu a sebevědomí bez filtrů a přikrášlování, značka Míša vrací do přírody  počet stromů, které využívá pro svá dřívka na zmrzlinu.

Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever v Česku a na Slovensku zaměstnává cca 380 zaměstnanců.

Více informací o Unileveru a našich značkách naleznete na www.unilever.com  a www.unilever.cz.

Závazek udržitelnosti

Jsme průkopníky v zapojení sociálního a udržitelného poslání do jádra byznysu, historie naší firmy je toho důkazem. Naše produkty denně používá 2,5 miliardy spotřebitelů, a my si tento dopad a odpovědnost uvědomujeme. Proto pro nás udržitelnost neznamená pouze dílčí aktivity, ale konzistentní přístup zahrnující všechny aspekty byznysu. V roce 2010 toto naše směřování dostalo hmotný rámec v podobě Unilever plánu udržitelného rozvoje (USLP), který je propojen s Cíli udržitelného rozvoje OSN.

Náš závazek k udržitelnosti

Michaela Franeková

General Manager Unilever Czech Republic & Slovakia Vice President Marketing Foods & Beverages Unilever East Europe

Strategie udržitelnosti

S Cíli udržitelného rozvoje je pevně spjat náš bývalý globální CEO Paul Polman. Ten se aktivně podílel na jejich tvorbě, jakožto klíčový zástupce za byznys. Právě on v roce 2010 představil Unilever plán udržitelného rozvoje (USLP). Ten pokrývá všechny aspekty našeho obchodního a hodnotového řetězce, zahrnuje všechny naše značky a divize a pokrývá každou zemi, ve které pracujeme.

V rámci USLP chceme dosáhnout tří velkých cílů. Jejich základem je devět závazků s menšími cíli, které usilují o náš společenský, environmentální a ekonomický přínos napříč hodnotovým řetězcem. V těchto oblastech může naše společnost totiž nejvíce ovlivnit, a přitom podporovat Cíle udržitelného rozvoje OSN.

Každoročně podáváme zprávu o našem pokroku v jeho naplňování. Veškeré informace o tom, jak si vedeme v jednotlivých cílech, jsou k dispozici na našich webových stránkách unilever.cz nebo unilever.com.

unilever

people

Kdo má u nás CSR a udržitelnost na starosti

Lucie Kotalová

External Communications & Public Affairs Lead Czech & Slovak Republic

Lucie.kotalova@unilever.com

Udržitelnost i společenská odpovědnost leží v srdci businessu společnosti Unilever již od samého začátku, tedy více něž 90 let. Na udržitelnost a podnikání se díváme jako na dvě propojené nádoby, které se vzájemně prolínají. Za cíl jsme si dali podnikat zodpovědně a snižovat naše dopady na životní prostředí. Mám radost, že se nám na této cestě daří, ať už se jedná o stále větší využívání recyklovaného plastu, využívání inovativních materiálů, nebo například snižování našich emisí. Další ambiciózní cíle, které jsme si jako společnost vytyčili, nás stále pohání dopředu a dávají smysl tomu, co děláme.

Značky s posláním

K naplňování jednotlivých SDGs mimo jiné přispívají i naše značky s posláním. V roce 2019 náš globální CEO Alan Jope prohlásil, že v budoucnu nebude pro značky bez poslání v našem portfoliu místo. Jako značky s posláním vnímáme takové značky, které mají jasně definovaný smysl, jež pomáhá řešit určitý společenský nebo ekologický problém. Zároveň jsou to značky, jejichž produkty jsou vyráběny udržitelně, nebo jejichž produkce pozitivně ovlivňuje životy spotřebitelů. Každé poslání těchto značek je pak úzce spjato s jedním z Cílů udržitelného rozvoje OSN.

Také naše značky v Česku jsou úzce propojeny s SDGs. Značka Hellmann’s v roce 2019 představila své poslání – vytáhla do boje proti plýtvání potravinami spojenému s tzv. lednicovou slepotou. Z průzkumu značky, provedeném ve spolupráci s Ipsos v únoru 2019 v Česku a na Slovensku, totiž vyplynulo, že více než 40 % všeho vyhozeného jídla pochází z našich domácností. Přispívá k naplnění SDG 12 – Udržitelná výroba a spotřeba. Cif chce udělat česká a slovenská města krásnější a AXE zvyšovat sebevědomí mladých mužů. Značka Rexona nás chce rozhýbat a inspirovat k aktivitám, a to například výměnou eskalátorů za schody, protože město je naše fitko. Nová značka Love Beauty & Planet se snaží motivovat své fanoušky malými dobrými skutky pro planetu. A to ani zdaleka nejsou všechny naše značky s posláním!

misa

Projekty