Tchibo dává šanci materiálům, aby opakovaně dělaly radost

27. 7. 2021

Tchibo investuje velkou energii do inovací v oblasti materiálů a opakovaného zhodnocování textilu a dokazuje, že není odpad jako odpad. Důležitým tématem je recyklace a upcyklace cenných surovin a s tím související snížení emisí CO2 a ochrana zdrojů. To v reálu znamená, že v nabídce Tchibo najdete například prádlo s krajkou z recyklovaných materiálů, oblečení barvené přírodními barvami nebo sportovní módu z recyklovaných PET láhví, rybářských sítí a zbytků nylonu.

Letos poprvé využila společnost Tchibo k výrobě jemné krajky pro kolekci spodního prádla recyklované materiály. Pro tento účel byly shromážděny zbytky vláken a plastů, které byly následně vytříděny, vyčištěny a zpracovány na novou surovinu ke spředení. Výsledkem jsou recyklovaná polyamidová a elastanová vlákna, která splňují vysoké požadavky na kvalitu, vzhled i jemnost. Díky opakovanému zhodnocení materiálů odpadá – ve srovnáním s výrobou „panenské příze“ – několik výrobních kroků, což vede k úsporám vody a energie a k nižším emisím CO2. Krajka z recyklovaných materiálů si získala oblibu i u zákazníků, a proto Tchibo plánuje její využití i pro další kolekce tak, aby se láska ke krásnému prádlu propojila s láskou k přírodě.

Další novinkou letošního roku najdeme v kolekci s názvem Rodinný eko piknik.

Vybrané oblečení této kolekce je barveno přírodními barvami, které se získávají z rostlinného odpadu zemědělské produkce. Prostřednictvím znovuvyužití, tzv. upcyklace, zbytků z rostlin, například palmy serenoy plazivé nebo červené řepy, a rovněž díky udržitelnému procesu výroby, Tchibo chrání zdroje, snižuje spotřebu vody a energie. To vše přispívá k ochraně klimatu a podpoře ekologicky šetrné výroby. Používány jsou pouze obnovitelné suroviny, kterých je na světě dostatek. „Obzvlášť důležité pro nás bylo, abychom nepoužívali materiály, jejichž pěstování by znamenalo konkurenci pro výrobu potravin, což můžeme používáním rostlinného odpadu vyloučit“, říká Nanda Bergstein, ředitelka oddělení společenské odpovědnosti Tchibo. Proces výroby je ekologicky šetrnější než u běžných barev vyráběných na bázi ropy. Navíc se do odpadních vod dostane méně nebezpečných barviv než při chemickém barvení. Současně klesá při procesu barvení přírodními barvivy spotřeba vody a energie. Barvy používané společností Tchibo jsou certifikované v souladu s GOTS (Global Organic Textile Standard) a jsou testovány jako toxikologicky nezávadné.

„Neseme odpovědnost za svět, v němž žijeme nejen dnes, ale chceme v něm žít i zítra. Jde nám o ochranu životního prostředí a respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme. Proto naše výrobky vznikají odpovědným způsobem,“ doplňuje Nanda Bergstein.

Více informací najdete ZDE.

Související

#BeatPlasticPollution: Co jste nevěděli o Mezinárodním dni životního prostředí?

Přejít na článek

Zaměstnanci a udržitelnost: Znají svoji firmu? A co by jí doporučili?

Přejít na článek