Zaměstnanci a udržitelnost: Znají svoji firmu? A co by jí doporučili?
5. 10. 2023
Udržitelné trendy, firemní odpovědnost, nápady a návrhy přímo od zaměstnanců. To byla hlavní témata prvního vzdělávacího kurzu Engagement v udržitelnosti z naší Laboratoře udržitelnosti. A vydali jsme se do Albatros Media na workshopový brunch, který jsme společně už dlouho připravovali.
Cílem kurzu je, aby udržitelnosti rozuměli všichni – od HRistů přes marketing až po účetní. Organizace mají mnohdy udržitelné strategie a chtějí, aby se prolínaly každou činností firmy a aby všichni věděli, proč se změny dějí a dokonce z nich měli radost. Stejně to má Albatros Media, a pro maximální engagement zaměstnanců a zároveň jako první vlaštovku cesty za angažovanými lidmi si vybral naši Laboratoř. „Ačkoliv se snažíme o některých tématech informovat kolegy v rámci firemního newsletteru, těší nás, že tato snídaně otevřela dveře novému formátu setkávání, na který do budoucna navážeme a budeme jej opět opakovat,” zhodnotila personalistka Tereza Steinwald.
Nakladatelský dům Albatros Media je se svými více než 2 000 vydanými knižními tituly ročně největším knižním nakladatelem v Česku a jednou z hlavních myšlenek je zodpovědnost za vzdělávání a rozvoj společnosti. V roce 2016 vznikla také Nadace Albatros, která podporuje děti a mladé lidi ze sociálně slabých rodin ve vzdělávání.
A tak se někteří kolegové sešli online i offline, seznámili se s Asociací a jejími projekty, od finančního ředitele a koordinátorky ESG reportingu se dozvěděli, na co se Albatros Media chystá v této oblasti a vrhli se na Kompas udržitelného podnikání – workshop od designérského studia Pábení. Odpovídali na otázky týkající se zdrojů energií firmy, dopad dodavatelů na životní prostředí, přístup ke zvyšování mezd nebo k profesnímu rozvoji.
„Interaktivní workshop nás motivoval k hlubšímu zamyšlení. To, že se sešli kolegové z různých oddělení, přivedlo do hry nové perspektivy a myšlenky, které vedly k zajímavé diskusi a novým nápadům. Velmi příjemné bylo sledovat nadšení všech zúčastněných, které téma zajímá a s jakou vášní se některé debaty rozvíjely,” řekla Tereza Steinwald a dodala, že formát udržitelného brunche, kdy se budou moci sejít a diskutovat nad těmito tématy, zrál ve firmě už déle. Díky volbě cateringu měla snídaně i další přesah, protože ji připravili neslyšící z chráněného pracoviště.
A jak se workshop líbil samotným účastníkům? „Ve zpětné vazbě oceňovali velmi moderní a profesionální přístup kolegů z Asociace a Pábení, jejich způsob prezentace i vedení workshopu a jeho formát.” Svoje hodnocení přidala i přímo jedna z účastnic: „Spokojenost z toho, že se u nás ve firmě nacházejí lidé, kterým záleží na environmentální i sociální udržitelnosti. Taky jsem ráda, že jsem zase trochu nahlédla pod pokličku fungování ve firmě a zjistila, že problémy, které mě v těchto souvislostech pálí, se u nás aktivně řeší, i když o tom nevíme. Forma workshopu byla zábavná a přínosná, klidně by snesla víc času, protože se otevírala zajímavá témata a spousta kolegů měla podnětné nápady a postřehy.”
A co vaši kolegové a zaměstnanci? Zajímala by je udržitelnost vaší firmy? Napište nám na borovcova@a-csr.cz nebo se podívejte na další kurzy z naší Laboratoře udržitelnosti.
Autor: Asociace společenské odpovědnosti
Související
Dobré víly mají už 13 spolupracujících domovů
Ze světa členů